1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Протокол


ДЕРЖАВНА ПРОБІРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОГОДЖЕНО СХВАЛЕНО
Голова Державної пробірної служби України Громадська рада при Державній
10.07.2014 пробірній службі України
Ксенжук О.С. 10.07.2014
протокол № 1
Голова Громадської ради
Пограничний С.Л.
ПОЛОЖЕННЯ
про Громадську раду при Державній пробірній службі України
Розділ I. Загальні положення
1.1 Громадська рада при Державній пробірній службі України (далі - Громадська рада) є постійно діючим колегіальним виборним консультативно-дорадчим органом, утвореним для забезпечення участі громадян у формуванні та реалізації державної правової політики.
1.2 Основними завданнями Громадської ради є:
- створення умов для реалізації громадянами конституційного права на участь в управлінні державними справами;
- здійснення громадського контролю за діяльністю Державної пробірної служби України (далі - ДПС України);
- забезпечення врахування ДПС України громадської думки під час формування та реалізації державної правової політики;
- співпраця з ДПС України у підготовці та проведенні громадських обговорень з питань, що відносяться до її повноважень;
- підготовка пропозицій до проектів нормативно-правових актів з питань забезпечення прав, свобод і законних інтересів громадян, розробником яких є ДПС України.
1.3 У своїй діяльності Громадська рада керується Конституцією та законами України, Указами Президента України і постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, Порядком проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996, а також цим Положенням.
1.4 Громадська рада здійснює свою діяльність на громадських засадах.
1.5 Проект змін до Положення про Громадську раду погоджується з ДПС України та схвалюється на засіданні Громадської ради.
Розділ II. Повноваження Громадської ради
2.1 Громадська рада відповідно до покладених на неї завдань:
1) готує та подає ДПС України пропозиції до річного плану заходів щодо реалізації концепції сприяння органів виконавчої влади розвитку громадянського суспільства, в тому числі щодо проведення консультацій з громадськістю;
2) збирає, узагальнює та подає ДПС України інформацію про пропозиції інститутів громадянського суспільства щодо вирішення питань, які мають важливе суспільне значення, організовує публічні заходи для обговорення актуальних питань реалізації державної політики у сфері державного пробірного контролю;
3) подає ДПС України обов'язкові для розгляду пропозиції щодо підготовки проектів нормативно-правових актів з питань формування та реалізації державної правової політики, удосконалення роботи ДПС України;
4) проводить відповідно до законодавства громадську експертизу та громадську антикорупційну експертизу проектів нормативно-правових актів;
5) здійснює громадський контроль за врахуванням ДПС України пропозицій та зауважень громадськості, а також дотриманням нею нормативно-правових актів, спрямованих на запобігання та протидію корупції;
6) інформує в обов'язковому порядку громадськість про свою діяльність, прийняті рішення та їх виконання на офіційному веб-сайті ДПС України та в інший прийнятний спосіб, готує та оприлюднює щорічний звіт про свою діяльність;
7) організовує щорічні форуми громадськості, на яких звітує разом із ДПС України про діяльність щодо виконання статутних і планових завдань, співпрацю із ДПС України, іншими органами виконавчої влади.
2.2 Громадська рада має право:
1) утворювати постійні та тимчасові робочі органи (президію/правління, комісії, експертні та робочі групи, тощо);
2) залучати до роботи Громадської ради працівників ДПС України, представників вітчизняних та міжнародних експертних і наукових організацій, підприємств, установ та організацій (за згодою їх керівників), а також окремих фахівців;
3) вносити пропозиції щодо удосконалення діяльності ДПС України та її структурних підрозділів;
4) організовувати і проводити семінари, конференції, засідання за круглим столом та інші комунікативні заходи;
5) отримувати в установленому порядку від ДПС України проекти нормативно-правових актів з питань, що потребують проведення консультацій з громадськістю, та іншу інформацію, необхідну для забезпечення діяльності Громадської ради;
6) брати участь у розробці цільових програм, проектів актів законодавства та інших нормативно-правових актів, що регулюють питання діяльності ДПС України;
7) взаємодіяти із органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, інститутами громадянського суспільства, іншими громадськими радами при органах виконавчої влади та місцевого самоврядування, їх структурними підрозділами;
8) направляти інформаційні запити до ДПС України;
9) розробляти та надавати в установленому законом порядку пропозиції з удосконалення законодавства;
10) доповідати на засіданні колегії ДПС України рішення Громадської ради, обов'язкові до розгляду;
11) за погодженням ДПС України та її структурних підрозділів направляти представників Громадської ради для участі у заходах (нарадах, засіданнях колегій тощо), що проводяться ДПС України та її структурними підрозділами;
12) розглядати пропозиції інститутів громадянського суспільства та звернення громадян з питань, що належать до компетенції Громадської ради, аналізувати та узагальнювати їх, давати на них усні та письмові відповіді;
13) розглядати інші питання, що мають важливе суспільне значення і знаходяться у сфері компетенції ДПС України;
14) ініціювати відзначення інститутів громадянського суспільства та окремих громадян за їх внесок у реалізацію та захист прав і свобод людини і громадянина, розвиток громадянського суспільства.
2.3 Рішення Громадської ради мають рекомендаційний характер і є обов'язковими для розгляду ДПС України.
2.4 Строк повноважень складу Громадської ради - два роки.
2.5 Громадська рада має бланк зі своїм найменуванням.
2.6 Члени Громадської ради мають відповідні посвідчення встановленого зразка.
2.7 Члени Громадської ради мають право доступу в установленому порядку до приміщень, в яких розміщена ДПС України.
Розділ III. Формування Громадської ради
3.1 До складу Громадської ради можуть бути обрані представники громадських, релігійних, благодійних організацій, професійних спілок та їх об'єднань, творчих спілок, асоціацій, організацій роботодавців, недержавних засобів масової інформації, органів самоорганізації населення та інших непідприємницьких товариств і установ, легалізованих відповідно до законодавства України (далі - інститутів громадянського суспільства).
3.2 Склад Громадської ради формується на установчих зборах за участі представників інститутів громадянського суспільства шляхом рейтингового голосування за кандидатури, які добровільно заявили про бажання брати участь у роботі Громадської ради та внесені інститутами громадянського суспільства.
3.3 До складу Громадської ради може бути обрано не більше ніж по одному представнику від кожного інституту громадянського суспільства. Кількість членів Громадської ради визначається учасниками установчих зборів. Членство в Громадській раді є індивідуальним.
3.4 У термін, що не перевищує 60 календарних днів до закінчення повноважень Громадської ради, нею утворюється ініціативна група з підготовки установчих зборів для формування нового складу Громадської ради. До складу ініціативної групи входять представники ДПС України та інститутів громадянського суспільства, у тому числі не представлені в складі Громадської ради.
3.5 Не пізніше ніж за 30 календарних днів до проведення установчих зборів ДПС України в обов'язковому порядку оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті та в інший прийнятний спосіб підготовлене ініціативною групою повідомлення про дату, час, місце, порядок проведення установчих зборів, порядок подання заяв для участі в установчих зборах, відомості про склад ініціативної групи та прізвище, ім'я, електронну адресу та номер телефону відповідальної особи.
3.6 Для участі в установчих зборах до ініціативної групи подається заява у довільній формі, підписана уповноваженою особою керівного органу інституту громадянського суспільства. До заяви додаються:
- рішення керівника інституту громадянського суспільства, якщо інше не передбачено його установчими документами, про делегування представника для участі в установчих зборах, посвідчене печаткою (у разі наявності);
- біографічна довідка делегованого представника інституту громадянського суспільства;
- копії документів, що підтверджують легалізацію інституту громадянського суспільства;
- інформація про результати діяльності інституту громадянського суспільства протягом останніх двох років до моменту проведення установчих зборів.
3.7 За 10 календарних днів до проведення установчих зборів приймання заяв для участі у них припиняється. На підставі поданих заяв ініціативна група складає список учасників установчих зборів, кандидатур до нового складу Громадської ради та у термін не пізніше семи днів до дати установчих зборів оприлюднює відомості про цих кандидатів на офіційному веб-сайті ДПС України. У разі зміни місця проведення установчих зборів ДПС України повідомляє про це не пізніше як за 5 робочих днів на своєму офіційному веб-сайті та в інший прийнятний спосіб.
3.8 Процедура проведення установчих зборів визначається регламентом установчих зборів, який, зокрема, містить:
- процедуру визначення і реєстрації учасників установчих зборів;
- процедуру проведення голосування по обранню лічильної комісії, головуючого (робочої президії), секретаря та інших робочих органів установчих зборів;
- процедуру прийняття та рекомендований склад питань порядку денного;
- порядок визначення кількісного складу Громадської ради;
- порядок обрання членів Громадської ради, у тому числі визначення форми голосування, виготовлення та видачі учасникам зборів бюлетенів для голосування, процедуру голосування та підбиття його підсумків;
- процедуру організації повторного голосування в разі наявності рівної кількості голосів за кількох кандидатів (якщо їх кількість перевищує граничну чисельність кількісного складу Ради);
- процедуру оголошення результатів виборів;
- визначення установчими зборами дати першого засідання новообраної Громадської ради;
- порядок обрання уповноважених осіб, відповідальних за підготовку першого засідання новообраної Громадської ради, тощо.
3.9 Проект регламенту установчих зборів розробляється ініціативною групою та ухвалюється установчими зборами.
3.10 За підсумками установчих зборів їх секретар оформляє протокол, який підписує разом із головуючим та у тижневий термін від дня установчих зборів передає ДПС України для затвердження складу новообраної Громадської ради.
3.11 Протокол установчих зборів з відомостями про склад новообраної Громадської Ради ДПС України протягом тижня оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті та в інший прийнятний спосіб.
3.12 На підставі протоколу установчих зборів ДПС України затверджує склад Громадської Ради. Після затвердження нового складу діяльність Громадської Ради попереднього скликання припиняється.
Розділ IV. Повноваження членів Громадської ради та порядок припинення членства у раді
4.1 Члени Громадської ради мають право:
- брати участь в обговоренні питань, що виносяться на засідання Громадської ради та її робочих органів, вносити свої пропозиції;
- брати участь у голосуванні з правом голосу на засіданнях Громадської ради та її робочих органів, членом яких вони є;
- інформувати Громадську раду про свою діяльність;
- пропонувати питання до порядку денного засідання Громадської ради;
- бути членом постійних комісій, експертних груп та інших робочих органів Громадської ради;
- ініціювати залучення фахівців відповідних галузей у якості експертів з питань, що розглядаються на засіданнях Громадської ради та її робочих органів;
- у разі незгоди з прийнятим рішенням висловлювати власну думку, що долучається до протоколу засідання Громадської ради або її робочого органу, членом якого є конкретна особа;
- добровільно виходити зі складу Громадської ради;
- посилатися на своє членство в Громадській раді в публікаціях, виступах, публічних заявах, тощо.
Члени Громадської ради здійснюють свою діяльність на громадських засадах.
4.2 Члени Громадської ради зобов'язані:
- брати участь у засіданнях Громадської ради та її робочих органів, членом яких вони є;
- дотримуватись вимог цього Положення та рішень Громадської ради;
- утримуватись від коментарів, що можуть бути сприйняті як позиція Громадської ради, до остаточного прийняття Громадською радою відповідного рішення.
4.3 У разі неможливості бути присутнім на засіданні Громадської ради або її робочого органу член Громадської ради або її робочого органу може письмово викласти власну думку, яка оголошується на засіданні комісії та долучається до протоколу засідання, або письмово уповноважити викласти свою точку зору на засіданні іншого члена Громадської ради.
4.4 Делегування права голосу члена Громадської ради іншим особам, включно з членами Громадської ради, не допускається.
4.5 Члени Громадської ради або її робочого органу не можуть виступати від імені Громадської ради або цього органу, не отримавши на це відповідних письмових повноважень.
4.6 Членство в Громадській раді припиняється на підставі рішення Громадської ради у разі:
- подання членом Громадської ради відповідної заяви;

................
Перейти до повного тексту