- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАХУНКОВА ПАЛАТА
РІШЕННЯ
Про результати аудиту ефективності використання у 2014 році коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на соціально-економічний розвиток окремих територій, спрямованої на здійснення заходів з енергозбереження щодо заміщення та скорочення споживання природного газу
Відповідно до статті
98 Конституції України, статей
7,
25,
26,
35 і
36 Закону України
"Про Рахункову палату" розглянуто Звіт про результати аудиту ефективності використання у 2014 році коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на соціально-економічний розвиток окремих територій, спрямованої на здійснення заходів з енергозбереження щодо заміщення та скорочення споживання природного газу. За результатом розгляду Рахункова палата
ВСТАНОВИЛА:
1. Міністерством фінансів України, низкою місцевих органів влади не забезпечено повною мірою виконання бюджетної програми щодо субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на соціально-економічний розвиток окремих територій, спрямованої на здійснення заходів з енергозбереження щодо заміщення та скорочення споживання природного газу у сфері теплопостачання (далі - субвенція), і належного управління її коштами.
У 2014 році за наявності відкритих і профінансованих у повному обсязі асигнувань місцевим бюджетам на суму 500 млн. грн. у регіонах було використано лише 202,9 млн. грн. коштів субвенції і виконано відповідні роботи на 521 об'єкті (78 відс. запланованих).
Основними причинами невикористання коштів є: тривалий термін підготовки та затвердження розподілу субвенції між місцевими бюджетами; незабезпечення розподілу коштів першочергово на погашення зареєстрованої кредиторської заборгованості місцевих бюджетів; неналежне управління низкою місцевих державних адміністрацій коштами субвенції, а також непроведення платежів з оплати виконаних робіт, зокрема через відсутність фінансового (грошового) їх підкріплення.
Через прийняття розпорядниками коштів неналежно обґрунтованих управлінських рішень на місцях запланований економічний ефект від витрачання коштів субвенції у низці регіонів не досягається. Так, близько половини запланованих об'єктів, профінансованих у 2014 році за рахунок субвенції, і через 7 місяців не введено в експлуатацію у Вінницькій та Рівненській областях - відповідно 20 (витрачено 5,5 млн. грн.) і 15 (витрачено 4,3 млн. грн.) об'єктів, у Київській області - 4 (витрачено 4,4 млн. грн.) об'єкти, що свідчить про неефективне використання коштів субвенції в сумі 14,2 млн. гривень. У Харківській області на введених в експлуатацію 10 об'єктах встановлено факти неякісного виконання та недовиконання робіт, передбачених проектною документацією, оплачених і прийнятих відповідними замовниками.
2. Місцевими державними адміністраціями та виконавчими органами місцевого самоврядування у низці регіонів не забезпечено у 2014 році обґрунтованого та із дотриманням встановленого порядку формування і затвердження переліків об'єктів і заходів та відповідного розподілу субвенції, що стало однією з причин невиконання низки запланованих робіт у визначений термін.
Оскільки органи Казначейства у низці випадків не проводили платежі через відсутність фінансового підкріплення виділених у 2014 році асигнувань, а місцеві органи влади неефективно управляли коштами субвенції та неналежно їх використовували, не було використано і повернено до державного бюджету загалом 272,7 млн. грн. (понад 54 відс. від виділених коштів).
Так, у Львівській області у зв'язку з відсутністю в органах Казначейства фінансового (грошового) підкріплення відкритих асигнувань взагалі не освоєно кошти субвенції по усіх 24 запланованих об'єктах у сумі 29,5 млн. гривень. У м. Києві не проведено касові видатки на загальну суму 33,4 млн. грн. по 4 об'єктах.
У Вінницькій області кошти не були використані (4,8 млн. грн.) у зв'язку з їх надходженням з державного бюджету обласному бюджету Вінницької області в кінці операційного дня 30.12.2014, як наслідок, відповідні розпорядники коштів не могли провести реєстрацію зобов'язань в органах Державної казначейської служби та забезпечити їх освоєння.
У Київській області до державного бюджету повернено 3,6 млн. грн. переважно через недоліки управління коштами субвенції її розпорядником департаментом житлово-комунального господарства Київської обласної держадміністрації і неукладання договорів з підрядними організаціями у зв'язку з неподанням необхідних документів Іванківською, Рокитнянською і Поліською райдержадміністраціями.
3. Нормативно-правове та організаційне забезпечення питань, пов'язаних з використанням коштів субвенції у 2014 році, загалом було достатнім, але мало недоліки.
Кабінетом Міністрів України розподіл коштів субвенції між місцевими бюджетами початково затверджено у серпні 2014 року (постанова від 08.08.2014
№ 369 "Деякі питання соціально-економічного розвитку окремих територій у 2014 році"), а напрям використання субвенції уточнено постановою від 10.09.2014
№ 508 (набрала чинність з 15.10.2014), що негативно вплинуло на своєчасність надання з державного бюджету коштів субвенції і повноту їх освоєння на місцях.
................Перейти до повного тексту