1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
НАКАЗ
01.12.2015 № 600
(з основної діяльності)
Про затвердження Інструкції з провадження антикорупційних заходів у системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 4 вересня 2013 р. № 706 "Питання запобігання та виявлення корупції" та з метою підвищення ефективності діяльності ДСНС України щодо запобігання та протидії корупції
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з провадження антикорупційних заходів у системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі - Інструкція), що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ ДСНС України від 12.06.2013 № 401 "Про затвердження Інструкції з провадження антикорупційних заходів у системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій".
3. Керівникам навчальних і науково-дослідних закладів, підприємств, установ, організацій та підрозділів центрального підпорядкування ДСНС України у разі відсутності посади спеціаліста з питань запобігання та виявлення корупції своїм наказом визначити відповідальну особу за цим напрямком роботи.
4. Встановити персональну відповідальність керівників ГУ (У) ДСНС України в областях, м. Києві, навчальних і науково-дослідних закладів, підприємств, установ, організацій та підрозділів центрального підпорядкування ДСНС України за забезпечення здійснення заходів щодо запобігання корупції.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова М. Чечоткін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДСНС України
01.12.2015 № 600
ІНСТРУКЦІЯ
з провадження антикорупційних заходів у системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій
I. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає систему планування роботи, провадження антикорупційних заходів та подання звітності територіальними підрозділами (спеціалістами) з питань запобігання та виявлення корупції, особами, на яких покладено виконання обов'язків з питань запобігання та виявлення корупції в ГУ (У) ДСНС України в областях, м. Києві, навчальних і науково-дослідних закладів, підприємств, установ, організацій та підрозділів центрального підпорядкування ДСНС України (далі - суб'єкти, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції) у забезпеченні реалізації державної антикорупційної політики, здійсненні заходів щодо запобігання і протидії корупції в органах та підрозділах ДСНС України.
1.2. Реалізація заходів державної антикорупційної політики в ГУ (У) ДСНС України в областях, м. Києві, навчальних і науково-дослідних закладах, підприємствах, установах, організаціях та підрозділах центрального підпорядкування ДСНС України, а також у підпорядкованих їм підрозділах (далі - підрозділи ДСНС України) забезпечується шляхом:
організації дотримання вимог законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та інших нормативних актів з питань запобігання та протидії корупції;
проведення превентивних антикорупційних заходів;
перевірки службової та професійної діяльності особового складу та працівників ДСНС України;
виявлення сприятливих для вчинення корупційних правопорушень ризиків у діяльності посадових осіб;
взаємодії з громадськістю з реалізації державної антикорупційної політики, співробітництво з іншими суб'єктами, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції.
1.3. З метою упорядкування організаційної роботи суб'єктами, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції, для узагальнення та збереження документації формуються наступні справи:
"антикорупційне законодавство" - закони України, акти Президента України, Кабінету Міністрів України та інші нормативні акти з питань запобігання та протидії корупції, рішення колегій, протоколи нарад тощо;
"планування та профілактична діяльність" - аналізи діяльності, плани робіт, графіки проведення планових перевірок, матеріали, що підтверджують їх виконання та здійснення превентивних заходів;
"облік корупційних правопорушень" - копії службових розслідувань за фактами корупційних правопорушень, копії матеріалів, що стосуються проваджень у кримінальних та адміністративних справах, у тому числі копії судових рішень і заходів щодо їх виконання тощо.
На кожний підпорядкований підрозділ ГУ (У) ДСНС України в областях, м. Києві заводиться окрема справа для зберігання матеріалів з організаційної діяльності: копії аналізів діяльності, планів робіт та матеріали, що підтверджують їх виконання, звіти, матеріали перевірок підпорядкованих підрозділів, акти звірок з правоохоронними органами, скарги, заяви стосовно фактів та ознак корупційних правопорушень порушень (у тому числі анонімні звернення) тощо.
II. Планування роботи
2.1. Суб'єкти, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції, здійснюють діяльність відповідно до затверджених річних та щоквартальних планів робіт.
2.2. Плани робіт складаються на підставі річного та щоквартальних аналізів антикорупційної діяльності підпорядкованих підрозділів ДСНС України, проведених суб'єктами, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції.
2.3. Графік проведення планових перевірок структурних та підпорядкованих підрозділів ГУ (У) ДСНС України в областях, м. Києві складається на підставі річного аналізу антикорупційної діяльності територіального органу ДСНС України та з урахуванням проведення обов'язкових щорічних планових перевірок діяльності структурних та підпорядкованих підрозділів.
2.4. Річний план роботи та графік проведення планових перевірок структурних та підпорядкованих підрозділів на наступний рік складається територіальними підрозділами з питань запобігання та виявлення корупції ГУ (У) ДСНС України в областях, м. Києві, погоджується керівником уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції апарату ДСНС України та затверджується керівником територіального органу ДСНС України до 25 грудня поточного року.
2.5. Щоквартальні плани робіт складаються суб'єктами, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції та затверджуються керівниками підрозділів ДСНС України до 25 числа останнього місяця поточного кварталу.
III. Превентивні заходи
3.1. Превентивні заходи мають попереджувальний характер та спрямовані на запобігання корупційним та пов'язаним з корупцією правопорушенням, проведення профілактичної діяльності у питаннях боротьби з корупцією, хабарництвом, зловживанням службовим становищем та іншими правопорушеннями, пов'язаними з виконанням службових обов'язків особами рядового і начальницького складу та працівниками ДСНС України, шляхом проведення масово-роз'яснювальної роботи, метою якої є підвищення рівня обізнаності особового складу та працівників органів цивільного захисту з нормами антикорупційного законодавства, формування принципів відповідальності за їх порушення.
3.2. З метою узагальнення діяльності підрозділів ДСНС України з питань здійснення антикорупційних заходів, прийняття протокольних рішень, направлених на покращення профілактичної роботи в цьому напрямку діяльності, суб'єкти, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції, є ініціаторами проведення щомісячних нарад із співробітниками підрозділів ДСНС України. Стан роботи з протидії корупції може бути розглянуто окремим питанням на колегії територіального органу ДСНС України.
3.3. Роз'яснення практичного застосування нормативно-правових актів, розпорядчих документів у галузі запобігання проявам корупції організовується територіальним підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції ГУ (У) ДСНС України в областях, м. Києві не менше одного разу на рік шляхом проведення розширеної семінар-наради з начальницьким складом гарнізону. Для більш чіткого роз'яснення окремих положень антикорупційного законодавства до участі у таких заняттях запрошуються представники інших органів виконавчої влади, які здійснюють контроль у сфері запобігання і протидії корупції.
3.4. Територіальні підрозділи з питань запобігання та виявлення корупції ГУ (У) ДСНС України в областях, м. Києві не менше одного разу на квартал проводять у системі службової підготовки навчання з питань антикорупційного законодавства та його практичного застосування.
3.5. Територіальні підрозділи з питань запобігання та виявлення корупції ГУ (У) ДСНС України в областях, м. Києві розробляють тестові завдання з визначення рівня знань вимог антикорупційних нормативно-правових актів, які використовуються під час проведення заліків зі службової підготовки.
3.6. У ході проведення перевірок дотримання вимог антикорупційного законодавства територіальні підрозділи з питань запобігання та виявлення корупції ГУ (У) ДСНС України в областях, м. Києві проводять роз'яснювальну та інструктивну роботу щодо упередження правопорушень, пов'язаних з виконанням службових обов'язків особами рядового і начальницького складу та працівниками органів та підрозділів цивільного захисту.
3.7. Суб'єкти, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції проводять вивчення громадської думки, збір інформації про негативні факти діяльності підрозділів ДСНС України, можливі корупційні прояви серед співробітників ДСНС України через особисте спілкування з громадянами, дієве функціонування "Телефону довіри", "Поштових скриньок для звернення та скарг громадян", "Інтернет-приймальні".
Отримана інформація аналізується та доводиться до керівництва підрозділів ДСНС України, копії отриманої інформації (в друкованому вигляді) та матеріалів про прийняті рішення зберігаються у територіальних підрозділах з питань запобігання та виявлення корупції.
Інформація, надана анонімно на "Телефон довіри", "Поштову скриньку для звернення та скарг громадян", "Інтернет-приймальню", використовується суб'єктами, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції, виключно як додаткове джерело для прийняття рішень щодо необхідності здійснення заходів, спрямованих на виявлення та запобігання корупції.
3.8. З метою якісного попередження та своєчасного виявлення корупційних проявів територіальний підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції ГУ (У) ДСНС України в областях, м. Києві проводить постійний моніторинг стану виконання вимог чинного антикорупційного законодавства, причин і умов, що сприяють скоєнню злочинів та правопорушень корупційного характеру, визначають категорії співробітників та посади, діяльність яких пов'язана з підвищеним корупційним ризиком. Для моніторингу враховуються результати вивчення службою психологічного забезпечення морально-психологічного клімату у підрозділах територіального органу ДСНС України.

................
Перейти до повного тексту