1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА МІГРАЦІЙНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
22.11.2013 № 258
Про внесення змін до організаційно-розпорядчих документів ДМС України
На виконання Указу Президента України від 06 квітня 2011 року № 405 та наказу МВС від 28.03.2013 № 304 "Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства внутрішніх справ України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.04.2013 за № 627/23159,
НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни до Регламенту Державної міграційної служби України, затвердженого наказом ДМС від 05.03.2012 № 17 (зі змінами, внесеними наказом ДМС від 15.02.2013 № 32), а саме:
1.1. До пункту 1 розділу II Організація роботи ДМС України:
- підпункт 1.1 викласти в такій редакції:
"З метою послідовних і узгоджених дій між структурними підрозділами та спрямування на ефективне виконання завдань і реалізацію покладених функцій ДМС України здійснює планування своєї роботи за визначеними Міністром внутрішніх справ України пріоритетними напрямами роботи.
ДМС України готує пропозиції щодо пріоритетних напрямів роботи на наступний рік та подає їх на погодження Міністрові внутрішніх справ України щороку, до 20 грудня.
Структурними підрозділами в межах повноважень визначаються пріоритетні напрями роботи на наступний рік, які подаються до ДУСРР щороку, до 1 листопада.
Відділом моніторингу реалізації стратегічних заходів та контролю ДУСРР пропозиції щодо пріоритетних напрямів роботи на наступний рік узагальнюються та подаються Голові ДМС України на затвердження щороку, до 10 листопада.
Погоджені Головою ДМС України пріоритетні напрями роботи на наступний рік використовуються структурними підрозділами при складанні пропозицій до Річного плану роботи Державної міграційної служби на наступний рік";
- в абзаці 3 підпункту 1.11 слова та цифри "щороку (по закінченні строку дії річного плану) - до 12 січня" замінити словами та цифрами "щороку - до 27 грудня";
- в абзаці 3 підпункту 1.12 слова та цифри "до 20 січня" замінити словами та цифрами "до 10 січня".
1.2. Абзац 2 підпункту 2.4 викласти в такій редакції: "Заступники Голови ДМС України мають право давати доручення начальникам територіальних органів та керівникам структурних підрозділів апарату ДМС з питань, які належать до їх компетенції.".
2. Унести зміни до наказу ДМС від 19.02.2013 № 35 "Про затвердження Річного плану роботи Державної міграційної служби України на 2013 рік", а саме:
- у підпункті 2.5 слова та цифри "звіт за рік - до 12 січня 2014 року" замінити словами та цифрами "звіт за рік - до 27 грудня 2013 року";
- у підпункті 3.1 слова та цифри "за рік - до 20 січня 2014 року" замінити словами та цифрами "за рік - до 10 січня 2014 року".
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Голова М.М. Ковальчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
міграційної служби України
05.03.2012 № 17
(із змінами, внесеними наказами
Державної міграційної
служби України
15.02.2013 № 32,
22.11.2013 № 258)
РЕГЛАМЕНТ
Державної міграційної служби України
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Регламент є відомчим організаційно-розпорядчим актом, що встановлює порядок організації діяльності ДМС України, пов'язаної із здійсненням її повноважень.
2. У тексті Регламенту терміни використовуються у такому значенні:
- Міністр - Міністр внутрішніх справ України;
- Голова ДМС України - Голова Державної міграційної служби України або особа, що його заміщує згідно з положеннями чинного законодавства;
- керівництво ДМС України - Голова ДМС України та/або перший заступник Голови ДМС України та/або заступник Голови ДМС України;
- апарат ДМС України - організаційно поєднана сукупність структурних підрозділів, що забезпечують діяльність Голови ДМС України, а також виконання покладених на ДМС України завдань;
- структурний підрозділ - департамент, управління, відділ або сектор апарату ДМС України, що безпосередньо підпорядкований керівництву ДМС України згідно з розподілом функціональних обов'язків;
- підрозділ - відділ або сектор у складі структурного підрозділу апарату ДМС України;
- ДУСРР - Департамент управління справами та регіонального розвитку;
- ДБСРЗ - Департамент бухгалтерської служби та ресурсного забезпечення;
- ДІТ - Департамент інформаційних технологій;
- ДПРГ - Департамент паспортної роботи та громадянства;
- ДСБІ - Департамент у справах біженців та іноземців;
- ДЮЗ - Департамент юридичного забезпечення;
- УП - Управління персоналу;
- ВМС - Відділ міжнародного співробітництва;
- РСС - Режимно-секретний сектор;
- СВА - сектор внутрішнього аудиту;
- СБК - сектор боротьби з корупцією;
- СЗГ - сектор зв'язків з громадськістю та ЗМІ;
- територіальні органи - головні управління (управління) ДМС в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі;
- територіальні підрозділи - управління, відділи (сектори) міграційної служби в районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення;
- резолюція - зроблений посадовою особою напис на документі, який містить стислий зміст прийнятого нею рішення щодо виконання документа;
- річний план - річний план роботи з виконання покладених на ДМС України завдань;
- Типова інструкція - Типова інструкція з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року № 1242;
- Інструкція - інструкція з діловодства ДМС України.
3. До Регламенту включені основні положення, що визначають організацію діяльності апарату ДМС України, її структурних підрозділів, підрозділів створюваних при ній дорадчих органів з метою реалізації завдань, покладених на ДМС України в цілому.
4. ДМС України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра.
5. Завдання та повноваження ДМС України визначені Положенням про Державну міграційну службу України, затвердженим Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 405/2011.
6. ДМС України, її структурні підрозділи, підрозділи та посадові особи у своїй діяльності керуються Конституцією України, Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 405/2011 "Питання Державної міграційної служби України", іншими указами і розпорядженнями Президента України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністра внутрішніх справ України, іншими нормативно-правовими актами та цим Регламентом.
7. ДМС України в межах повноважень видає організаційно-розпорядчі документи (накази та доручення), організовує і контролює їх виконання та вносить на розгляд Міністра пропозиції щодо формування державної політики у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, протидії нелегальній (незаконній) міграції, та розроблені ДМС України проекти законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України.
У разі потреби разом з іншими органами виконавчої влади видає спільні акти у спосіб, передбачений чинним законодавством.
8. ДМС України під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, а також з відповідними органами інших держав та міжнародними організаціями.
9. ДМС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку структурні підрозділи, територіальні органи та територіальні підрозділи, державні установи та організації, що підпорядковуються ДМС України.
10. Діяльність ДМС України є відкритою та прозорою за винятком питань, які містять державну таємницю або службову інформацію. Прозорість роботи ДМС України забезпечується шляхом розміщення інформації на її офіційному веб-сайті або іншим способом, передбаченим чинним законодавством.
11. Гласність роботи ДМС України забезпечується відповідно до вимог законів України "Про інформацію", "Про звернення громадян", "Про доступ до публічної інформації" та інших законодавчих актів з урахуванням вимог Законів України "Про державну таємницю", "Про захист персональних даних" тощо.
II. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ДМС УКРАЇНИ
1. Планування роботи
1.1. З метою послідовних і узгоджених дій між структурними підрозділами та спрямування на ефективне виконання завдань і реалізацію покладених функцій ДМС України здійснює планування своєї роботи за визначеними Міністром внутрішніх справ України пріоритетними напрямами роботи.
ДМС України готує пропозиції щодо пріоритетних напрямів роботи на наступний рік та подає їх на погодження Міністрові внутрішніх справ України щороку, до 20 грудня.
Структурними підрозділами в межах повноважень визначаються пріоритетні напрями роботи на наступний рік, які подаються до ДУСРР щороку, до 1 листопада.
Відділом моніторингу реалізації стратегічних заходів та контролю ДУСРР пропозиції щодо пріоритетних напрямів роботи на наступний рік узагальнюються та подаються Голові ДМС України на затвердження щороку, до 10 листопада.
Погоджені Головою ДМС України пріоритетні напрями роботи на наступний рік використовуються структурними підрозділами при складанні пропозицій до Річного плану роботи Державної міграційної служби на наступний рік.
Планування роботи здійснюється з метою створення умов для послідовних і узгоджених дій структурних підрозділів та спрямування їх на ефективне виконання завдань і реалізацію покладених функцій.
1.2. ДМС України розробляє та затверджує за погодженням з Міністром річний план роботи.
1.3. Заходи, передбачені в річному плані, повинні враховувати заходи, передбачені постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, іншими указами і розпорядженнями Президента України, наказами Міністра внутрішніх справ України, дорученнями та розпорядженнями ДМС України, а також включати в себе напрями робіт, визначені бюджетними програмами. Результативні показники річного плану повинні відповідати результативним показникам виконання доручень та розпоряджень ДМС України, у тому числі, з врахуванням показників відповідних бюджетних програм.
1.4. У річному плані визначаються:
перелік завдань (робіт) для виконання;
обґрунтування необхідності здійснення заходів;
відповідальні за виконання завдань (робіт);
строки виконання завдань (робіт) та підготовки звітності;
результативні показники виконання плану.
1.5. Структурні підрозділи подають до відділу моніторингу реалізації стратегічних заходів та контролю ДУСРР пропозиції до проекту річного плану на наступний рік, затверджені керівництвом ДМС України відповідно до розподілу функціональних обов'язків, щороку до 1 грудня.
1.6. Відповідно до поданих структурними підрозділами пропозицій проводиться зведення проектів річних планів роботи структурних підрозділів. Узагальнена інформація про зведені проекти річного плану на наступний рік подається Голові ДМС України щороку до 10 грудня.
1.7. На підставі узагальненої інформації про зведені показники відділом моніторингу реалізації стратегічних заходів та контролю ДУСРР розробляється проект річного плану, який подається на розгляд колегії ДМС України.
1.8. Для розроблення річного плану за рішенням Голови ДМС України може бути утворена робоча група з представників підрозділів її апарату, а також за згодою відповідних керівників - центральних і місцевих органів виконавчої влади, науковців, інших фахівців.
1.9. Схвалений колегією ДМС України річний план подається на погодження Міністрові. Після погодження, річний план затверджується наказом ДМС України.
1.10. Моніторинг виконання річного плану здійснюється відділом моніторингу реалізації стратегічних заходів та контролю ДУСРР шляхом узагальнення звітів, отриманих від структурних підрозділів:
копій річних (з даними за рік) та копій квартальних звітів (I - III квартали, з них II та III за наростаючим підсумком) про виконання планових завдань,
звітів на запити (за потреби) про виконання заходів, передбачених річним планом.
1.11. Копії звітів про підсумки роботи, затверджені керівництвом ДМС України відповідно до розподілу функціональних обов'язків, подаються:
щоквартально - до 15 числа місяця, наступного за звітним періодом,
щороку - до 27 грудня.
1.12. Відділ моніторингу реалізації стратегічних заходів та контролю ДУСРР зводить за відповідний період показники:
квартальної звітності - до 25 числа місяця, наступного за звітним періодом,
річної звітності - до 10 січня.
1.13. Інформація про зведені показники подається Голові ДМС України на ознайомлення.
1.14. Відділ моніторингу реалізації стратегічних заходів та контролю ДУСРР узагальнює річні показники у Звіті про виконання річного плану роботи ДМС України та надає Голові ДМС України на затвердження.
1.15. Голова ДМС України звітує перед Міністром про виконання річного плану роботи ДМС України та покладених на неї завдань.
2. Визначення повноважень керівництва та працівників ДМС України
2.1. Повноваження Голови ДМС України визначаються відповідно до Законів України "Про центральні органи виконавчої влади", "Про Кабінет Міністрів України", Указу Президента України від 6 квітня 2011 року № 405/2011 "Питання Державної міграційної служби України" та інших законодавчих актів.
2.2. Розподіл обов'язків між заступниками Голови ДМС України затверджується наказом ДМС України, в якому визначаються:
перелік закріплених за заступниками обов'язків відповідно до покладених на ДМС України завдань та функцій,
перелік структурних підрозділів, підприємств, установ та організацій, діяльність яких спрямовується, координується та контролюється заступниками.
2.3. У разі відсутності Голови його обов'язки виконує перший заступник Голови. У разі відсутності першого заступника Голови його обов'язки виконує заступник Голови. У разі відсутності заступника Голови його обов'язки виконує перший заступник Голови.
2.4. Заступники Голови ДМС України спрямовують та контролюють роботу структурних підрозділів згідно з розподілом обов'язків та приймають рішення з питань, що належать до їх компетенції.
Заступники Голови ДМС України мають право давати доручення начальникам територіальних органів та керівникам структурних підрозділів апарату ДМС з питань, що належать до їх компетенції.
2.5. Заступники Голови ДМС України, які спрямовують та контролюють питання фінансово-господарської діяльності ДМС України та питання зв'язків з громадськістю, мають право давати відповідні доручення всім структурним підрозділам ДМС України з питань такої діяльності незалежно від їх підпорядкування.
2.6. Положення про структурні підрозділи розробляються та підписуються керівниками відповідних структурних підрозділів, погоджуються з керівником РСС, УП, ДЮЗ, ДУСРР та керівництвом ДМС України відповідно до розподілу функціональних обов'язків, а також затверджуються наказами Голови ДМС України.
2.7. Положення про підрозділи, що входять до складу структурних підрозділів, розробляються керівниками цих підрозділів, підписуються керівником структурного підрозділу, до складу якого входить підрозділ, погоджуються керівниками РСС та ДЮЗ та затверджуються керівництвом ДМС України (відповідно до розподілу функціональних обов'язків).
2.8. Обов'язки та права керівників структурних підрозділів визначаються в положенні про структурний підрозділ. Обов'язки та права керівника підрозділу визначаються в положенні про підрозділ. Обов'язки та права працівників підрозділів визначаються посадовими інструкціями, що розробляються керівниками підрозділів, підписуються керівником структурного підрозділу, затверджуються керівництвом ДМС України (відповідно до розподілу функціональних обов'язків).
3. Консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи
3.1. ДМС України для забезпечення здійснення своїх повноважень може утворювати постійні і тимчасові консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи.
3.2. Рішення про утворення зазначених органів приймає Голова ДМС України.
3.3. Для погодженого вирішення проблемних питань, що належать до компетенції ДМС України, та обговорення найважливіших напрямів її діяльності утворюється колегія як консультативно-дорадчий орган, порядок діяльності якого визначається постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2003 року № 1569 "Про затвердження Загального положення про колегію центрального органу виконавчої влади і місцевої державної адміністрації".
3.4. Кількісний і персональний склад консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів, положення про них затверджується наказом ДМС України.
4. Управління персоналом та проходження державної служби
4.1. Організація кадрової роботи у ДМС України здійснюється згідно з окремим планом, що складається на підставі річного плану, в якому визначаються заходи з добору, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників. Проект окремого плану подається Голові ДМС України на затвердження щороку протягом двох тижнів з дати реєстрації наказу ДМС про затвердження річного плану.
4.2. Прийняття на державну службу в ДМС України здійснюється шляхом конкурсного відбору або за іншою процедурою, визначеною законодавством.
4.3. Прийняття працівників на роботу до органів ДМС України на посади, що не віднесені до категорій посад державних службовців, та звільнення їх з роботи здійснюється відповідно до законодавства про працю.
4.4. У ДМС України формується відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2001 року № 199 "Про затвердження Положення про формування кадрового резерву для державної служби" кадровий резерв, який підлягає щорічному перегляду та затвердженню. Працівники, зараховані до кадрового резерву, підвищують свій кваліфікаційний рівень.
4.5. До кадрового резерву на посади керівних працівників ДМС України зараховуються професійно підготовлені працівники, які успішно виконують службові обов'язки, ініціативні, володіють навичками роботи на комп'ютері, мають організаторські здібності, необхідні для виконання посадових обов'язків.
4.6. УП щорічно в установлені терміни здійснює підготовку проекту наказу ДМС України "Про список осіб, зарахованих до кадрового резерву" згідно з номенклатурою посад ДМС України та подає його на затвердження Голові ДМС України щороку до 20 грудня.
4.7. Зараховані до кадрового резерву державні службовці, які досягли найкращих результатів у роботі, виявляють ініціативу, постійно підвищують свій професійний рівень, мають переважне право на просування по службі.
4.8. Порядок підготовки та підвищення кваліфікації персоналу регламентується Законом України "Про вищу освіту", Указом Президента України від 30 травня 1995 року № 398/95 "Про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців", постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1997 року № 167 "Про затвердження Положення про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і Положення про єдиний порядок підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації керівників державних підприємств, установ і організацій" та іншими нормативно-правовими актами.
4.9. Організацію та координацію процесу підготовки та підвищення кваліфікації персоналу здійснює УП.
4.10. З метою набуття практичного досвіду, перевірки професійних і ділових якостей осіб, зарахованих до кадрового резерву, або державних службовців, які претендують на зайняття більш високих посад, може проводитися в установленому порядку їх стажування на відповідних посадах у підрозділах.
4.11. З метою підвищення ефективності роботи та відповідальності за доручену справу в ДМС України один раз на три роки проводиться атестація державних службовців, порядок проведення якої визначається постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року № 1922 "Про затвердження Положення про проведення атестації державних службовців".
4.12. У період між атестаціями в ДМС України проводиться щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов'язків відповідно до наказу Головдержслужби від 31 жовтня 2003 року № 122 "Про затвердження Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань".
4.13. Результати атестації та щорічної оцінки беруться до уваги керівництвом ДМС України та УП під час проведення ротації кадрів на окремих посадах.
4.14. ДМС України розглядає і вносить через Міністра в установленому порядку Президентові України та Прем'єр-міністрові України пропозиції щодо нагородження державними нагородами та здійснює заходи щодо заохочення працівників апарату ДМС України, її територіальних органів і підрозділів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери її управління.
5. Розпорядок роботи
5.1. Для працівників ДМС України встановлюється п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями - суботою і неділею.
5.2. Тривалість робочого часу працівників становить 40 годин на тиждень (за винятком випадків, передбачених чинним законодавством України).
5.3. У випадках, передбачених статтею 56 Кодексу законів про працю України, окремим працівникам на їх прохання може встановлюватися неповний робочий день чи тиждень з оплатою праці пропорційно відпрацьованому ними часу.
5.4. У апараті ДМС України встановлено такий розпорядок роботи:
- початок роботи з 9 години - протягом робочого тижня;
- перерва на обід з 13 години до 13 години 45 хвилин - протягом робочого тижня;
- кінець робочого дня у понеділок, вівторок, середу та четвер - о 18 годині, у п'ятницю - о 16 годині 45 хвилин.
5.5. Напередодні святкових і неробочих днів тривалість робочого дня зменшується на одну годину.
5.6. Перебування у робочий час працівників апарату ДМС за межами приміщень ДМС України з метою вирішення службових питань погоджується з керівниками відповідних підрозділів. Керівники структурних підрозділів повідомляють про свою відсутність у робочий час, у зв'язку із службовою необхідністю, керівництву ДМС України відповідно до розподілу обов'язків.
5.7. Залучення працівників до роботи у вихідні, святкові та неробочі дні провадиться за письмовим наказом Голови ДМС України.
Вихід на роботу у вихідні, святкові та неробочі дні компенсується відповідно до трудового законодавства України.
5.8. В структурних підрозділах ДМС України складається табель обліку робочого часу, який двічі на місяць: до 10 та 20 числа подається до ДБСРЗ.
5.9. Керівники структурних підрозділів забезпечують контроль та достовірний облік робочого часу працівників підрозділів та визначають осіб, відповідальних за складання табелів обліку робочого часу.
5.10. Працівнику ДМС України надається щорічна та додаткові відпустки згідно із законодавством. Графік відпусток на наступний рік складається структурним підрозділом, погоджується із заступником Голови ДМС (згідно з розподілом функціональних обов'язків), передається до УП не пізніше 20 грудня поточного року, затверджується Головою ДМС України і доводиться до відома працівників.
6. Службові відрядження
6.1. Службове відрядження Голови ДМС України за кордон погоджується Міністром внутрішніх справ або особою, яка виконує його обов'язки та здійснюється за наявності рішення Прем'єр-міністра України або в його відсутності - рішення Першого віце-прем'єр-міністра України.
6.2. Службове відрядження заступників Голови ДМС України за кордон здійснюється за наявності рішення Першого віце-прем'єр-міністра України або віце-прем'єр-міністрів відповідно до розподілу функціональних обов'язків.
6.3. Організація та оформлення службових відряджень у межах України та за кордон здійснюються відповідно до вимог Указу Президента України від 18 вересня 1996 року № 841/96 "Про заходи щодо вдосконалення координації діяльності органів виконавчої влади у сфері зовнішніх зносин", постанов Кабінету Міністрів України від 11 грудня 1992 року № 698 "Про вдосконалення порядку здійснення службових відряджень за кордон", від 10 листопада 1995 року № 901 "Про затвердження Положення про порядок формування навчальних груп для підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів за рахунок міжнародної технічної допомоги", від 2 жовтня 2003 року № 1561-12 "Про затвердження Порядку організації та забезпечення режиму секретності в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях", від 2 лютого 2011 року № 98 "Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів", Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13 березня 1998 року № 59, із змінами і доповненнями, інших нормативно-правових документів, а також відповідних наказів ДМС України.

................
Перейти до повного тексту