- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
21.05.2014 № 9029/6/99-99-24-01-09-15 |
Громадській раді
при Міністерстві доходів і зборів України
Про проект Закону України "Про особливості здійснення обробки та оформлення вантажів в контейнерах, контейнерів та транспортних засобів, що їх перевозять"
За результатами розгляду листів Громадської ради при Міндоходів від 06.05.2014 № 52 і від 08.05.2014 № 24/14 повідомляємо.
Проект Закону України "Про особливості здійснення обробки та оформлення вантажів в контейнерах, контейнерів та транспортних засобів, що їх перевозять" (далі - Проект) опрацьовувався Держмитслужбою України протягом 2012 року.
Метою прийняття Проекту було збільшення обсягів вантажів, що переміщуються у контейнерах через порти України, підвищення ефективності використання інфраструктури портів шляхом законодавчого визначення особливостей здійснення обробки та оформлення вантажів, що переміщуються у контейнерах, контейнерів і транспортних засобів, що їх перевозять.
Так, листом Держмитслужби України від 08.05.2012 № 11.1/1.2-12.1/5246 Міністерство фінансів України проінформовано про те, що, на думку Держмитслужби України, прийняття Проекту є недоцільним з огляду на таке.
"01.06.2012 набирає чинності Митний кодекс України від 13.03.2012
№ 4495-VI (далі - Кодекс).
Згідно зі статтею
7 Кодексу питання встановлення порядку та умов переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль і митне оформлення, застосування механізмів тарифного та нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, справляння митних платежів, ведення митної статистики, обмін митною інформацією, ведення
Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності тощо становлять державну митну справу.
Засади державної митної справи встановлюються
Кодексом та іншими законами України. Кодекс є спеціальним Законом, що регулює засади митної справи. Інші закони України повинні прийматись з урахуванням пріоритетних норм Кодексу.
У той же час Проект не в повній мірі враховує вимоги
Кодексу, деякі норми Проекту є подібними до норм Кодексу, інші йому суперечать. Крім цього, Проект містить протиріччя між власними нормами.
Наприклад:
поняття "траншипмент - транзит товарів, що переміщуються морським і річковим транспортом у контейнерах та під час зберігання залишаються в межах одного пункту пропуску чи зони митного контролю морського, річкового порту", наведене у Проекті, поглинається визначенням, наведеним у статті
90 Кодексу , а саме: транзит - це митний режим, відповідно до якого товари та/або транспортні засоби комерційного призначення переміщуються під митним контролем між двома митними органами України або в межах зони діяльності одного митного органу без будь-якого використання цих товарів, без сплати митних платежів та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності;
питання застосування митного режиму транзиту в
Кодексі регулюється главою 17, яка складається з 12 статей (статті
90 -
102). Зокрема, статтею
94 цієї глави визначено конкретні документи, що використовуються для декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення у митний режим транзиту. Натомість, частина п'ята статті 3 Проекту не визначає, які саме документи будуть подаватись контролюючому органу. Крім того, Проектом передбачено, що перелік та час розгляду документів буде визначатись технологічними схемами, розробленими для конкретного пункту пропуску через державний кордон України. Наявність такої норми може призвести до того, що у всіх пунктах пропуску буде затверджений відмінний від інших перелік документів, необхідних для митного оформлення тощо.
При цьому вимога щодо встановлення часу розгляду документів окремою технологічною схемою суперечить частині сьомій цієї ж статті Проекту, яка передбачає здійснення розгляду документів контролюючим органом цілодобово та цей час не повинен перевищувати однієї години, а також статті 14 "Терміни оформлення вантажів" Проекту, яка, в свою чергу, встановлює часові нормативи;
статтею 15 Проекту передбачається, що визначення митної вартості, коду товару згідно з
УКТЗЕД, переліку документів, що повинні бути надані під час оформлення вантажу, контейнера, транспортного засобу, що їх перевозить, здійснюється автоматично з використанням спеціального програмного забезпечення. Зазначаємо, що вказані питання регулюються виключно
Кодексом і не можуть визначатись автоматично;
обов'язки контролюючих органів не можуть визначатись статтею 13 Проекту, оскільки вони вже встановлені спеціальними законами;
Проект не повинен містити норм щодо застосування митних режимів (стаття 22 Проекту) та порядку розпорядження товарами, що перебувають під митним контролем (абзаци четвертий-п'ятий частини першої статті 20 Проекту).
Суперечливими є також положення статті 19 Проекту, оскільки:
по-перше, здійснення радіологічного контролю "після проведення митного оформлення" суперечить положенням частини другої статті
27 Митного кодексу України від 11.07.2002
№ 92-IV і частини восьмої статті
319 Кодексу ;
................Перейти до повного тексту