- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ГУ ДФс в Одеській області
Лист
27.01.2016 № 177/10/15-32-15-01-14 |
Головне управління ДФС в Одеській області розглянуло запит щодо оподаткування податком на прибуток та податком на додану вартість операцій за договорами управління майном і повідомляє наступне.
Правові засади операцій по управлінню майном регламентуються
Цивільним кодексом України від 16 січня 2003 року N 435-IV, із змінами та доповненнями (далі:
ЦКУ).
Згідно п.1 ст.
1029 ЦКУ за договором управління майном одна сторона (установник управління) передає другій стороні (управителеві) на певний строк майно в управління, а друга сторона зобов'язується за плату здійснювати від свого імені управління цим майном в інтересах установника управління або вказаної ним особи (вигодонабувача).
Пунктом 3 статті
1030 ЦКУ встановлено, що майно, передане в управління, має бути відокремлене від іншого майна установника управління та від майна управителя. Майно, передане в управління, має обліковуватися в управителя на окремому балансі, і щодо нього ведеться окремий облік.
При цьому, п.5 ст.
1033 ЦКУ визначено, що Управитель, якщо це визначено договором про управління майном, є довірчим власником цього майна, яким він володіє, користується і розпоряджається відповідно до закону та договору управління майном. А сам договір про управління майном не тягне за собою переходу права власності до управителя на майно, передане в управління.
Пунктом 1.7 розділу I "Порядку обліку платників податків і зборів", затвердженого
наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. N1588 "Про затвердження порядку обліку платників податків і зборів", зі змінами, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України14 травня 2014 р. за N 503/25280, (Далі: Порядок) визначено, що управитель майна це - особа (в розумінні підпункту 14.1.139 пункту 14.1 статті 14 розділу I
Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI, зі змінами та доповненнями (далі:
ПКУ), для цілей оподаткування розділу V
ПКУ, крім осіб, визначених у другому реченні абзацу другого підпункту 5 пункту 180.1 статті
180 розділу V
ПКУ), яка веде окремий податковий облік з податку на додану вартість щодо господарських операцій, пов'язаних з використанням майна, що отримане в управління за договорами управління майном.
Договори управління майном на території України без створення юридичних осіб, за якими здійснюються операції з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V
ПКУ (крім договорів, на які поширюються норми другого речення абзацу другого підпункту 5 пункту 180.1 статті
180 розділу V
ПКУ) повинні перебувати на обліку в контролюючих органах.
Взяття на облік в контролюючому органі договору здійснюється шляхом додаткового взяття на облік як платника податків відповідного управителя майна. Підставою для взяття на облік договору є прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію платником ПДВ управителя майна та отримання документів, визначених пунктом 4.7 розділу IV
Порядку (для договору управління майном).
Після взяття на облік договорів управління майном відомості про них включаються до Реєстру договорів управління майном.
При взятті на облік договорів управління майном згідно з вищевказаним
Порядком місцеві податкові органи надають управителям майна Реєстраційний (обліковий) номер платника податків. При цьому, управителю майна за декількома договорами управління майном податковий номер видається на кожний із зазначених договорів (угод) при взятті їх на облік згідно з
Порядком.
................Перейти до повного тексту