- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Кодексу доброчесної поведінки
З метою запобігання і протидії корупційним правопорушенням в Державному агентстві автомобільних доріг України (далі - Укравтодор), забезпечення виконання статей
37 -
40 Закону України "Про запобігання корупції" від 14.10.2014 № 1700-VII, підпункту 4 пункту 2 розділу III
Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011 - 2015 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 28.11.2011 № 1240,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Кодекс доброчесної поведінки державних службовців центрального апарату Укравтодору та посадових осіб юридичних осіб публічного права, які належать до сфери його управління (далі - Кодекс), що додається.
2. Керівникам самостійних структурних підрозділів центрального апарату Укравтодору, керівникам Служб автомобільних доріг в областях забезпечити виконання норм Кодексу.
2.1. Голові Правління ПАТ "ДАК "Автомобільні дороги України", керівникам державних підприємств та організацій, що належать до сфери управління Укравтодору, рекомендувати використовувати модель поведінки службовців, яка запропонована зазначеним Кодексом.
2.2. Керівникам Служб автомобільних доріг в областях надавати щокварталу, до 20 числа останнього місяця звітного кварталу, головному спеціалістові з антикорупційної роботи Укравтодору поточні звіти про стан виконання цього Кодексу, включивши їх до квартальних звітів щодо виконання Плану заходів щодо запобігання і протидії корупційним правопорушенням в Укравтодорі на поточний рік.
3. Покласти персональну відповідальність за виконання Кодексу на керівників самостійних структурних підрозділів центрального апарату Укравтодору, керівників Служб автомобільних доріг в областях.
4. Управлінню адміністративної та кадрової роботи центрального апарату Укравтодору (Яценко О.Б.), керівникам Служб автомобільних доріг в областях забезпечити ознайомлення службовців з Кодексом під особистий розпис.
5. Головному спеціалістові з антикорупційної роботи забезпечити оприлюднення зазначеного наказу та Кодексу на офіційному веб-сайті Укравтодору (www.ukravtodor.gov.ua) у рубриці "Запобігання і протидія корупції".
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Голови Державного
агентства автомобільних
доріг України
03.07.2015 № 150
КОДЕКС
доброчесної поведінки державних службовців центрального апарату Укравтодору та посадових осіб юридичних осіб публічного права, які належать до сфери його управління
Кодекс доброчесної поведінки державних службовців центрального апарату Державного агентства автомобільних доріг України та посадових осіб юридичних осіб публічного права, які належать до сфери його управління (далі - Кодекс), окреслює загальні правила доброчесної поведінки державних службовців Державного агентства автомобільних доріг України (далі - Укравтодору), визначає морально-етичні принципи і норми професійної діяльності, запобігання та протидії конфлікту інтересів, що є гарантією високої якості та ефективності службової діяльності державних службовців центрального апарату Укравтодору і посадових осіб юридичних осіб публічного права, які належать до сфери його управління.
Розділ I. Загальні положення
Стаття 1. Суб'єкти Кодексу
1. Цей Кодекс є системою задекларованих принципів, моральних і професійних цінностей та правил поведінки державних службовців центрального апарату Укравтодору і посадових осіб юридичних осіб публічного права, які належать до сфери його управління (далі - службовці), щодо яких службовці добровільно взяли зобов'язання їх дотримання у професійній діяльності.
2. Положення цього Кодексу поширюються на:
- державних службовців центрального апарату Укравтодору,
- посадових осіб юридичних осіб публічного права, які належать до сфери управління Укравтодору;
- осіб, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків юридичних осіб публічного права, які належать до сфери управління Укравтодору.
Суб'єкти, на яких поширюється дія цього Кодексу, визначені згідно
Закону України "Про запобігання корупції" відповідно до підпункту "в" пункту 1, підпункту "а" пункту 2, пункту 3 частини першої статті 3 цього Закону (далі - службовці, державні службовці).
Стаття 2. Загальні норми
1. Службовці у своїй повсякденній діяльності керуються
Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами, цим Кодексом та загальними морально-етичними нормами поведінки у суспільстві.
Норми Кодексу є загальними та обов'язковими для виконання службовцями Укравтодору. Положення Кодексу в повному обсязі застосовуються до службовців, які перебувають у відпустках, відрядженні та на лікуванні.
2. Під час прийняття на службу (роботу) службовець вивчає положення цього Кодексу та під особистий підпис бере зобов'язання дотримуватися його вимог, про що робиться відповідний запис у особовій справі службовця Укравтодору.
3. Службовець повинен вживати необхідних заходів щодо відповідності етичним вимогам та стандартам, визначеним цим Кодексом, стандартами
Міжнародного кодексу поведінки державних посадових осіб (Резолюція 51/59 Генеральної Асамблеї ООН від 12 грудня 1996 р.), Модельного кодексу поведінки для державних службовців Ради Європи.
4. У разі недотримання службовцем вимог цього Кодексу до нього застосовуються відповідні заходи згідно із законами України.
5. Дотримання службовцями норм Кодексу підлягає обов'язковому врахуванню під час проведення атестації, зарахування до кадрового резерву, призначення на нову посаду та надання службової характеристики.
Стаття 3. Вимоги Кодексу
1. Виконуючи свої обов'язки, службовець повинен:
а) підтримувати високі стандарти службової діяльності шляхом:
- свідомого та чесного служіння українському народові;
- сумлінного та високопрофесійного виконання своїх службових обов'язків;
- неухильного додержання вимог
Конституції та законів України;
- ввічливо та об'єктивно ставитися до громадян, швидко реагувати на їх потреби;
- з повагою ставитися до колег по роботі, у стосунках з ними додержуватися взаємоповаги, щирості, доброзичливості, товариської допомоги та вимогливості;
в) підтримувати найвищі стандарти етики:
- поводити себе гідно та чесно, уникати конфліктних ситуацій;
- не намагатися скористатися службовим становищем для набуття будь-яких привілей та прибутків, зокрема ніколи не застосовувати посадові повноваження для прийняття рішень з мотивів користі;
- дотримуватися рекомендацій Кодексу щодо запропонованих подарунків або гостинності;
- вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів та заходів його врегулювання та запобігання.
Розділ II. Морально-етичні принципи професійної діяльності
Стаття 4. Служіння українському народові
1. Службовці зобов'язані віддано служити українському народові, при цьому усвідомлюючи, що його служба передбачає:
сумлінне ставлення до виконання покладених службових обов'язків;
свідоме підпорядкування власних інтересів державним пріоритетам та суспільним вимогам;
професійне та ефективне виконання службових обов'язків згідно з
Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами;
виконання обов'язків на основі дотримання прав і свобод людини та громадянина;
повагу до гідності людини, виявлення поваги та людяності.
2. Поведінка службовців має відповідати очікуванням громадськості й забезпечувати довіру суспільства та громадян, сприяти реалізації прав і свобод людини і громадянина, визначених
Конституцією України і законами України.
Службовець має дбати про позитивний авторитет Укравтодору, органів державної влади і державної служби в цілому, дорожити своїм ім'ям та статусом.
Стаття 5. Соціальна справедливість, пріоритет прав людини і громадянина
1. Службовці зобов'язані:
постійно вдосконалювати організацію своєї роботи на засадах справедливості;
не допускати формалізму в роботі, особливо під час розгляду звернень громадян;
у межах визначеної законом компетенції сприяти повному та оперативному розв'язанню питань, з якими звертаються громадяни;
дотримуватися конституційного принципу, за яким правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством;
діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений
Конституцією та законами України;
сприяти дотриманню вимог чинного законодавства України.
Стаття 6. Демократизм і законність
1. Службовці зобов'язані:
забезпечувати виконання покладених на Укравтодор завдань і функцій та повною мірою використовувати надані йому права;
сприяти утвердженню та практичній реалізації принципів верховенства права, не застосовувати заходів та методів, що суперечать чинному законодавству України;
забезпечувати прозорість процедур прийняття управлінських та адміністративних рішень;
не залишати поза увагою жоден факт порушення закону, забезпечувати своєчасне інформування про це своє керівництво.
2. Службовці не повинні:
допускати впливу на виконання своїх службових обов'язків особистих інтересів, інтересів членів своєї сім'ї або інших осіб;
використовувати методи обману щодо своїх співробітників.
3. Проходження служби в Укравтодорі та Службах автомобільних доріг у областях не сумісне з корумпованістю і хабарництвом.
Стаття 7. Нейтральність та неупередженість
1. Службовці при виконанні своїх службових повноважень повинні дотримуватися політичної нейтральності (стаття
40 Закону України "Про запобігання корупції" ), уникати демонстрації у будь-якому вигляді власних політичних переконань або поглядів, не використовувати службові повноваження в інтересах політичних партій чи їх осередків або окремих політиків.
Державний службовець, як і інші громадяни, має право на приватне життя і повинен поважати приватне життя інших державних службовців.
2. Службовці можуть бути членами об'єднань громадян, статутні положення яких не суперечать засадам діяльності, і брати участь у їх роботі у вільний від виконання службових обов'язків час.
3. Під час виконання службових обов'язків службовці зобов'язані будувати свої стосунки з громадянами на основі довіри, поваги та неупереджено ставитися до різних політичних і релігійних переконань.
4. У процесі збирання, оцінювання і надання інформації робити зважену оцінку всіх обставин, ставитися до справи неупереджено та не допускати, щоб особиста упередженість або тиск збоку могли позначитися на об'єктивності зроблених оцінок і висновків.
Стаття 8. Ефективність
1. Службовці зобов'язані:
мати високий рівень професійної підготовки, знати вимоги чинного законодавства відповідно до покладених завдань та функцій згідно з посадовою інструкцією та вміло застосовувати їх під час виконання службових обов'язків;
правильно оцінювати свої професійні можливості брати на себе додатково лише ті зобов'язання, для виконання яких є достатні знання, навички та професійний досвід;
під час виконання службових обов'язків проявляти ініціативу, творчість і принциповість, раціонально використовувати ввірені йому службове майно.
Стаття 9. Прозорість і відкритість
1. Службовці зобов'язані:
взаємодіяти з органами державної влади, органами місцевого самоврядування та об'єднаннями громадян під час здійснення покладених на Укравтодор завдань та функцій, дотримуватися принципу відкритості для демократичного громадського контролю;
дотримуватися прав і свобод громадян під час реалізації встановлених функцій;
відповідно до специфіки покладених повноважень забезпечити інформування громадськості про діяльність Укравтодору та Служб автомобільних доріг у областях через його офіційний веб-сайт.
Стаття 10. Корпоративність
1. Службовці повинні:
постійно дбати про високий імідж Укравтодору;
примножувати кращі традиції Укравтодору та Служб автомобільних доріг у областях, свого колективу та підрозділу Укравтодору, бути принциповим і вимогливим до себе, товаришів по службі та громадян, поважати їх права, законні інтереси, честь, гідність та репутацію;
відстоювати професійну честь і гідність як особисту, так і товаришів по службі; не допускати розповсюдження завідомо недостовірної інформації та упередженої критики на адресу службовців та працівників Укравтодору;
2. Службовці повинні проявляти тактовність у спілкуванні.
3. Службовці мають з належною повагою ставитись до прав, обов'язків та законних інтересів громадян, їх об'єднань, а також юридичних осіб, додержуватися загальновизнаних етичних норм поведінки, культури спілкування (уникати нецензурної лексики, не допускати використання підвищеної інтонації під час спілкування), не повинні проявляти свавілля або байдужість до їхніх правомірних дій та вимог, допускати прояви бюрократизму, відомчості та місництва, нестриманості у висловлюваннях та не вчиняти дій, що дискредитують орган державної влади або ганьблять репутацію державного службовця.
Стаття 11. Об'єктивність та незалежність
1. Службовці не повинні проявляти упередженість, що може виникати в результаті родинних або інших зв'язків.
2. Виконуючи свої посадові обов'язки, службовці повинні зберігати достатню незалежність у службовій діяльності; давати об'єктивне експертне оцінювання питанням за посадою, щоб не було підстав для сумніву в його порядності та чесності.
Стаття 12. Етичні правила поведінки посадової особи центрального апарату Укравтодору та посадової особи юридичних осіб публічного права, які належать до сфери управління Укравтодору
1. Посадова особа центрального апарату Укравтодору та посадової особи юридичних осіб публічного права, які належать до сфери його управління Укравтодору повинна бути справедливою в оцінці роботи підлеглих службовців та працівників Укравтодору, застосовувати моральне і матеріальне стимулювання;
................Перейти до повного тексту