1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Інформаційно-довідковий департамент
ЛИСТ
03.12.2014 № 136/6/99-95-42-03-16
Щодо проблемних питань адміністрування податків і зборів
<...>
Інформаційно-довідковий департамент ДФС розглянув Ваш лист <...> про надання інформації стосовно результатів розгляду та врахування пропозицій щодо вирішення проблемних питань, які виникають в процесі адміністрування податків і зборів, наданих листом Незалежної асоціації банків України <...>, та повідомляє, що вказані пропозиції опрацьовано профільними структурними підрозділами Державної фіскальної служби України.
За результатами розгляду слід зазначити наступне.
1. Щодо можливості подання до контролюючих органів повідомлення про об'єкти оподаткування чи об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, за формою 20-ОПП в електронному вигляді
Подання повідомлень за ф. № 20-ОПП не має періодичного характеру та не може прирівнюватись до подання звітності.
Разом з цим, подання повідомлення за ф. № 20-ОПП в електронному вигляді із накладанням ЕЦП засобами сервісу Електронний кабінет платника податків заплановано та буде реалізовано за наявності фінансування.
2. Щодо спрощення процедури проведення зустрічних звірок з податку на прибуток та ПДВ працівниками податкових органів
Відповідно до статті 73 Податкового кодексу України зустрічні звірки не є перевірками і проводяться контролюючими органами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з метою отримання податкової інформації даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Можливість проведення зустрічних звірок дає змогу контролюючим органам здійснювати контрольно-перевірочні заходи шляхом виявлення суб'єктів підприємництва з найбільшими ризиками несплати податків, що, в свою чергу, призводить до зменшення кількості перевірок та мінімізує втручання у бізнес.
На сьогодні зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання щодо здійснення операцій, з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Слід зазначити, що кількість проведених контролюючими органами зустрічних звірок має постійну тенденцію до зменшення. Так, у 2013 році їх кількість зменшилась майже удвічі порівняно з 2012 роком.
Тобто питання врегульовано Податковим кодексом України та постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 "Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок".
3. Щодо спрощення процедури отримання квитанцій при надсиланні звітності в електронному вигляді в останні дні граничного строку подання
Спрощення процедури отримання платниками податків квитанцій щодо поданої ними звітності вже реалізовано в Електронному сервісі "Електронний кабінет платника податків", а саме:
звітність приймається пакетом (декларація зі усіма додатками);
надається одна квитанція, у якій платник повідомляється про прийняття органами ДФС поданої ним звітності;
час очікування квитанції - декілька секунд після відправлення декларації.
Проводиться роз'яснювальна робота серед платників податків щодо подання звітності значних обсягів заздалегідь, не очікуючи останніх днів граничного строку подання.
4. Щодо зміни редакції абзацу 13 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України
Система електронного адміністрування податку на додану вартість передбачає формування податкового кредиту виключно на підставі податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та документів, які визначені у абзацах "а" та "б" пункту 201.11 статті 201 Податкового кодексу України.
Пропозиція щодо формування податкового кредиту на підставі скарг на постачальника суперечить принципам системи електронного адміністрування податку на додану вартість, тому не підтримується.
5. Щодо внесення змін до податкових накладних, які вже зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних
З моменту запровадження податкових накладних напрацьована достатня практика, яка дозволяє платникам не допускати помилок при їх заповненні. Крім того, це питання неодноразово роз'яснено в численних податкових консультаціях та в Базі знань. Із запровадженням електронного адміністрування ПДВ податкова накладна складатиметься виключно в електронній формі, що мінімізує можливість допущення технічних помилок.
6. Щодо внесення змін до Податкового кодексу України стосовно оповіщення платника податку на додану вартість про зняття з ПДВ-рахунку коштів для здійснення оплати податку на додану вартість за результатами складання декларації

................
Перейти до повного тексту