1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА
РІШЕННЯ
14.03.2014 № 26
Про необхідність усунення Міністерством економічного розвитку і торгівлі України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"
На підставі звернення та керуючись вимогами Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва прийнято рішення від 14.03.2014 № 26 "Про необхідність усунення Міністерством економічного розвитку і торгівлі України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Рішення 26). Відповідно Рішенням № 26 Мінекономрозвитку України запропоновано внести зміни до ДСТУ 1.3:2004, ДСТУ 1.6:2004, наказу Мінекономрозвитку України від 04.11.2013 № 1299 "Про затвердження інформаційної та технологічної карток адміністративної послуги з проведення державної реєстрації технічних умов на продукцію та змін до них" в частині: скасування необхідності подання суб'єктом звернення будь-яких додаткових документів, крім заяви про реєстрацію та самих технічних умов (змін до технічних умов); скасування необхідності проходження погоджувальних процедур технічних умов (змін до технічних умов) у центрах стандартизації, метрології та сертифікації (ДП "Укрметртестстандарт") або інших державних підприємствах; встановлення повідомного (декларативного) принципу державної реєстрації технічних умов на продукцію та змін до них в Мінекономрозвитку України - фактом державної реєстрації технічних умов на продукцію та змін до них вважати присвоєння структурним підрозділом, який відповідає за реєстрацію Мінекономрозвитку України вхідної кореспонденції, номера та дати вхідної реєстрації. Оскільки наказ Мінекономрозвитку України від 04.11.2013 № 1299 "Про затвердження інформаційної та технологічної карток адміністративної послуги з проведення державної реєстрації технічних умов на продукцію та змін до них", ДСТУ 1.3:2004 та ДСТУ 1.6:2004 не відповідають вимогам Закону України "Про адміністративні послуги" та Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 № 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію".
Відповідно до статті 30 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та на підставі звернення Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва здійснила експертизу наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 04.11.2013 № 1299 "Про затвердження інформаційної та технологічної карток адміністративної послуги з проведення державної реєстрації технічних умов на продукцію та змін до них" (далі - Наказ), ДСТУ 1.3:2004 "Національна стандартизація. Правила побудови, викладення, оформлення, погодження, прийняття та позначення технічних умов", затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 30.04.2004 № 86 (далі - ДСТУ 1.3:2004), ДСТУ 1.6:2004 "Національна стандартизація. Правила реєстрації нормативних документів", затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 31.03.2004 № 59 (далі - ДСТУ 1.6:2004).
Виходячи із положень статей 1 та 3 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон), Наказ, ДСТУ 1.3:2004, ДСТУ 1.6:2004 мають ознаки регуляторного акта, оскільки вони встановлюють норми права, що застосовуються неодноразово та щодо невизначеного кола осіб, та спрямовані на правове регулювання адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону нормативно-правовим актом, а також передбачають погодження проекту технічних умов із залученням третіх осіб.
За результатом здійсненої експертизи Наказу, ДСТУ 1.3:2004, ДСТУ 1.6:2004 встановлено, що окремі їх норми не відповідають принципам державної регуляторної політики, визначеним статтею 4 Закону, а також вимогам статті 5 цього Закону.
Закон України "Про адміністративні послуги" визначає правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про адміністративні послуги" виключно законами, які регулюють суспільні відносини щодо надання адміністративних послуг, встановлюються, зокрема:
суб'єкт надання адміністративної послуги та його повноваження щодо надання адміністративної послуги;
перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги;
граничний строк надання адміністративної послуги;
перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги.
Частинами другою та третьою статті 7 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 № 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" (далі - Декрет) встановлено, що для організації інформування споживачів (замовників) про номенклатуру та якість продукції, що випускається, контролю відповідності технічних умов обов'язковим вимогам державних, а в передбачених законодавством випадках - галузевих стандартів технічні умови на продукцію та зміни до них підлягають державній реєстрації в територіальних органах центрального органу виконавчої влади з питань технічного регулювання. Технічні умови та зміни до них, які не пройшли державної реєстрації, вважаються недійсними. За державну реєстрацію технічних умов і змін до них справляється реєстраційний збір, розмір якого встановлює центральний орган виконавчої влади з питань технічного регулювання за погодженням з Міністерством економіки України.

................
Перейти до повного тексту