1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ГЕОДЕЗІЇ, КАРТОГРАФІЇ ТА КАДАСТРУ
НАКАЗ
04.06.2015 № 95
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 352 від 17.08.2015 )
Про деякі питання взаємодії між територіальними органами Держгеокадастру/Держземагентства під час розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 198 від 17.07.2015 )
Відповідно до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 15, з метою забезпечення ефективної діяльності Держгеокадастру та його територіальних органів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії між територіальними органами Держгеокадастру/Держземагентства під час реалізації повноважень з передачі земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування (на безконкурентних засадах) для всіх потреб, що додається.
2. Начальникам головних управлінь Держгеокадастру/Держземагентства в областях, місті Києві:
1) дотримуватися вимог зазначеного Порядку;
2) забезпечувати прийом клопотань громадян, які подаються до Головного управління, з питань передачі земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування (на безконкурентних засадах) для всіх потреб в межах області через територіальні органи нижчого рівня, розміщення цієї інформації на офіційних веб-сайтах та у місцях прийому громадян;
3) надавати щомісячні звіти Департаменту землеустрою, використання та охорони земель про реалізацію повноважень щодо розпорядження землями та земельними ділянками сільськогосподарського призначення державної власності.
3. Державним кадастровим реєстраторам подавати головним управлінням Держгеокадастру/Держземагентства в областях, місті Києві інформацію у строки, передбачені цим Порядком.
4. Визнати такими, що втратили чинність, накази Держземагентства України від 31.03.2015 № 83 "Про деякі питання реалізації повноважень з питань передачі земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування (на безконкурентних засадах) для всіх потреб" та наказ Держгеокадастру від 27.04.2015 № 51 "Про внесення змін до наказу Держземагентства України від 31.03.2015 № 83".
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Перший заступник Голови Л.М. Шемелинець
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держгеокадастру
04.06.2015 № 95
ПОРЯДОК
взаємодії між територіальними органами Держгеокадастру/Держземагентства під час реалізації повноважень з передачі земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування (на безконкурентних засадах) для всіх потреб
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає механізм взаємодії територіальних органів Держгеокадастру/Держземагентства під час реалізації головними управліннями Держгеокадастру/Держземагентства в областях та місті Києві (далі - територіальні органи) повноважень з передачі земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування (на безконкурентних засадах) для всіх потреб.
1.2. Рішення територіальних органів про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою чи про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність або користування приймається у вигляді наказу (далі - наказ).
Наказ приймається по кожній земельній ділянці окремо.
1.3. Наказ видається з урахуванням вимог Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року № 1242 (далі - Типова інструкція).
Копія наказу, що надається заявнику, має бути належним чином завірена (пункт 106 Типової інструкції ).
1.4. Реєстрація наказів здійснюється відповідно до наказу Держземагентства від 10.04.2014 № 129 "Про деякі питання реєстрації документів в автоматизованій системі діловодства".
1.5. Для підготовки наказів територіальним органом призначається відповідальна особа та особа, яка буде заміщувати відповідальну особу у разі її відсутності.
1.6. Керівник відповідного територіального органу відповідає за прийняті накази щодо передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування (на безконкурентних засадах) для всіх потреб (пункт 89 Типової інструкції , пункт 11 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області , затвердженого наказом Мінрегіону від 03 лютого 2015 року № 14, зареєстрованого у Мін'юсті 18 лютого 2015 року за № 177/26622).
1.7. При прийнятті наказу мають бути дотримані строки, встановлені статтями 118 і 123 Земельного кодексу України.
2. Порядок прийняття рішення про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою
2.1. При надходженні до територіального органу клопотання громадянина, зацікавленого в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної власності сільськогосподарського призначення у межах норм безоплатної приватизації, або клопотання особи, зацікавленої в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної власності сільськогосподарського призначення (на безконкурентних засадах), відповідним територіальним органом безпосередньо в момент надходження клопотання здійснюється реєстрація цього клопотання відповідно до вимог Типової інструкції.
2.2. Після реєстрації клопотання територіальний орган у одноденний строк звертається до відповідного Державного кадастрового реєстратора та управління (відділу) Держгеокадастру/Держземагентства у районі (місті), міськрайонного, міжрегіонального управління (відділу) для отримання відомостей з Державного земельного кадастру щодо запитуваної земельної ділянки разом із викопіюванням з індексної кадастрової карти (плану), на якій орієнтовно відображається запитувана земельна ділянка.
2.3. Державним кадастровим реєстратором і керівником управління (відділу) Держгеокадастру/Держземагентства у районі (місті), міськрайонного, міжрегіонального управління (відділу) в одноденний строк на безоплатній основі письмово надаються територіальному органу наявні відомості з Державного земельного кадастру згідно з додатком 1 до Порядку, а також викопіювання з індексної кадастрової карти (плану), на якій орієнтовно відображено запитувану земельну ділянку (додаток 2).
( Пункт 2.3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 198 від 17.07.2015 )
2.4. У разі відсутності відомостей, зазначених у додатку 1 до Порядку, у Державному земельному кадастрі Державним кадастровим реєстратором і керівником управління (відділу) Держгеокадастру/Держземагентства у районі (місті), міськрайонного, міжрегіонального управління (відділу) зазначається у відповідній графі, що відомості відсутні, і в одноденний строк письмово надається територіальному органу інформація з відповідним викопіюванням з індексної кадастрової карти (плану) (додаток 2).
2.5. Після отримання наявних відомостей з Державного земельного кадастру або інформації про відсутність таких відомостей та викопіювання з індексної кадастрової карти (плану) територіальним органом вноситься до системи електронного документообігу "ДОК ПРОФ ТМСтеп 2.0" (введено в експлуатацію наказом Держземагентства України від 21 серпня 2013 року № 344 "Про введення в експлуатацію автоматизованої системи діловодства") викопіювання з індексної кадастрової карти (плану) у форматі "Djvu" та протягом п'яти днів здійснюється перевірка:
2.5.1. У разі, якщо земельна ділянка передається у власність у межах норм безоплатної приватизації, мають бути дотримані вимоги статей 116, 118, 122 Земельного кодексу України (далі - Кодекс), статей 2, 6 Закону України "Про землеустрій" , статті 36 Закону України "Про охорону земель" :
наявність доданого до клопотання графічного матеріалу, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, та документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства) (частина шоста статті 118 Кодексу );
відсутність передачі земельної ділянки безоплатно у власність відповідному громадянину по зазначеному виду використання (частина четверта статті 116 Кодексу );
чи не перебуває земельна ділянка у власності чи користуванні інших громадян або юридичних осіб (частина п'ята статті 116 Кодексу );
чи відносяться землі, за рахунок яких планується формування земельної ділянки, до земель сільськогосподарського призначення державної власності (частина четверта статті 122 Кодексу );
відповідність бажаного місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (частина сьома статті 118 Кодексу );
чи не порушуватиме бажане місце розташування земельної ділянки вимог раціональної організації території (шляхом створення черезсмужжя) та компактності землекористування (у разі розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки) (статті 2, 6 Закону України "Про землеустрій" та стаття 36 Закону України "Про охорону земель" ).
2.5.2. У разі, якщо земельна ділянка передається у користування (на безконкурентних засадах), мають бути дотримані вимоги статей 92, 116, 122, 123, 134 Кодексу , статей 2, 6 Закону України "Про землеустрій" , статті 36 Закону України "Про охорону земель" :
наявність доданого до клопотання графічного матеріалу, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки) (частина друга статті 123 Кодексу );
чи відносяться землі, за рахунок яких планується формування земельної ділянки, до земель сільськогосподарського призначення державної власності (частина четверта статті 122 Кодексу );
чи не перебуває земельна ділянка у власності чи користуванні інших громадян або юридичних осіб (частина п'ята статті 116 Кодексу );
чи має право особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки, набувати права постійного користування земельною ділянкою (у разі передачі земельної ділянки у постійне користування) (стаття 92 Кодексу );
чи підлягає продажу земельна ділянка (право на неї) на конкурентних засадах (земельних торгах) (у разі надання земельної ділянки в оренду) (стаття 134 Кодексу );
відповідність бажаного місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (у разі розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки) (частина третя статті 123 Кодексу );

................
Перейти до повного тексту