- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Концепції інформатизації Міністерства оборони України
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2012 року
№ 634-р "Про схвалення Концепції створення та функціонування інформаційної системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів" та з метою визначення шляхів розвитку інформатизації Міністерства оборони України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Концепцію інформатизації Міністерства оборони України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністра оборони України від 24 лютого 2010 року № 80 "Про затвердження Концепції інформатизації Міністерства оборони України".
3. Начальнику Управління інформаційних технологій протягом двох місяців після прийняття Державної програми реформування і розвитку Збройних Сил України розробити та затвердити План першочергових заходів реалізації Концепції інформатизації Міністерства оборони України.
4. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України генерал-полковник |
В.В. Гелетей |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
оборони України
17.09.2014 № 650
КОНЦЕПЦІЯ
інформатизації Міністерства оборони України
1. Загальні положення
1.1. Концепція інформатизації Міністерства оборони України (далі - Концепція) визначає систему поглядів на сутність інформатизації в Міністерстві оборони України, її мету, принципи, завдання та шляхи розвитку.
1.2. Під інформатизацією Міністерства оборони України слід розуміти інформатизацію Міністерства оборони України та Збройних Сил України.
1.3. Об’єктами інформатизації є об’єкти інформаційної діяльності Міністерства оборони України та Збройних Сил України.
1.4. Суб’єктами інформатизації є Міністерство оборони України, органи військового управління, військові частини, військові навчальні заклади, установи та організації Збройних Сил України.
1.6. Терміни та визначення у сфері інформатизації Міністерства оборони України вжито у таких значеннях:
інформатизація Міністерства оборони України - комплекс взаємопов’язаних організаційних, правових, економічних та науково-технічних заходів, спрямованих на задоволення інформаційних потреб зацікавлених користувачів (споживачів) на основі створення, розвитку і використання системи електронних інформаційних ресурсів, інформаційних систем, мереж та інформаційних технологій в інформаційному середовищі Міністерства оборони України;
інформаційна інфраструктура (у сфері інформатизації) - сукупність територіально розподілених інформаційних систем, інформаційно-телекомунікаційних мереж, систем і засобів захисту інформації, а також організаційних структур, які забезпечують її ефективне функціонування;
захист інформації (інформаційних ресурсів) - сукупність правових, адміністративних організаційних, технічних та інших заходів, що забезпечують збереження, конфіденційність, цілісність інформації (інформаційних ресурсів) та порядок доступу до неї (них);
безпека інформації (інформаційних ресурсів) - стан захищеності інформації (інформаційних ресурсів) в інформаційній системі, коли стосовно неї (них) виключається або зменшується можливість несанкціонованих дій (доступу, ознайомлення, вилучення, зміни, знищення);
інформаційний ресурс (у сфері інформатизації) - сукупність документів у інформаційних системах (бібліотеках, архівах, базах та банках даних тощо);
інформаційна система (у сфері інформатизації) - програмно-технічна і організаційна (людино-машинна) система надання інформаційних послуг з використанням інформаційних технологій-*;
__________
-* До інформаційних систем у сфері інформатизації відносяться електронні бібліотеки, архіви, бази та банки даних, реєстри тощо, організація і функціонування яких здійснюється на основі використання інформаційних технологій.
інформаційна послуга - дії суб’єктів інформатизації щодо забезпечення користувачів (споживачів) інформаційними продуктами;
електронний інформаційний ресурс (далі - ЕІР) - сукупність веб- сайтів, баз даних та реєстрів в електронній формі;
реєстр ЕІР - інформаційно-телекомунікаційна система для реєстрації, обліку, накопичення, оброблення і зберігання відомостей про склад, зміст, розміщення, умови доступу до ЕІР та задоволення потреб юридичних і фізичних осіб в інформаційних послугах-**;
__________
-** В Міністерстві оборони України існуватиме два типи реєстрів ЕІР - ЕІР з відкритою інформацією (даними) та ЕІР з інформацією (даними) обмеженого доступу (з реєстрами секретної, службової та конфіденційної інформації). Реєстр ЕІР обмеженого доступу створюється на основі Національної системи конфіденційного зв’язку та інших спеціальних (захищених) телекомунікаційних мереж. Відкриті ЕІР Міністерства оборони України включаються (заносяться) до Національного реєстру ЕІР. Реєстр ЕІР складається з еталонного, робочого, страхового та інформаційного фондів.
еталонний фонд ЕІР - інформаційна система, призначена для накопичення, зберігання і обліку в контрольному стані відомостей про склад, зміст, розміщення та умови доступу до ЕІР;
робочий фонд ЕІР - інформаційна система, призначена для оброблення відомостей про склад, зміст, розміщення та умови доступу до ЕІР, інших робіт, а також внесення цих відомостей до Національного реєстру ЕІР;
страховий фонд ЕІР - архівні копії еталонного фонду ЕІР, призначені для його відновлення у разі повної або часткової втрати;
інформаційний фонд ЕІР - інформаційна система загального доступу користувачів (споживачів) до відомостей реєстру ЕІР, яка містить копії його еталонного фонду;
система ЕІР Міністерства оборони України - організована та ієрархічно взаємопов’язана сукупність об’єктів інформаційної діяльності та реєстрів ЕІР суб’єктів інформатизації, яка використовується для надання інформаційних послуг зацікавленим користувачам (споживачам) відповідно до законодавства;
об’ єкт інформаційної діяльності (у сфері інформатизації) - інженерно-технічна споруда (приміщення), транспортний засіб, де провадиться діяльність, пов’язана з державними інформаційними ресурсами та інформацією, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
адміністратор реєстру ЕІР - розпорядник, який забезпечує функціонування реєстру ЕІР та цілодобовий доступ користувачів (споживачів) до його інформаційного фонду відповідно до встановленого регламенту;
електронний документообіг (обіг електронних документів) - сукупність процесів створення, оброблення, відправлення, передавання, одержання, зберігання, використання та знищення електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та у разі необхідності з підтвердженням факту одержання таких документів-*;
електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа-**;
електронне урядування (далі - е-урядування) - форма організації державного управління, яка сприяє підвищенню ефективності, відкритості та прозорості діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій для формування нового типу держави, орієнтованої на задоволення потреб громадян-***.
__________
-* Порядок електронного документообігу визначається згідно із чинним законодавством.
-** Склад та порядок розміщення обов’язкових реквізитів електронних документів, включаючи електронний підпис, визначається чинним законодавством.
-*** Головною складовою е-урядування є електронний уряд - єдина інфраструктура міжвідомчої автоматизованої інформаційної взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування між собою, з громадянами і суб’єктами господарювання.
1.6. Інформатизація Міністерства оборони України є складним комплексом заходів, який передбачає реалізацію таких взаємопов’язаних процесів як зв'язок, комп’ютеризація, автоматизація, розробка і впровадження відповідного технічного, математичного, програмного, інформаційного та лінгвістичного забезпечення, а також створення та захист ЕІР з наданням інформаційного сервісу зацікавленим користувачам (споживачам), відповідно до встановленого регламенту, для задоволення їх інформаційних потреб.
2. Проблема, яка потребує розв’язання
Незважаючи на наявну нормативно-правову базу України, яка регламентує процес інформатизації у державі, створення інформаційного суспільства та запровадження е-урядування, а також наявність широкого спектра цифрових інформаційних технологій та програмно-апаратних засобів їх реалізації, рівень інформатизації в Міністерстві оборони України не відповідає потребам сучасності, забезпечення інформаційних потреб користувачів (споживачів) залишається низьким, що є проблемою для розв’язання.
Основною причиною такого стану є неналежне теоретичне опрацювання процесів інформатизації в Міністерстві оборони України та Збройних Силах України і, як наслідок, - недостатній рівень розуміння на усіх рівнях системи військового управління сутності інформатизації, її ролі і місця як складової формування інформаційного середовища в сфері оборони та держави загалом. У зв’язку з цим у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України спостерігається:
недосконалість та неповнота нормативно-правової бази у сфері інформатизації Міністерства оборони України, слабка її узгодженість з законодавством України;
неузгодженість діяльності структурних підрозділів Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України щодо формування системи інформаційних ресурсів;
відсутність на всіх рівнях управління єдиних методологічних, технічних та організаційних принципів і підходів до створення інформаційних систем, впровадження інформаційних технологій, внаслідок чого на практиці не відчувається принципової різниці між інформаційними системами сфери інформатизації і сфери управління військами та зброєю, а існуючі інформаційні системи організаційно розпорошені та функціонально роз’єднані, не забезпечені необхідним адміністративним і науковим супроводженням, не повною мірою відповідають завданням, покладеним на Міністерство оборони України та Збройні Сили України;
неузгодженість і недостатньо організована діяльність щодо формування базових елементів інформатизації (електронних бібліотек, архівів, фондів суб’єктів інформатизації), а також відповідних реєстрів цих ЕІР, не створено організаційних і технічних умов для запровадження реєстру ЕІР Міністерства оборони України як основи функціонування сегменту е-урядування у сфері оборони;
................Перейти до повного тексту