1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА
РІШЕННЯ
27.02.2014 № 25
( Рішення скасовано на підставі Рішення Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва № 25-С від 30.05.2014 )
Про необхідність усунення Міністерством екології та природних ресурсів України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"
Відповідно до статті 30 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та на підставі звернення суб'єкта господарювання Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва здійснила експертизу наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 13.01.2012 № 8 "Про затвердження Регламенту встановлення наявності або відсутності озоноруйнівних речовин у товарах, що плануються до ввезення або вивезення", який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18.01.2012 за № 55/20368 (далі - Регламент), та встановила наступне.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 № 950 "Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2014 рік" (далі - Постанова) затверджено, зокрема, перелік товарів (озоноруйнівних речовин), експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, згідно з додатком 3; перелік товарів, що можуть містити озоноруйнівні речовини, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню (крім товарів, що перевозяться у контейнерах з особистим майном), згідно з додатком 4.
Примітками 1 до додатка 3 та 4 Постанови передбачається необхідність одержання ствердження Мінприроди про наявність озоноруйнівних речовин та доцільність їх ввезення та вивезення.
У зв'язку з цим Мінприроди Регламентом затвердив процедуру ствердження про наявність озоноруйнівних речовин (далі - ОРР) та доцільність їх ввезення або вивезення у разі, якщо до ввезення або вивезення плануються ОРР та товари, що їх містять, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню; підтвердження відсутності ОРР у товарах, що плануються до ввезення або вивезення.
Дія цього Регламенту поширюється на ОРР та товари, що їх містять або можуть містити, перелік яких наведено в додатках 3, 4 до Постанови, крім товарів, що перевозяться у контейнерах з особистим майном (пункт 4 Регламенту ).
Разом з тим статтею 1 Закону України "Про адміністративні послуги" (далі - Закон) визначено, що адміністративна послуга - результат здійснення владних повноважень суб'єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов'язків такої особи відповідно до закону.
Так, у розумінні Закону ствердження (лист) Мінприроди про наявність ОРР та доцільність їх ввезення та вивезення має ознаки адміністративної послуги.
Відповідно до статті 5 Закону виключно законами, які регулюють суспільні відносини щодо надання адміністративних послуг, встановлюються, зокрема, підстави для одержання адміністративної послуги.
Проте на сьогоднішній день видача Мінприроди листа про наявність ОРР та доцільність їх ввезення та вивезення не передбачена жодним законом України.
Тобто Регламентом передбачається процедура встановлення наявності або відсутності ОРР, яка суперечить Закону України "Про адміністративні послуги".

................
Перейти до повного тексту