1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рекомендації


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА
30.05.2014
Рекомендації,
які слід враховувати суб'єктам господарювання під час складання скарг щодо порушень центральними органами виконавчої влади вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"
Ці рекомендації розроблені для спрощення діалогу між Держпідприємництвом України та суб'єктами підприємницької діяльності, виявлення проблемних питань, що виникають у суб'єктів господарювання під час реалізації права на зайняття підприємницькою діяльністю. Зміст зазначеного нижче носить виключно рекомендаційний характер та не встановлює обов'язків для суб'єктів господарювання щодо складення та направлення до Держпідприємництва України скарг на дії органів державного нагляду (контролю). Суб'єкту підприємницької діяльності не обов'язково враховувати зміст цих рекомендацій під час написання скарги на дії органу державного нагляду (контролю). У будь-якому випадку скаргу буде розглянуто у встановленому законодавству порядку.
I. На що слід звертати першочергову увагу при написанні скарги на дії органу державного нагляду (контролю)?
Перш за все при написанні скарги щодо порушення, на Вашу думку, центральним органом виконавчої влади вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про контроль), просимо вас враховувати наступне:
1) відповідно до частини другої статті 2 Закону про контроль, дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час здійснення заходів контролю:
органами доходів і зборів,
державного експортного контролю,
державного контролю за станом криптографічного та технічного захисту інформації,
контролю за дотриманням бюджетного законодавства, використанням державного та комунального майна, банківського і страхового нагляду, інших видів спеціального державного контролю за діяльністю суб'єктів господарювання на ринку фінансових послуг,
державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції,
державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки на автомобільному транспорті,
державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду,
телекомунікації, поштовий зв'язок, радіочастотний ресурс України,
під час проведення процедур, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення, а також оперативно-розшукової діяльності, прокурорського нагляду, досудового розслідування і правосуддя,
державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки,
державного контролю та нагляду в галузі цивільної авіації, державного нагляду (контролю) за дотриманням ліцензійних умов транспортування природного і нафтового газу трубопроводами та його розподілу, постачання природного газу, зберігання природного газу в обсягах, що перевищують рівень, який встановлюється ліцензійними умовами провадження господарської діяльності із зберігання природного газу;
2) аналіз дотримання законності органами нагляду (контролю) здійснюється, в більшій мірі, за інформацією, що міститься в додатках до скарги суб'єкта господарювання (наприклад, копії повідомлення про проведення перевірки, посвідчення (направлення) на проведення перевірки, акта, складеного за результатами перевірки, інші матеріали або копії документів, що можуть свідчити про порушення органами нагляду (контролю) вимог Закону про контроль);
3) на сьогодні Держпідприємництво України не наділене повноваженнями щодо надання роз'яснень з питань державного нагляду (контролю);
4) згідно із Законом України "Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб - підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності":
органам державного нагляду (контролю), їх посадовим особам забороняється здійснювати заходи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб - підприємців, які не зареєстровані платниками податку на додану вартість, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику відповідно до Закону про контроль (далі - фізичні особи), та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, що передбачає включення податку на додану вартість до складу єдиного податку, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику відповідно до Закону про контроль (далі - юридичні особи),
органи державного нагляду (контролю), їх посадові особи проводять позапланові заходи державного нагляду (контролю) за додержанням санітарного законодавства,

................
Перейти до повного тексту