- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ГУ ДФС у Запорізькій області
Лист
03.02.2016 № 359/10/08-01-17-01-17 |
Головне управління ДФС у Запорізькій області, керуючись ст.
52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі –
ПКУ), розглянуло лист про надання роз’яснення окремих норм законодавства і в межах компетенції повідомляє.
Чи сплачується, або як сплачувати, земельний податок за несформовану земельну ділянку під будівлею, у якої не визначено межі, не присвоєно кадастрового номеру, в Державному земельному кадастрі відсутні данні про земельну ділянку?
ПКУ регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів (п. 1.1 ст.
1 ПКУ).
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст.
286 ПКУ).
До Державного земельного кадастру включаються відомості про земельні ділянки, зокрема, кадастровий номер, площу, нормативну грошову оцінку та відомості про її власників (землекористувачів) та зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ст.
15 Закону № 3613).
Надання земельних ділянок у власність або у користування із земель відповідних територіальних громад для всіх потреб належить до власних повноважень сільських, селищних та міських рад, а земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності – до повноважень Центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальних органів (ст.
122 ЗКУ).
При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку (п. 287.6 ст.
287 ПКУ).
Юридичним особам, які не оформили відповідно до законодавства право власності або користування землею, необхідно звернутися до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування для оформлення та реєстрації відповідних прав на такі земельні ділянки.
Слід зазначити, що використання земельної ділянки без оформлення відповідного права є порушенням земельного законодавства.
Відповідно до ст.
120 ЗКУ до особи, яка набула право власності, зокрема, на будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення. Якщо будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об’єкти, до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача (ст.
120 ЗКУ).
Згідно із ст.
206 ЗКУ використання землі в Україні є платним, а об’єктом плати за землю є земельна ділянка.
Інформація щодо розміру площ земельних ділянок, розподілу серед власників землі та землекористувачів і розміру нормативної грошової оцінки надається відповідними територіальними органами Держгеокадастру за місцем розташування земельних ділянок.
Враховуючі вищезазначене, платники податків до остаточного оформлення речових прав на земельні ділянки, на яких знаходяться власні будівлі або споруди, здійснюють сплату плати за землю за фактичне використання таких ділянок, враховуючи інформацію територіальних органів Держгеокадастру, у порядку, передбаченому розділом ХІІ
ПКУ.
Згідно підпункту "ж" пункту 266.2.2 статті
266 ПКУ, будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності – не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Хто визначає, та на підставі чого визначається, чи використовується будівля безпосередньо в сільськогосподарській діяльності?
................Перейти до повного тексту