1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


РАХУНКОВА ПАЛАТА
РІШЕННЯ
27.10.2015 № 7-4
Про результати аудиту використання коштів державного бюджету, виділених на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та екологічної реабілітації території впливу гірничих робіт державного підприємства "Солотвинський солерудник" Закарпатської області
Відповідно до статті 98 Конституції України, статей 7, 25, 26, 35 і 36 Закону України "Про Рахункову палату" розглянуто Звіт про результати аудиту використання коштів державного бюджету, виділених на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та екологічної реабілітації території впливу гірничих робіт державного підприємства "Солотвинський солерудник" Закарпатської області. За результатами розгляду Рахункова палата
встановила:
1. Учасниками бюджетного процесу впродовж II півріччя 2013 року - I півріччя 2015 року не забезпечено своєчасності і повноти прийняття управлінських рішень щодо належного фінансового забезпечення та виконання заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та екологічної реабілітації території впливу гірничих робіт державного підприємства "Солотвинський солерудник" Закарпатської області, а також виконання в повному обсязі рекомендацій Рахункової палати, наданих за результатами попереднього контрольного заходу у цій сфері, та рекомендацій Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи (рішення від 16.04.2014 № 23/14), наданих Кабінету Міністрів України за результатами розгляду інформації Рахункової палати з даного питання.
Як наслідок, стан навколишнього середовища на території впливу гірничих робіт державного підприємства "Солотвинський солерудник"погіршується, щозагрожує безпечному проживанню населення смт Солотвино та належному функціонуванню окремих об'єктів його інфраструктури.
2. Кабінет Міністрів України не забезпечив фінансування заходів із ліквідації надзвичайної ситуації на території смт Солотвино згідно із Законом України "Про Загальнодержавну цільову програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2013 - 2017 роки" , що безпосередньо вплинуло на результати діяльності розпорядника та одержувача бюджетних коштів і відповідність фактичних результатів їх діяльності запланованим.
З передбачених у 2013 - 2015 роках державним бюджетом на реалізацію заходів, визначених I чергою Проекту ліквідації та екологічної реабілітації території впливу гірничих робіт державного підприємства "Солотвинський солерудник", 23,2 млн. грн. Міністерству аграрної політики та продовольства фактично виділено 8,4 млн. грн., або лише 10 відс. від потреби (92,2 млн. гривень).
У результаті проведення постійного моніторингу гідрогеологічного стану території гірничих робіт державного підприємства "Солотвинський солерудник" не забезпечується, а отже, інформація для прогнозування і запобігання виникненню техногенної катастрофи та можливим людським жертвам фактично відсутня.
3. Міністерство аграрної політики та продовольства як головний розпорядник коштів державного бюджету, які спрямовуються за КПКВК 2801160,не забезпечило системного підходу до безпосереднього фінансування заходів із ліквідації та екологічної реабілітації території впливу діяльності ДП "Солотвинський солерудник" і належного внутрішнього контролю за використанням бюджетних коштів їх одержувачем.
Виконання бюджетної програми фактично зведено лише до покриття планових збитків ДП "Виробнича дирекція з ліквідації Солотвинського солерудника", 97 відсотків яких спрямовується на оплату праці її працівників.
Як наслідок, мета використання цих коштів, визначена в Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на 2013 - 2015 роки для ліквідації та екологічної реабілітації території впливу гірничих робіт державного підприємства "Солотвинський солерудник", затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.2012 № 124, - запобігання поширенню негативних наслідків надзвичайної ситуації техногенного характеру державного рівня та виконання заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та екологічної реабілітації території впливу гірничих робіт ДП "Солотвинський солерудник" - не досягається.
4. ДП "Виробнича дирекція з ліквідації Солотвинського солерудника" за неналежного внутрішнього контролю з боку державного органу, до сфери управління якого належить підприємство, та головного розпорядника коштів державного бюджету Міністерства аграрної політики та продовольства не забезпечено законності, своєчасності і повного прийняття управлінських рішень як учасником бюджетного процесу.
Як наслідок, ДП "Виробнича дирекція з ліквідації Солотвинського солерудника" у період 2013 - 2015 років не дотримано вимог:
- статуту підприємства (пункти 9.2.3 і 10.5.5): директором підприємства затверджено структуру на 2013 - 2015 роки без погодженняз уповноваженим органом управління;
- міжгалузевих нормативів чисельності працівників (накази Мінпраці від 26.09.2003 № 269 і від 11.05.2004 № 108) у частині визначення чисельності юридичної та бухгалтерської служб підприємства, що призвело до збільшення планових збитків підприємства на 2013 - 2015 роки в сумі 97,8 тис. гривень;
- Бюджетного кодексу України (пункт 4 статті 48) і Порядку державного фінансування капітального будівництва (пункт 8 ), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1764, у частині взяття зобов'язань на оплату вартості проектної документації "ТЕО ліквідації та екологічної реабілітації території впливу гірничих робіт державного підприємства "Солотвинський солерудник" Тячівського району Закарпатської області та кошторисна вартість комплексної державної експертизи техніко-економічного обґрунтування" на суму 1965,1 тис. грн. за відсутності титулу на проектно-вишукувальні роботи і таких коштів, що не вважаються бюджетними зобов'язаннями та їх погашення не проводиться. У результаті одержувачем бюджетних коштів згідно з рішенням господарського суду Закарпатської області від 20.11.2014 будуть понесені додаткові (непродуктивні) видатки в сумі 87,5 тис. грн. на сплату інфляційних витрат, відсотків за користування коштами та судового збору.
Крім того, ДП "Виробнича дирекція з ліквідації Солотвинського солерудника" як замовником робіт у порушення вимог чинного законодавства і статуту підприємства (пункт 3.2) не забезпечено отримання усіх необхідних дозволів для практичної реалізації Проекту ліквідації та екологічної реабілітації території впливу гірничих робіт державного підприємства "Солотвинський солерудник"; дозволу на роботи підвищеної небезпеки, гірничного відводу для будівництва та експлуатації підземних споруд, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, документів, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою в межах гірничого відводу солерудника.
5. Закарпатською обласною державною адміністрацією як головним розпорядником коштів, що виділялися у 2013 році з резервного фонду державного бюджету на завершення заходів з переселення мешканців смт Солотвино Тячівського району Закарпатської області, які проживають у прогнозованій зоні деформації земної поверхні (за КПКВК 7771700 - 13569,1 тис. грн. згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15.05.2013 № 363-р), і будівництва підземних відділень алергологічних лікарень на території покладів кам'яної солі у межах Тереблянського купола Солотвинської западини (за КПКВК 7771800 - 7224,0 тис. грн. згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11.02.2013 № 76-р), не забезпечено належного внутрішнього контролюза використанням бюджетних коштів їх розпорядниками нижчого рівня та прийняттям ними своєчасних і повних управлінських рішень як учасниками бюджетного процесу. У результаті:

................
Перейти до повного тексту