1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Повідомлення


МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
ПОВІДОМЛЕННЯ
Про застосування остаточних компенсаційних заходів щодо імпорту в Україну легкових автомобілів походженням з Російської Федерації
Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі - Комісія) 13 листопада 2015 року відповідно до Закону України "Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту" (далі - Закон) та з урахуванням положень Угоди про субсидії та компенсаційні заходи СОТ (далі - Угода) розглянула звіт та матеріали Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку України) про результати проведення антисубсидиційного розслідування щодо імпорту в Україну легкових автомобілів походженням з Російської Федерації (далі - розслідування).
Щодо наявності факту субсидування
У ході проведення розслідування досліджено ряд державних програм підтримки виробництва легкових автомобілів у Російській Федерації та окремі з них визначено специфічними/адресними субсидіями, що дають підстави для застосування компенсаційних заходів.
У рамках проведення розслідування Міністерство економічного розвитку Російської Федерації та Міністерство промисловості і торгівлі Російської Федерації у відповіді на запитальник компетентним органам державної влади країни експорту надали інформацію щодо окремих державних програм підтримки виробництва легкових автомобілів у Російській Федерації. Водночас жоден російський виробник чи експортер легкових автомобілів не повідомив Мінекономрозвитку України щодо намірів узяти участь у проведенні розслідування як заінтересована сторона та відповідно надавати інформацію на захист своїх інтересів щодо сум наданих субсидій, шляхів використання отриманих сум субсидій, фінансово-економічних показників діяльності тощо. У зв'язку з цим Мінекономрозвитку України встановлювало наявність факту субсидування на підставі найбільш показової інформації, яка була у розпорядженні.
У ході проведення розслідування окремі програми субсидування, на які звертали увагу заінтересовані сторони, не були враховані під час розрахунку відсотка субсидування як такі, що не давали підстав застосовувати компенсаційні заходи.
Установлення факту наявності субсидій, що надавалися Урядом Російської Федерації російським виробникам легкових автомобілів, та розрахунок їх сум здійснено Мінекономрозвитку України, зокрема, на підставі звітів Федерального казначейства Російської Федерації про виконання федерального бюджету Російської Федерації за 2013 рік та 2014 рік; видатків, передбачених у рамках виконання підпрограми "Автомобільна промисловість" державної програми "Розвиток промисловості та підвищення її конкурентоспроможності"; нормативно-правових актів Російської Федерації, що підтверджували наявність факту фінансового сприяння або будь-яких форм підтримки національної галузі автомобілебудування; фінансової звітності окремих виробників легкових автомобілів, що була доступна з відкритих джерел, а також іншої інформації, що була в розпорядженні Мінекономрозвитку України.
Відповідно до проведених Мінекономрозвитку України розрахунків відсоток субсидування становив для легкових автомобілів виробництва:
ТОВ "Соллерс - Далекий Схід" - 17,66 %;
ВАТ "АвтоВАЗ" - 14,57 %;
інших виробників у Російській Федерації - 10,41 %.
Щодо наявності факту нанесення істотної шкоди національному товаровиробникові
Протягом 2011 року - першого півріччя 2014 року спостерігалося погіршення ряду фінансово-економічних показників діяльності національного товаровиробника: обсяг виробництва та використання виробничих потужностей скоротився на 56 %, обсяг реалізації на внутрішньому ринку України - на 47 %, прибуток від реалізації на внутрішньому ринку України - на 91 %, ліквідність - на 26 %, фондовіддача - на 34 %, продуктивність праці - на 37 %, зайнятість - на 29 % тощо. Ринкова частка національного товаровиробника на внутрішньому ринку України зменшилась на 17 %.
Щодо наявності причинно-наслідкового зв'язку між фактом субсидованого імпорту в Україну легкових автомобілів походженням з Російської Федерації та істотною шкодою, заподіяною національному товаровиробникові
Протягом 2011 року - першого півріччя 2014 року ціна імпорту в Україну товару походженням з Російської Федерації була нижче, ніж ціна продажу товару національного товаровиробника на внутрішньому ринку України, а також нижче за його собівартість. Рівень цін субсидованого імпорту перешкоджав зростанню ціни національного товаровиробника, яке інакше мало б місце.
У ході проведення розслідування проаналізовано вплив інших факторів, шкода, завдана якими, не може вважатися шкодою, заподіяною внаслідок субсидованого імпорту в Україну товару походженням з Російської Федерації, на які, зокрема, звертали увагу заінтересовані сторони розслідування: вплив несубсидованого імпорту з інших країн, звуження ринку та зміни у структурі споживання, запровадження торговельних обмежень та конкуренція між виробниками, розвиток техніки та технології, результати експортної діяльності національного товаровиробника, рівень продуктивності виробництва національного товаровиробника. Здійснений аналіз не дав можливості дійти висновків, що шкода, заподіяна національному товаровиробникові, була нанесена внаслідок дії інших факторів, перелік яких визначений Угодою та Законом.

................
Перейти до повного тексту