- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ЛИСТ
02.03.2016 № 1955/16/7-16 |
Побутовим споживачам природного газу
Постачальникам природного газу
Ліцензіатам з розподілу природного газу
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП) у зв'язку із численними зверненнями споживачів щодо відмови від присвоєння EIC-коду повідомляє наступне.
Згідно з частиною другою статті
19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті
4 Закону державне регулювання ринку природного газу здійснює Регулятор у межах повноважень, визначених цим Законом та іншими актами законодавства.
Пунктом 32 частини першої статті
1 Закону встановлено, що Регулятор - національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Відповідно до положень частини третьої статті
4 Закону до компетенції Регулятора на ринку природного газу належить, зокрема, затвердження правил постачання природного газу та кодексу газорозподільних систем.
Звертаємо увагу, що 27.11.2015 р. набрали чинності
Правила постачання природного газу, затверджені постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 06.11.2015 за № 1382/27827 (далі - Правила), а також
Кодекс газорозподільних систем, затверджений постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06.11.2015 за № 1379/27824 (далі - Кодекс ГРМ).
При цьому, зазначаємо, що
Закон та підзаконні нормативно-правові акти, прийняті на виконання вимог цього Закону, спрямовані на ефективну реалізацію реформи ринку природного газу відповідно до вимог Третього енергетичного пакету та носять прогресивний характер.
Вважаємо за доцільне зазначити, що відповідно до положень статті
179 Господарського кодексу України при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі:
типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови;
договору приєднання, запропонованого однією стороною для інших можливих суб'єктів, коли ці суб'єкти у разі вступу в договір не мають права наполягати на зміні його змісту.
Отже, укладення договору на основі типового договору або договору приєднання передбачає, що сторони не можуть відступати від змісту типового договору.
................Перейти до повного тексту