- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про організацію забезпечення Збройних Сил України матеріальними ресурсами
Заслухавши і обговоривши доповіді, колегія Міністерства оборони України відзначає досягнення позитивних результатів в організації роботи щодо виконання завдань, визначених Президентом України у Щорічному Посланні до Верховної Ради України "Про внутрішнє та зовнішнє становище України в 2015 році".
Здійснюється аналіз відповідності планів обраній стратегії та створено Раду реформ при Міністерстві оборони України. Вживаються заходи щодо максимально ефективного використання виділеного фінансового ресурсу.
Значно посилено бойові спроможності військ (сил) завдяки додатковому формуванню двох механізованих, чотирьох мотопіхотних та трьох артилерійських бригад, аеромобільної бригади та бригади армійської авіації, тридцяти семи мотопіхотних батальйонів.
Продовжується оновлення вищого командного складу Збройних Сил України. На вищі посади просуваються ті командири нижчої і середньої ланки, здібності яких найкраще проявилися під час бойових дій. Створено кадровий резерв чисельністю близько 1,5 тис. з числа військовослужбовців - учасників антитерористичної операції.
Активізовано заходи з модернізації, розробки, удосконалення та випуску нових видів зброї та військової техніки. Поставлено до військ (сил) за державними контрактами близько 1000 зразків озброєння та військової техніки та понад 260 тис. одиниць боєприпасів.
Впроваджено нові стандарти підготовки військ і органів управління на всіх рівнях військового управління з урахуванням досвіду антитерористичної операції. Проводяться заходи інженерного обладнання оборонного рубежу.
Здійснюються практичні заходи щодо трансформування системи управління Збройних Сил України та системи їх всебічного забезпечення. Покращено забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України індивідуальними засобами захисту, спальними мішками, постільними речами та деяким іншим речовим майном, забезпечено безперебійне харчування особового складу. Розпочато проведення експерименту (пілотного проекту) у двох військових частинах з питань харчування особового складу у польових умовах.
Вдосконалюється нормативно-правова база. Підготовлено та прийнято близько 80 нормативно-правих актів, спрямованих на удосконалення питань проходження військової служби, соціального захисту та матеріально-технічного забезпечення Збройних Сил України.
Разом з тим, суттєвого підвищення рівня відповідальності посадових осіб не відбулося.
Недостатня наполегливість командувачів, командирів, штабів та органів виховної роботи всіх рівнів уповільнили виконання завдань, насамперед, щодо підтримання на достатньому рівні стану військової дисципліни та правопорядку у військах (силах), підвищення якості підготовки особового складу у навчальних центрах та на полігонах Збройних Сил України, організації і забезпечення обліку особового складу та матеріально-технічних засобів.
Неефективно вирішувалися окремі питання соціального захисту військовослужбовців. Через зволікання в оформленні відповідних документів безпосередньо у військових частинах мали місце несвоєчасна виплата в окремих військових частинах грошового забезпечення та винагороди за знищену (захоплену) військову техніку супротивника під час виконання бойових завдань та винагороди за участь у бойових діях. Належний контроль з боку Департаменту фінансів Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України, командувань видів, оперативних командувань не здійснювався.
Колегія Міністерства оборони України відмічає значні недоліки, які існують в самій системі забезпечення Збройних Сил України матеріальними ресурсами та в організації її функціонування. Саме з цих причин залишився не використаним значний фінансовий ресурс, виділений на матеріальне забезпечення потреб Збройних Сил України у 2014 році. У січні - травні 2015 року виявлено втрат та збитків на суму 374,9 млн. грн., у тому числі допущених у попередні роки - 355,4 млн. гривень.
Неефективна робота відповідальних посадових осіб Міністерства оборони України та Збройних Сил України призвела до наявності простроченої дебіторської заборгованості, яка складає 491 млн. грн. Найгірший стан справ у Департаменті озброєння та військової техніки Міністерства оборони України (291 млн. грн.), Управлінні організації і супроводження ремонту (65 млн. грн.), Командуванні Сухопутних військ Збройних Сил України (52 млн. грн.), Департаменті державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів Міністерства оборони України (42 млн. грн.), Департаменті капітального будівництва Міністерства оборони України (40 млн. грн.), Головному квартирно-експлуатаційному управлінні Збройних Сил України (1 млн. грн.). Заходи щодо її погашення своєчасно не вживалися.
Окремі керівники структурних підрозділів Міністерства оборони України не організували гарантовану закупівлю товарів, робіт та послуг для забезпечення необхідними матеріально-технічними ресурсами в умовах особливого періоду.
З причин недостатнього контролю Департаментом державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів Міністерства оборони України за виконанням умов контрактів підприємствами-постачальниками мали місце невеликі збої у забезпеченні військовослужбовців деякими видами речового майна в окремих військових частинах (169 навчальний центр, 1 окрема танкова бригада).
Крім того, незадовільний контроль за якістю харчування з боку командирів військових частин є однією з головних причин низької якості надання послуг харчування окремими суб'єктами господарювання.
Серед причин, які негативно впливають на рівень забезпечення потреб Збройних Сил України у матеріальних ресурсах, колегія відзначає також:
значне подорожчання товарів, робіт і послуг та недостатнє фінансування потреб Збройних Сил України;
обмежені можливості підприємств України у виробництві окремих видів товарів через брак сировини та сучасного обладнання;
недостатнє нормативно-правове забезпечення нагальних потреб Збройних Сил України, відсутність технічних умов та державних стандартів на окремі види матеріальних засобів, тривалий час прийняття на забезпечення Збройних Сил України нових зразків матеріально-технічних засобів;
обмеження, які визначені законодавством України з питань державних закупівель.
Виходячи з поставлених Президентом України завдань та вищевказаних проблем забезпечення Збройних Сил України матеріальними ресурсами, колегія Міністерства оборони України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Першому заступнику Міністра оборони України, заступникам Міністра оборони України (згідно з розподілом обов'язків), заступнику Міністра оборони України з питань європейської інтеграції, заступнику Міністра оборони України - керівнику апарату, начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України, командувачам видів Збройних Сил України, командувачу високомобільних десантних військ Збройних Сил України, командувачам військ оперативних командувань та командирам повітряних командувань забезпечити:
приведення повсякденної діяльності військ (сил) у відповідність до вимог статутів Збройних Сил України. Особливу увагу звернути на готовність командирів з'єднань, військових частин підтримувати підпорядковані з'єднання, військові частини у бойовій та мобілізаційній готовності, керування бойовою підготовкою і вихованням особового складу, забезпечення збереження озброєння, боєприпасів та інших матеріальних засобів, їх своєчасного поповнення до визначених норм, добору кадрів, знання справжнього стану військової дисципліни, організації адміністративної діяльності, служби військ та керівництва військовим господарством;
відновлення бойової підготовки, як основи повсякденної життєдіяльності військ (сил), із зосередженням основних зусиль на ефективному навчанні особового складу, підготовці екіпажів, обслуг та злагодженні підрозділів безпосередньо у навчальних центрах та на полігонах;
жорсткий контроль за своєчасними виплатами грошового забезпечення, винагороди за знищену (захоплену) військову техніку супротивника під час виконання бойових завдань та винагороди за участь у бойових діях.
2. Заступнику Міністра оборони України (згідно з розподілом обов'язків), заступнику Міністра оборони України з питань європейської інтеграції, заступнику Міністра оборони України - керівнику апарату, начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України до 21 вересня 2015 року забезпечити усунення порушень, виявлених Службою внутрішнього аудиту Збройних Сил України у січні - травні поточного року та доповісти їх результати.
3. Заступнику Міністра оборони України (згідно з розподілом обов'язків):
забезпечити контроль за виконанням Річного плану закупівель Міністерства оборони України на 2015 рік, повним та ефективним використанням виділених бюджетних коштів;
до 01 липня 2015 року розпочати системне використання електронних засобів при проведенні процедур закупівлі, а саме здійснення відбору учасників для участі у переговорах за допомогою електронного реверсного аукціону з використанням системи електронних закупівель "Prozorro";
забезпечити опрацювання пропозицій Місії України при НАТО щодо можливості закупівель матеріально-технічних засобів в країнах НАТО, приєднання до Партнерства з підтримки Спільного управління предметами постачання та Логістичної електронної бази даних НАТО та до 01 липня 2015 року надати узгоджений проект рішення з зазначених питань.
4. Заступнику Міністра оборони України - керівнику апарату під час планування підсумкової колегії Міністерства оборони України за 2015 рік передбачити розгляд питання забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей за підсумками 2015 року.
................Перейти до повного тексту