1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА
РІШЕННЯ
22.09.2014 № 36
Про необхідність усунення Міністерством екології та природних ресурсів України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"
Відповідно до статті 30 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та на підставі звернень Європейської Бізнес Асоціації від 27.08.2014 № 883/2014/20 та від 02.09.2014 № 892/2014 Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва здійснила експертизу наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 13.01.2012 № 8 "Про затвердження Регламенту встановлення наявності або відсутності озоноруйнівних речовин у товарах, що плануються до ввезення або вивезення", який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18.01.2012 за № 55/20368 (далі - Регламент), та встановила наступне.
Перелік товарів (озоноруйнівних речовин), експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та перелік товарів, що можуть містити озоноруйнівні речовини, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню (крім товарів, що перевозяться у контейнерах з особистим майном), затверджено додатками 3 та 4 постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 № 950 "Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2014 рік" (далі - Постанова).
Примітками 1 до додатків 3 та 4 Постанови передбачається необхідність одержання ствердження Мінприроди про наявність озоноруйнівних речовин (далі - ОРР) та доцільність їх ввезення або вивезення, а також підтвердження про відсутність ОРР у товарах, що плануються до ввезення або вивезення.
Регламент визначає процедуру визначення Мінприроди наявності ОРР і доцільності їх ввезення або вивезення, а також відсутності ОРР у товарах, що плануються до ввезення або вивезення (за зверненням суб'єкта господарювання).
Дія цього Регламенту поширюється на ОРР та товари, що їх містять або можуть містити, перелік яких наведено в додатках 3, 4 до Постанови , крім товарів, що перевозяться у контейнерах з особистим майном (пункт 4 Регламенту ).
Мінприроди уповноважило себе на підставі Постанови та Регламенту видавати ствердження про наявність озоноруйнівних речовин та доцільність їх ввезення або вивезення, а також підтвердження відсутності озоноруйнівних речовин.
Проте Постанова не передбачає необхідності участі суб'єкта господарювання у процедурі одержання відповідних листів Мінприроди.
Разом з тим, статтею 1 Закону України "Про адміністративні послуги" (далі - Закон) визначено, що адміністративна послуга - результат здійснення владних повноважень суб'єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов'язків такої особи відповідно до закону.
Так, у розумінні Закону ствердження та підтвердження (лист) Мінприроди про наявність (відсутність) ОРР та доцільність їх ввезення або вивезення має ознаки адміністративної послуги.
Відповідно до статті 5 Закону виключно законами, які регулюють суспільні відносини щодо надання адміністративних послуг, встановлюються, зокрема, підстави для одержання адміністративної послуги.
Проте на сьогоднішній день ствердження Мінприроди про наявність ОРР та доцільність їх ввезення або вивезення, а також підтвердження відсутності ОРР у товарах, що плануються до ввезення або вивезення, не передбачена жодним законом України, як того вимагає Закон.
Тобто, Регламентом передбачається процедура встановлення наявності або відсутності ОРР, яка суперечить Закону України "Про адміністративні послуги" .

................
Перейти до повного тексту