- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАХУНКОВА ПАЛАТА
РІШЕННЯ
Про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених на розвиток рибного господарства в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях
Відповідно до статті
98 Конституції України, статей
7,
25,
26,
35 і
36 Закону України "Про Рахункову палату" розглянуто Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених на розвиток рибного господарства в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях. За результатом розгляду Рахункова палата
ВСТАНОВИЛА:
1. Управління і використання розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, які спрямовувалися на розвиток рибного господарства у Одеській, Миколаївській і Херсонській областях у 2013 - 2014 роках та протягом I півріччя 2015 року здійснювалося в умовах обмеженого фінансового забезпечення, а в окремих випадках з недотриманням вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів і неефективно.
В результаті заходи
Державної цільової економічної програми розвитку рибного господарства на 2012 - 2016 роки та відповідних регіональних програм у визначених обсягах не виконуються. Обсяги вилову риби та добування інших водних біоресурсів в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, на території яких розташовано 30 відсотків загальнодержавного фонду рибогосподарських водних об'єктів у 2014 році, становили лише 34 тис. тонн (у тому числі у внутрішніх водоймах 9 тис. тонн), або знизилися порівняно з 2004 роком майже у три рази.
2. Через неналежний стан внутрішнього контролю територіальними органами Державного агентства рибного господарства у Одеській, Миколаївській і Херсонській областях та державними установами, що перебувають у їх віданні, планування та використання коштів державного бюджету, які у зазначений період спрямовувалися на розвиток рибного господарства, відповідно у обсягах 24224,1 тис. грн. та 1519,2 тис. грн. здійснювалося з недотриманням вимог нормативно-правових актів. Зокрема, в недотримання:
2.1. Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ (пункти 2, 17, 22), затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 , територіальними органами рибоохорони Державного агентства рибного господарства у Одеській, Миколаївській і Херсонській областях здійснено планування доходів та видатків за загальним та спеціальним фондом державного бюджету у загальному обсязі 24224,1 тис. грн., що посилило ризики неефективного використання коштів державного бюджету, які спрямовуються на зазначені цілі.
2.2. Закону України від 01.06.2010
№ 2289 "Про здійснення державних закупівель" (стаття 29) Управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Миколаївській області, Західно-Чорноморським басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства та Державною установою "Херсонський виробничо-експериментальний завод по розведенню молоді частикових риб" при проведенні процедури закупівель за державні кошти не відхилено тендерні пропозиції як такі, що не відповідали кваліфікаційним критеріям документації конкурсних торгів, на загальну суму 1328,9 тис. гривень.
2.3. Закону України
№ 108/95 "Про оплату праці" Державною установою "Херсонський виробничо-експериментальний завод по розведенню молоді частикових риб" при здійсненні операцій з оплати праці завищено заробітну плату у сумі 13,7 тис. гривень.
2.4.
Кодексу законів про працю України від 10.12.71 № 322-VIII із змінами (стаття
94) Управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Миколаївській області проведено нарахування та виплату заробітної плати за фактично невідпрацьований час, що призвело до переплат заробітної плати на загальну суму 0,76 тис. гривень. Як наслідок, зайво проведено нарахування єдиного соціального внеску на загальну суму 0,27 тис. гривень.
2.6. Спільних листів Держбуду та Держжитлокомунгоспу від 24.02.2005
№ 7/8-134, № 4/3-260 Державною установою "Новокаховський рибоводний завод частикових риб" у 2013 році, перед початком проведення поточного ремонту дефектні акти не складалися; фізичні обсяги робіт та вартість зазначених ремонтів не визначалися; використання будівельних матеріалів для проведення поточних ремонтів відповідними актами проведених робіт не підтверджувалися; приймання закінчених робіт у сумі 175,6 тис. грн. не оформлювались актом приймання-здачі об'єкта.
3. Через неефективні управлінські рішення учасників бюджетного процесу у 2013 - 2014 роках окремими територіальними органами Державного агентства рибного господарства в Одеській, Миколаївській і Херсонській областях та державними установами, що перебувають у їх віданні: до державного бюджету як невикористані повернені 1258,5 тис. грн.; не забезпечено належного збереження державного майна вартістю 739,2 тис. грн.; використано неефективно 60,6 тис. гривень.
3.1. Західно-Чорноморським державним басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства та Управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Миколаївській області через затримку проведення процедури закупівлі паливо-мастильних матеріалів та придбання запасних частин до державного бюджету, як невикористані, повернено 1258,5 тис. гривень.
3.2. Управлінням охорони використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Херсонській області не забезпечено належного збереження державного майна - судна спеціального призначення - сейнер РС-300 "Страж" загальною вартістю 739,2 тис. гривень.
3.3. Чорноморським басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства придбано товарно-матеріальних цінностей (запасних частин) на загальну суму 60,6 тис. грн. без нагальної в них потреби, оскільки зазначені запчастини протягом років не використовуються, що свідчить про неефективне використання коштів державного бюджету.
4. Організація та здійснення державного нагляду (контролю), які забезпечуються територіальними органами рибоохорони Державного агентства рибного господарства в Одеській, Миколаївській і Херсонській областях, через недосконалість законодавчих та інших нормативно-правових актів у цій сфері, є недостатніми для належного збереження, відтворення та раціонального використання водних біоресурсів. Проведеним аудитом встановлено, що територіальними органами рибоохорони при виконанні визначених повноважень не забезпечується дотримання вимог:
4.2. Порядку зберігання вилучених під час здійснення провадження у справах про адміністративні правопорушення речей і документів (пункт 3), затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2012 № 17 в частині обладнання приміщень для зберігання таких речей і документів ґратами на вікнах, охоронною та протипожежною сигналізацією або спеціальними сейфами (металевими шафами) достатнього розміру.
................Перейти до повного тексту