1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА ЕКСПЕРТНА КОМІСІЯ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ СУСПІЛЬНОЇ МОРАЛІ
РІШЕННЯ
20.03.2014 № 26
Заслухавши звернення Національної комісії до представників неурядових організацій щодо реагування на ситуацію, яка склалася в інформаційному просторі, та до членів громадських колегій (регіональних комісій) з питань захисту суспільної моралі в областях і власників медіа-бізнесу щодо негайного реагування на ситуацію, яка склалася в державі (додаються), Національна експертна комісія України з питань захисту суспільної моралі
ВИРІШИЛА:
1. Схвалити звернення Національної комісії до представників неурядових організацій, членів громадських колегій (регіональних комісій) з питань захисту суспільної моралі в областях і власників медіа-бізнесу.
2. Надіслати звернення Національної комісії до Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації, неурядових організацій (додаються), громадських колегій (регіональних комісій) з питань захисту суспільної моралі та розмістити звернення на сайті Національної комісії.
Голова Національної
експертної комісії України
з питань захисту
суспільної моралі



В.В. Костицький
Додаток
ЗВЕРНЕННЯ
Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі до представників неурядових організацій щодо реагування на ситуацію, яка склалася в інформаційному просторі
Одним із завдань Національної комісії є створення необхідних правових, економічних і організаційних умов, які сприяють реалізації права на інформаційний простір, вільний від матеріалів, що становлять загрозу фізичному, інтелектуальному, морально-психологічному стану населення. Це завдання, у тому числі, реалізується шляхом здійснення моніторингу інформаційного простору, сприяння конструктивного діалогу між владою, суспільством і представниками медіа-бізнесу та заклику до саморегуляції їхньої діяльності.
Результати численних соціологічних опитувань неодноразово доводили: громадяни України невдоволені поширенням насильства в житті та інформаційному просторі. Вони хочуть жити у морального здоровому і безпечному для своїх дітей суспільстві. Це можна забезпечити, реалізуючи дієві правові механізми у сфері захисту суспільної моралі без застосування цензури.
Інформація про події останніх місяців була викривлена провідними ЗМІ Російської Федерації, а відключення на території держави українських телеканалів зробило російські ЗМІ в АР Крим практично єдиним медійним джерелом. Інформаційна агресія захопила й південно-східні регіони України, спровокувала протистояння, скероване на розкол українського суспільства.
Ця агресія готувалася давно. Вже стало звичним бачити непривабливий образ українця на телеекранах. У багатьох сюжетах уже традиційно негативний персонаж розмовляє українською мовою, злодій має українське прізвище, а позитивний герой пиячить, убиває, бере хабарі. Тривалий час на теренах України нав'язувався певний стандарт поведінки. Наслідками є: асоціальні прояви, загострення криміногенної обстановки, тотальна алкоголізація молодіжного середовища, а тепер - посягання на конституційний лад та територіальну цілісність України, розпалювання міжнаціональної ворожнечі.
Для відкритої інформаційної війни, розпочатої Російською Федерацією, було вдало обрано час. Зміна уряду та кадрові зміни в Україні перешкодили миттєвій реакції на агресію. Тим часом вона набула глобального масштабу і розгорнулася, у тому числі, на території російської держави. Теле-, радіоефір, Інтернет-простір переповнилися відвертою брехнею. Російському споживачеві запропонували інформаційну продукцію, в якій спаплюжено образ сучасної України, а борців за національну ідею представлено як фашистів і націоналістів. Громадяни сусідньої держави не розуміють, що в Україні відбулася революція гідності, що Український народ повстав проти корумпованої влади, на захист своєї незалежності, справедливий розподіл суспільних благ, за демократичні права і свободи для нинішнього і майбутнього поколінь.

................
Перейти до повного тексту