1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА
РІШЕННЯ
30.04.2014 № 28
Про необхідність усунення Міністерством екології та природних ресурсів України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"
Відповідно до статті 30 Закону України від 11.09.2003 "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) та на підставі звернень Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, здійснивши експертизу наказу Міністерства охорони навколишнього середовища та ядерної безпеки України від 08.09.99 № 204 (далі - Наказ № 204), яким затверджено Положення про екологічний контроль у пунктах пропуску через державний кордон у зоні діяльності регіональних митниць і митниць (далі - Положення), зареєстрованого Міністерством юстиції України 15.11.99 за № 787/4080, та, беручи до уваги позицію громадськості щодо необхідності невідкладного вирішення проблеми, яка на сьогоднішній день існує під час здійснення екологічного контролю суден в портах України, зазначає наступне.
Відповідно до Декларації про державний суверенітет України 1990 року, частини другої статті 19 Закону України "Про міжнародні договори України" в Україні міжнародне право, яке набрало чинності в установленому порядку, превалює над національним законодавством.
Так, пунктом 2.1 Конвенції про полегшення морського міжнародного судноплавства 1965 року визначено, що державна влада не вимагає для залишення у себе при прибутті або відправленні суден, до яких ця Конвенція відноситься, яких-небудь інших документів, крім тих, які вказані в цьому розділі.
Цими документами є:
- загальна декларація;
- декларація про вантаж;
- декларація про суднові припаси;
- декларація про особисті речі команди судна;
- суднова роль;
- список пасажирів;
- документ, що запропонований Всесвітньою поштовою конвенцією;
- морська санітарна декларація.
Водночас, в супереч вищезазначеному, підпунктом 4.3.3 пункту 4.3 розділу 4 Положення передбачено, що при огляді судна держекоінспектор самостійно або спільно з уповноваженим Головної державної інспекції України з безпеки судноплавства або з інспектором державного портового нагляду морського рибного порту за належністю повинен перевірити наявність і оформленість відповідним чином певних документів, зокрема, суднової екологічної декларації.
Даним Положенням також затверджено форму даної декларації (додаток 5 до Положення). Згідно з пунктом 4 форми для відкачки зазначеного у ній об'єму баласту необхідно отримати відповідний дозвіл Держекоінспекції України.
Держекоінспекція України дозволяє відкачку баласту виключно за результатами експрес-аналізу вмісту баласту на наявність забруднюючих речовин, тобто у разі, якщо показники його забрудненості не перевищують нормативи гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин у внутрішніх морських водах та територіальному морі.
Відповідні нормативи затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.02.96 № 269 "Про затвердження Правил охорони внутрішніх вод та територіального моря від забруднення та засмічення".
Таким чином, необхідність подання суднової екологічної декларації суперечить нормам міжнародного права.
Разом з цим, відсутність у капітана судна фактично вигаданої Міністерством екології та природних ресурсів України суднової екологічної декларації надає екоінспектору право притягнути капітана судна до адміністративної відповідальності на підставі статті 188 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яка встановлює, що невиконання законних розпоряджень чи приписів, інших законних вимог посадових осіб органів, які здійснюють державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів, радіаційної безпеки або охорону природних ресурсів, ненадання їм необхідної інформації або надання неправдивої інформації, вчинення інших перешкод для виконання покладених на них обов'язків тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від дев'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п'ятнадцяти до сорока п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

................
Перейти до повного тексту