- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Порядку організації наукових досліджень та науково-технічних розробок у Державній фіскальній службі України
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року
№ 236 "Про Державну фіскальну службу України", з метою належної організації наукових досліджень і науково-технічних розробок у Державній фіскальній службі України, встановлення єдиних вимог до планування, організації та контролю за виконанням наукових досліджень та науково-технічних розробок, що виконуються за рахунок коштів державного бюджету,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок організації наукових досліджень та науково-технічних розробок у Державній фіскальній службі України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міндоходів від 16.07.2013 № 277 "Про затвердження Порядку організації наукових досліджень та науково-технічних розробок у Міністерстві доходів і зборів України".
3. Департаменту комунікацій забезпечити розміщення цього наказу на офіційному веб-порталі ДФС.
4. Координаційно-моніторинговому департаменту забезпечити внесення цього наказу до Репозиторія звітної та статистичної інформації ДФС, затвердженого наказом ДФС від 07.10.2014 № 168.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДФС
30.12.2014 № 410
(у редакції наказу ДФС
ПОРЯДОК
організації наукових досліджень і науково-технічних розробок у Державній фіскальній службі України
1. Загальні положення
1.1. Наукова та науково-технічна діяльність у Державній фіскальній службі України (далі - ДФС) - це діяльність суб'єктів наукової і науково-технічної діяльності, спрямована на отримання наукових та науково-прикладних результатів та їх практичне впровадження у діяльність ДФС (далі - наукова діяльність).
Порядок організації наукових досліджень і науково-технічних розробок у ДФС (далі - Порядок) визначає основні засади організації та механізм здійснення наукової і науково-технічної діяльності у ДФС.
1.2. Порядок розроблено відповідно до Законів України
"Про наукову і науково-технічну діяльність",
"Про наукову та науково-технічну експертизу",
"Про вищу освіту",
"Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки",
"Про науково-технічну інформацію",
Митного кодексу України,
Податкового кодексу України, постанов Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 р.
№ 236 "Про Державну фіскальну службу України", від 25 серпня 2004 р.
№ 1084 "Про затвердження Порядку формування і виконання замовлення на проведення фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень та виконання науково-технічних (експериментальних) розробок за рахунок коштів державного бюджету", від 20 липня 1996 р.
№ 830 "Про затвердження Типового положення з планування, обліку і калькулювання собівартості науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт", Державних стандартів України "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання науково-дослідних робіт" (ДСТУ 3973) та "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання дослідно-конструкторських робіт" (ДСТУ 3974), затверджених наказом Держстандарту України від 27 листопада 2000 р. № 677, "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Основні терміни та визначення" (ДСТУ 3978), затвердженого наказом Держстандарту України від 27 грудня 1995 р. № 442, "Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення" (ДСТУ 3008), затвердженого наказом Держстандарту України від 23 лютого 1995 р. № 58, інших нормативно-правових актів, які регламентують організацію та проведення наукової діяльності.
1.3. Метою наукової діяльності є:
одержання наукових і науково-прикладних результатів для вдосконалення податкової та митної сфер України;
розробка науково-обґрунтованих рекомендацій щодо реалізації державної податкової та митної політики, спрямованої на забезпечення умов соціально-економічного розвитку України;
наукове забезпечення державного управління у податково-митній сфері;
розв'язання комплексних задач у сфері забезпечення розвитку ДФС;
впровадження та використання отриманих наукових і науково-прикладних результатів у діяльності ДФС.
1.4. Основними завданнями наукової діяльності є:
визначення напрямів розвитку наукового і науково-технологічного потенціалу податково-митної сфери;
організація проведення стратегічних та прикладних наукових (науково-технічних) робіт (далі - ННТР) у податково-митній сфері;
розроблення та удосконалення правових, організаційних, технологічних, економічних, інформаційно-аналітичних, фінансових та інших напрямів діяльності ДФС;
розробка та проведення наукової, науково-технічної експертизи проектів законів та інших нормативно-правових актів, що належать до компетенції ДФС;
впровадження результатів наукових досліджень та розробок у діяльність ДФС та у навчальний процес вищих навчальних закладів, які готують фахівців для ДФС, та відповідних закладів післядипломної освіти;
узагальнення та адаптація міжнародного досвіду у податково-митній сфері з метою забезпечення прогресивного розвитку ДФС;
контроль діяльності науково-дослідних підрозділів вищого навчального закладу, що належить до сфери управління ДФС;
сприяння розробленню, освоєнню та впровадженню сучасних методів роботи ДФС на основі використання нових високоефективних технологій, підходів, устаткування, інформаційного забезпечення.
1.5. Фінансове забезпечення наукової діяльності в ДФС здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, грантів, інших джерел, не заборонених законом, у порядку, встановленому законодавством України.
2. Форми наукової та науково-технічної діяльності в системі ДФС
2.1. Основними формами (видами) наукової діяльності у системі ДФС є:
фундаментальні дослідження з актуальних питань реалізації державної податкової політики та державної політики у сфері державної митної справи, діяльності ДФС;
прикладні дослідження з актуальних питань реалізації державної податкової політики та державної політики у сфері державної митної справи, діяльності ДФС;
науково-дослідні, дослідно-конструкторські, проектно-конструкторські, технологічні, пошукові та проектно-пошукові роботи;
виготовлення дослідних зразків або партій науково-технічної продукції, а також інші роботи, пов'язані з доведенням наукових і науково-технічних знань до стадії практичного їх використання.
2.2. Основними напрямами діяльності ДФС у сфері функціонування і розвитку наукової сфери є:
організація та виконання ННТР суб'єктами наукової діяльності відповідно до потреб ДФС;
здійснення інформаційної підтримки наукової діяльності;
здійснення випробувань нових зразків інформаційно-аналітичних та програмно-технічних засобів і впровадження методологічних нормативно-правових документів;
інформування громадськості щодо наукових та науково-прикладних результатів наукової діяльності;
приймання та практичне впровадження наукових та науково-прикладних результатів, отриманих у результаті наукової діяльності, у діяльність ДФС та у навчальний процес вищих навчальних закладів, які готують фахівців для ДФС, та відповідних закладів післядипломної освіти.
3. Суб'єкти наукової та науково-технічної діяльності
3.1. Суб'єктами наукової, науково-технічної діяльності є замовники (споживачі) та виконавці (розробники) ННТР.
Суб'єктами наукової, науково-технічної діяльності в системі ДФС є:
головний замовник ННТР - ДФС (далі - Головний замовник);
замовники ННТР - ДФС (уповноважений структурний підрозділ ДФС), територіальні органи ДФС (далі - Замовники);
Науково-технічна рада ДФС (далі - НТР) - колегіальний дорадчий орган ДФС, який діє відповідно до Положення про Науково-технічну раду ДФС, що затверджується наказом ДФС;
Експертна рада з питань проведення наукової та науково-технічної експертизи в ДФС (далі - Експертна рада) - колегіальний орган ДФС, який діє відповідно до Положення про експертну раду з питань проведення наукової та науково-технічної експертизи, що затверджується наказом ДФС;
виконавець ННТР - вищий навчальний заклад, що належить до сфери управління ДФС (далі - Виконавець);
структурний підрозділ апарату ДФС, що відповідає за організацію і супроводження наукової та науково-технічної діяльності в системі ДФС (далі - підрозділ, відповідальний за організацію наукової діяльності);
структурний підрозділ, який відповідно до розподілу функціональних повноважень здійснює організацію роботи щодо фінансового забезпечення вищого навчального закладу, що належать до сфери управління ДФС (далі - підрозділ фінансового забезпечення);
інші учасники наукової діяльності (вчені, наукові працівники, науково-педагогічні працівники, субвиконавці, виробники продукції та інші).
Узагальнена блок-схема організації наукової та науково-технічної діяльності в ДФС наведена у додатку 1 до цього Положення.
3.2. Головний замовник у межах своїх повноважень:
здійснює управління у сфері наукової діяльності і відповідає за рівень наукового розвитку державної податкової та митної справи;
визначає напрями розвитку наукового та науково-технічного потенціалу у податково-митній сфері, спрямовує і контролює наукову та науково-технічну діяльність;
формує пріоритетні напрями наукових досліджень, бере участь у формуванні державних цільових наукових та науково-технічних програм;
формує програми розвитку державної податкової та митної справи й організовує їх виконання;
затверджує Технічні завдання на ННТР (далі - ТЗ) (додаток 2), щорічний тематичний план наукових (науково-технічних) робіт у ДФС (далі - Річний тематичний план);
організовує, за потреби, наукову та науково-технічну експертизу ННТР на різних етапах їх реалізації, у тому числі заявок на виконання, розглядає результати експертизи та ухвалює відповідні рішення;
визначає перелік відомостей, що підлягають охороні, а також створених об'єктів інтелектуальної власності;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України.
3.3. Замовник виконує такі основні види діяльності:
визначає проблеми, які потребують наукового вирішення, та спільно з представниками Виконавця вносить пропозиції щодо науково-дослідної тематики ННТР;
спільно з Виконавцем здійснює підготовку заявок на виконання ННТР (додаток 3) і подає їх для узагальнення та погодження підрозділу, відповідальному за організацію наукової діяльності;
забезпечує Виконавця необхідними інформаційними, аналітичними та статистичними ресурсами;
визначає та надає Виконавцю (Виконавцям) вихідні вимоги до розробки ТЗ у формі головних завдань, показників та характеристик, яким повинні відповідати результати ННТР;
за поданням Виконавця розглядає, підписує та подає ТЗ Головному замовнику ННТР (Голові ДФС) на затвердження;
ініціює, за потреби, проведення наукової та науково-технічної експертизи відносно ННТР, розглядає результати експертизи, надає пропозиції до підрозділу, відповідального за організацію наукової діяльності, з метою прийняття Головним замовником відповідного рішення;
дає висновки на проміжні та заключні результати наукових досліджень і науково-технічних розробок;
здійснює контроль за виконанням етапів наукових досліджень і науково-технічних розробок;
проводить приймання окремих етапів ННТР та завершеної роботи в цілому, а також рішення щодо подальшого використання результатів наукових досліджень і науково-технічних розробок;
здійснює моніторинг та впровадження у практику результатів виконаних ННТР;
3.4. Підрозділ, відповідальний за організацію наукової діяльності:
здійснює науково-методичне керівництво організації наукової діяльності у ДФС, її територіальних органах, вищому навчальному закладі, що належить до сфери управління ДФС;
організовує роботу Науково-технічної ради ДФС та Експертної ради з питань проведення наукової та науково-технічної експертизи в ДФС;
ініціює проведення наукової та науково-технічної експертизи заявок на виконання ННТР, забезпечує розробку, узгодження та подання на затвердження керівництву ДФС Річного тематичного плану і здійснює поточний контроль за його виконанням;
бере участь у підготовці пропозицій до проекту Державного бюджету України на наступний рік щодо тематики та витрат на виконання ННТР;
організовує заходи щодо прийняття Замовниками науково-технічної продукції у Виконавців;
здійснює реєстрацію та облік заявок, технічних завдань на виконання, актів приймання-здавання ННТР, впровадження тощо;
здійснює підготовку річних звітів, у т.ч. і до відповідних органів державної влади;
проводить методично-роз'яснювальну роботу серед структурних підрозділів ДФС та координує взаємодію між Замовниками і Виконавцями;
бере участь у проведенні атестацій, інспектуванні науково - дослідного підрозділу вищого навчального закладу, що належить до сфери управління ДФС;
координує проведення науково-практичних конференцій, засідань "круглих столів" та інших науково-комунікативних заходів;
бере участь у формуванні пріоритетних напрямів діяльності ДФС;
бере участь в організації супроводження науково-дослідних підрозділів вищого навчального закладу, що належить до сфери управління ДФС, щодо отримання грантової підтримки їх наукової та науково-технічної діяльності;
здійснює моніторинг впровадження у практику виконаних наукових робіт та на підставі експертних оцінок Замовників організовує експертну оцінку економічного ефекту їх впровадження;
надає відомості про основні результати виконання замовлень, заходів щодо забезпечення їх практичного застосування та про підсумки моніторингу впровадження наукової (науково-технічної) продукції відповідним уповноваженим органам державної влади.
3.5. Виконавець:
за погодженням із потенційним Замовником формулює теми наукових досліджень та подає пропозиції до Річного тематичного плану підрозділу, відповідальному за організацію наукової діяльності;
здійснює підготовку заявок на виконання ННТР спільно з Замовником;
на підставі вихідних вимог Замовника (Замовників) розробляє проекти ТЗ та подає їх Замовнику та підрозділу, відповідальному за організацію наукової діяльності;
формує творчі колективи для виконання ННТР;
виконує ННТР відповідно до завдань і термінів, що встановлені ТЗ
укладає, за потреби, договори на виконання складових частин ННТР із співвиконавцями;
аналізує наукову, науково-технічну та нормативну документацію щодо тем ННТР і розглядає можливі напрями досліджень;
визначає методи досліджень;
складає зведену калькуляцію кошторисної вартості ННТР (додаток 4); калькуляцію кошторисної вартості ННТР (додаток 5), розрахунки витрат за статтями кошторису витрат на виконання ННТР (додаток 6); картку обліку фактичних витрат на проведення ННТР (додаток 7) та звіт про виконання кошторису витрат ННТР (додаток 8);
виконує розрахунки, математичне моделювання, проводить наукові дослідження і здійснює науково-технічні розробки;
визначає перспективи подальшого проведення досліджень і надає рекомендації щодо впровадження результатів ННТР;
здійснює підготовку звітних матеріалів та надає їх Замовнику;
розробляє, за необхідності, інструкцію з технічного захисту інформації з обмеженим доступом;
здійснює державну реєстрацію створених об'єктів інтелектуальної власності у визначеному законодавством порядку;
несе відповідальність перед Замовником за науковий рівень ННТР, за надані рекомендації, терміни та якість виконаних робіт;
забезпечує підготовку та надання до органу державної реєстрації реєстраційної та облікової карток ННТР та заключного звіту на реєстрацію.
3.6. Виконавці мають право залучати територіальні органи ДФС до формування замовлення на виконання та приймання ННТР, впровадження їх результатів у практичну діяльність.
3.7. Замовники, за попереднім погодженням з Виконавцями, надають для узагальнення підрозділу, відповідальному за організацію наукової діяльності, пропозиції до Річного тематичного плану для включення підрозділом фінансового забезпечення до бюджетного запиту та паспорту бюджетної програми ДФС на відповідний рік у встановленому порядку.
4. Планування ННТР
4.1. Планування ННТР передбачає формування щорічно Річного тематичного плану.
4.2. Річний тематичний план ННТР формується за програмно-цільовим принципом з метою реалізації пріоритетних напрямів наукових досліджень у ДФС, державних та галузевих наукових, науково-технічних та інших програм. Підставою для формування Річного тематичного плану є виникнення необхідності наукового дослідження проблем у податково-митній сфері та діяльності ДФС.
Тематика ННТР визначається на підставі аналізу перспектив розвитку світової та вітчизняної науки і техніки у податково-митній сфері, прогнозу кон'юнктури світового ринку наукоємної продукції та суспільної потреби у нових наукових знаннях, сучасних технологіях тощо.
Відбір тематики ННТР здійснюється на конкурсних засадах за результатами наукової та науково-технічної експертизи заявок на виконання замовлення.
4.3. Проект Річного тематичного плану та відбір Виконавців схвалюються рішенням НТР.
4.4. Замовники до 1 березня формують спільно з потенційними Виконавцями заявки на виконання ННТР на наступний бюджетний рік, враховуючи вимоги абзаців 3 - 5 п. 3.2 цього Положення, забезпечуючи при цьому узгодження:
послідовності етапів виконання замовлення з одержанням конкретних результатів, спрямованих на досягнення чітко визначених завдань ДФС;
................Перейти до повного тексту