1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДФС
Лист
17.03.2016 № 2772/Х/99-99-19-01-03-14
Про розгляд звернення
Державна фіскальна служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула Ваше звернення від 23.02.2016 б/н (надійшло електронною поштою) стосовно оподаткування платників податків, які знаходяться на обліку на території проведення антитерористичної операції (далі – АТО), та в межах компетенції повідомляє таке.
Щодо обліку платників податків, місцезнаходженням/місцем проживання яких є територія проведення АТО
Тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення АТО, та осіб, які проживають у зоні проведення АТО або переселилися з неї під час її проведення, визначено Законом України від 02 вересня 2014 року № 1669-VII "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" (далі – Закон № 1669).
Згідно із статтею 1 Закону № 1669 територія проведення АТО – територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася АТО, яка розпочата відповідно до Указу Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України".
Згідно із статтею 4 Закону № 1669 платники податків, місцезнаходженням/місцем проживання яких є територія проведення АТО, можуть змінити основне місце обліку шляхом державної реєстрації зміни місцезнаходження/місця проживання: зокрема передбачено, що проведення реєстраційних дій щодо зміни місцезнаходження юридичних осіб та місця проживання фізичних осіб - підприємців, місцезнаходженням/місцем проживання яких є територія проведення АТО, здійснюється державними реєстраторами реєстраційних служб територіальних органів Міністерства юстиції України в областях та місті Києві.
Водночас Закон № 1669 не скасовує обов'язків платників податків, встановлених Кодексом.
Відповідно до пункту 16.1 статті 16 Кодексу платник податку зобов’язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, а також сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Кодексом та законами з питань митної справи.
Податкова декларація подається за звітний період в установлені Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. (пункт 49.1 статті 49 Кодексу).
У зв’язку з ситуацією, яка склалася у Донецькій та Луганській областях, та на виконання вимог розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення" відповідно до наказу Державної фіскальної служби України від 07.11.2014 № 256 "Про переміщення та закінчення простою" функціональні обов’язки з обслуговування платників податків, які перебувають на обліку у територіальних органах, що переміщуються, покладаються у межах компетенції на територіальні органи, які знаходяться на території, де органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі, відповідно до додатка до наказу. Наказ оприлюднено на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України sfs.gov.ua.
Суб’єкти господарювання, які перебувають на обліку в контролюючих органах, розташованих на території проведення АТО, мають право виконувати обов’язки зі сплати податки і зборів за місцем перебування на податковому обліку в органі ДФС на бюджетні рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби України в розрізі територіально-адміністративних одиниць України.
Щодо подання податкових декларацій платниками податків, місцезнаходженням/місцем проживання яких є територія проведення АТО, та сплати ними штрафних (фінансових) санкцій
Підпунктом 102.6.4 пункту 102.6 статті 102 Кодексу передбачено, що граничні строки для подання податкової декларації, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань підлягають продовженню керівником контролюючого органу (його заступником) за письмовим запитом платника податків, якщо такий платник податків протягом зазначених строків мав обмежену свободу пересування внаслідок обставин непереборної сили, підтверджених документально.
Механізм продовження граничних строків для подання податкової декларації, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань відповідно до норм Кодексу встановлено Порядком застосування пунктів 102.6 – 102.7 статті 102 Податкового кодексу України, який затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 № 1044.
Поряд із цим, відповідно до підпункту 17.1.5 пункту 17.1 статті 17 Кодексу платник податків має право на одержання відстрочення, розстрочення сплати податків або податковий кредит на умовах, встановлених Кодексом.
Перелік обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин, що є підставами для відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) за наявності підтверджуючих ці обставини документів, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1235.

................
Перейти до повного тексту