1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
11.11.2015 N 889
Про внесення Змін до наказу ДФС від 31.07.2014 N 22
На виконання пункту 9 Плану заходів ДФС з впровадження Концепції "Офіс аудиту ГУ ДФС у м. Києві", затвердженого наказом ДФС від 18.08.2015 N 620, щодо удосконалення порядку взаємодії структурних підрозділів, задіяних в реалізації зазначеної концепції, та з метою підвищення ефективності контрольно-перевірочної роботи, а також приведення у відповідність до Закону України від 17 липня 2015 року N 655-VIII "Про внесення змін до Податковою кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків"
наказую:
1. Внести Зміни до Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДФС від 31.07.2014 N 22, із змінами, внесеними наказом ДФС від 05.06.2015 N 397, згідно з додатком.
2. Керівникам територіальних органів ДФС забезпечити дотримання вимог цього наказу.
3. Керівнику ГУ ДФС у м. Києві у місячний термін затвердити порядок взаємодії структурних підрозділів ГУ ДФС у м. Києві та територіальних органів ДФС м. Києва, задіяних в реалізації Концепції "Офіс аудиту ГУ ДФС у м. Києві", при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків.
4. Координаційно-моніторинговому департаменту (Мокляк М. В.) забезпечити внесення до Репозиторія звітної і статистичної інформації Державної фіскальної служби України цього наказу відповідно до наказу ДФС від 07.10.2014 N 168.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Р. М. Насіров
Додаток
до наказу ДФС
11.11.2015 N 889
Зміни
до Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДФС від 31.07.2014 N 22, із змінами, внесеними наказом ДФС від 05.06.2015 N 397 ( v0022872-14 )
1. В абзаці третьому преамбули після слів "митної справи" доповнити словами "крім застосування зразків оформлення окремих форм документів та журналів у визначених випадках".
2. У розділі I:
2.1. у пункті 1.1:
в абзаці четвертому слова "електронних сервісів та обліку платників" виключити;
після абзацу сьомого доповнити абзацом такого змісту:
"Формування координаційних робочих груп і взаємодія структурних підрозділів ГУ ДФС у м. Києві (в тому числі створених у зв'язку із впровадженням Концепції "Офіс аудиту ГУ ДФС у м. Києві") та підпорядкованих ГУ ДФС у м. Києві органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів документальних перевірок платників податків здійснюється з дотриманням порядку і термінів, визначених цими Методичними рекомендаціями, з урахуванням наявності відповідних структурних підрозділів у ГУ ДФС у м. Києві, а також підпорядкованих йому органах, та функцій, які за ними закріплені";
2.2. у підпункті 1.2.1 пункту 1.2 після слів "із зазначенням" доповнити словами "найменування органу державної фіскальної служби, який прийняв рішення, та дати рішення, найменування та реквізитів", слова у дужках "(крім фактичних перевірок)" виключити, після слів "виду перевірки" доповнити словами "періоду діяльності, який буде перевірятися", після слів "оформлюється наказом" доповнити словами "який підписується керівником або його заступником та скріплюється печаткою";
2.3. підпункт 1.2.1.1 підпункту 1.2.1 пункту 1.2 викласти в такій редакції:
"1.2.1.1. Державної фіскальної служби України - для проведення документальних планових та позапланових або фактичних перевірок платників податків із залученням працівників центрального та/або територіальних органів державної фіскальної служби.
При цьому за письмовим дорученням (погодженням) Державної фіскальної служби України працівники Державної фіскальної служби України або її територіальних органів можуть залучатися до проведення документальних планових та позапланових або фактичних перевірок платників, що проводяться за рішеннями керівників будь-яких інших органів державної фіскальної служби";
2.4. підпункт 1.2.1 пункту 1.2 доповнити новим підпунктом 1.2.1.2 в такій редакції:
"1.2.1.2. Міжрегіонального головного управління Державної фіскальної служби України - Центрального офісу з обслуговування великих платників (далі - Центральний офіс) - для проведення документальних планових та позапланових або фактичних перевірок платників податків із залученням працівників Центрального офісу та/або підпорядкованих йому спеціалізованих ДПІ, а за письмовим погодженням Державної фіскальної служби України - із залученням також працівників Державної фіскальної служби України та інших територіальних органів державної фіскальної служби.
За письмовим дорученням керівника Центрального офісу, погодженим Державною фіскальною службою України, працівники Центрального офісу та/або підпорядкованих йому спеціалізованих ДПІ можуть залучатися до проведення документальних планових та позапланових або фактичних перевірок, що проводяться іншими органами державної фіскальної служби".
У зв'язку з цим підпункти 1.2.1.2, 1.2.1.3 підпункту 1.2.1 пункту 1.2 вважати відповідно підпунктами 1.2.1.3, 1.2.1.4;
2.5. підпункт 1.2.1.4 доповнити абзацом такого змісту:
"З метою дотримання цього пункту органи державної фіскальної служби вищого рівня повідомляють про прийняття рішення про проведення перевірки орган державної фіскальної служби, на обліку в якому перебуває платник податків, не пізніше наступного робочого дня з дня прийняття такого рішення";
2.6. в абзаці другому підпункту 1.3.1 пункту 1.3 слова "працівники якого здійснюють (очолюють) таку перевірку, і" виключити;
2.7. в абзаці четвертому підпункту 1.3.2 пункту 1.3 слова "відповідний письмовий дозвіл Першого заступника, заступника Голови державної фіскальної служби України" замінити словами "відповідне письмове доручення (погодження) Державної фіскальної служби України", слово "наданий" замінити на слово "надані", слова "підпункту 1.2.1.1" замінити на "підпунктів 1.2.1.1 та 1.2.1.2" та "1.2.1.2" замінити на "1.2.1.3";
2.8. у підпункті 1.4.2 пункту 1.4:
в абзаці третьому слова "платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення (посадовій особі або законному (уповноваженому) представнику) під підпис" замінити словами "рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення під розписку платнику податків (посадовій особі або законному (уповноваженому) представнику)";
доповнити новими абзацами такого змісту:
"У випадках, коли під час виконання заходів щодо організації документальної невиїзної перевірки платник податків при отриманні ним повідомлення та копії наказу про її проведення надає до органу державної фіскальної служби обґрунтоване письмове звернення щодо проведення замість документальної невиїзної перевірки документальної виїзної перевірки, керівнику органу державної фіскальної служби доцільно розглянути питання щодо заміни виду перевірки.
При розгляді цього питання беруться до уваги:
зазначені у письмовому зверненні платника податків обґрунтування обставин, що унеможливлюють проведення невиїзної документальної перевірки, які можуть бути пов'язані, зокрема, із значною кількістю первинних документів, які необхідно надати до органу державної фіскальної служби для проведення перевірки, необхідністю вжиття контрольних заходів, які можливо здійснити лише при проведенні документальної виїзної перевірки (наприклад, зняття показань внутрішніх та зовнішніх лічильників, якими обладнані технічні пристрої, що використовуються у процесі провадження діяльності платника податків, тощо);
відсутність обставин, які свідчать про неможливість заміни виду документальної перевірки, якими, наприклад, можуть бути відсутність практичної/технічної можливості проведення документальної перевірки за місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків, відмінний від загальновстановленого, в тому числі сезонний, графік роботи платника податків тощо.
Про результати розгляду письмового звернення платнику податків надсилається (вручається) письмова відповідь у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу.
При цьому слід звернути увагу, що у разі зміни виду документальної перевірки (з невиїзної на виїзну) доцільно забезпечити скасування або внесення змін до раніше прийнятого рішення про проведення документальної невиїзної перевірки, а також дотримання порядку організації та умов допуску до проведення виїзної документальної перевірки, встановлених статтями 77, 78 та 81 Кодексу, зокрема, оформлення та надання (пред'явлення) платнику податків відповідних документів для проведення документальної виїзної перевірки.
Слід відмітити, що норми пункту 77.4 статті 77 Кодексу не передбачають обов'язку контролюючого органу щодо повторного надсилання платнику податків повідомлення про проведення планової документальної перевірки у разі зміни її виду з невиїзної на виїзну.
З метою дотримання вимог Кодексу та прав платників податків доцільно забезпечити завчасне надіслання (вручення) повідомлень про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки";
2.9. у підпункті 1.4.3 пункту 1.4:
назву викласти в такій редакції "Особливості організації та проведення документальних перевірок платників податків, які мають відокремлені підрозділи, або які переводяться на обслуговування з одного органу державної фіскальної служби до іншого";
доповнити новими абзацами такого змісту:
"При проведенні документальних перевірок платників податків, які у зв'язку із зміною місцезнаходження або місця проживання переводяться на обслуговування з одного органу державної фіскальної служби до іншого та перебувають одночасно за неосновним місцем обліку (як платник податків до закінчення поточного бюджетного періоду) у органі державної фіскальної служби за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) та за основним місцем обліку (як платник податків з наступного року) у органі державної фіскальної служби за новим місцезнаходженням (місцем проживання), слід враховувати вимоги Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що формує державну фінансову політику, та інших відповідних розпорядчих документів Державної фіскальної служби України з цього питання.

................
Перейти до повного тексту