1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
17.01.2014 № 41
Про затвердження Порядку взаємодії структурних підрозділів органів доходів і зборів у процесі розгляду скарг платників податків на рішення органів доходів і зборів щодо визначення сум грошового зобов'язання
З метою забезпечення єдиного підходу до розгляду скарг платників податків на рішення органів доходів і зборів щодо визначення сум грошового зобов'язання, формування єдиної практики застосування норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи доходів і зборів,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії структурних підрозділів органів доходів і зборів у процесі розгляду скарг платників податків на рішення органів доходів і зборів щодо визначення сум грошового зобов'язання (далі - Порядок), що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів Міндоходів, начальникам головних управлінь Міндоходів в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників (далі - головні управління Міндоходів) та митниць Міндоходів забезпечити дотримання вимог цього Порядку.
3. Начальникам головних управлінь Міндоходів забезпечити доведення цього Порядку до підпорядкованих державних податкових інспекцій.
4. Координаційно-моніторинговому департаменту (Санжаревська І.С.) забезпечити внесення змін до Репозиторія звітної і статистичної інформації Міністерства доходів і зборів України, затвердженого наказом Міндоходів від 06.09.2013 № 448.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Ігнатова А.П.
Міністр О.В. Клименко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міндоходів
17.01.2014 № 41
ПОРЯДОК
взаємодії структурних підрозділів органів доходів і зборів у процесі розгляду скарг платників податку на рішення органів доходів і зборів щодо визначення сум грошового зобов'язання
1. Загальні положення
1.1. Порядок розроблений з метою забезпечення єдиного підходу до розгляду скарг платників податків на податкові повідомлення-рішення або інші рішення органів доходів і зборів, яким визначені суми грошового зобов'язання (далі - рішення), формування єдиної практики застосування норм податкового чи іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи доходів і зборів. Дія Порядку поширюється також на розгляд скарг платників податків, пов'язаних з рішеннями органів доходів і зборів про зменшення сум бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, зменшення чи збільшення суми податкового боргу, нарахування та/або стягнення єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
1.2. Порядком визначено взаємодію структурних підрозділів під час підготовки проектів рішень за результатами розгляду скарг платників податків, у межах процедури адміністративного оскарження, відповідальним за підготовку та виконання яких згідно з розпорядчими документами Міністерства доходів і зборів України покладено на управління (відділ, сектор) адміністративного оскарження (далі - підрозділ адміністративного оскарження).
1.3. Основні визначення та скорочення:
а) АІС "Скарга" - автоматизована інформаційна підсистема "АІС "Скарга" системи "Податковий блок";
б) ГУ Міндоходів - головні управління Міністерства доходів і зборів в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Міжрегіональне головне управління Міндоходів - Центральний офіс з обслуговування великих платників;
в) ДПІ - державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, об'єднані, спеціалізовані державні податкові інспекції (СДПІ) Міжрегіонального головного управління Міндоходів;
г) орган доходів і зборів нижчого рівня:
для Міністерства доходів і зборів України - всі територіальні органи доходів і зборів;
для Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників - СДПІ з обслуговування великих платників;
для ГУ Міндоходів - ДПІ;
ґ) засоби електронного зв'язку - засоби електронного зв'язку поштової системи "Fossmail STA", "LotusDomino", "Microsoft Outlook";
д) підтверджуючі матеріали - документи та інформація, яка є в наявності в органу доходів і зборів, рішення якого оскаржується, що стосуються предмета оскарження та/або які підтверджують правомірність оскаржуваного рішення;
е) функціональний підрозділ - структурний підрозділ органу доходів і зборів, до компетенції якого віднесено питання, що є предметом оскарження, та/або структурний підрозділ, працівники якого здійснювали перевірку.
2. Попередній аналіз скарги
2.1. Попередній аналіз скарги проводить підрозділ адміністративного оскарження. Під час такого аналізу підрозділ адміністративного оскарження з'ясовує:
наявність обставин, встановлених законодавством, для залишення скарги платника податків без розгляду та/або її повернення платнику податків;
якими доказами платник податків підтверджує свої доводи та чи відображені в акті перевірки обставини, на які в скарзі посилається платник податків;
які обставини встановлені перевіркою та якими доказами вони підтверджуються.
2.2. При перевірці скарги платника податків на рішення ДПІ, донарахування грошового зобов'язання в яких пов'язане з відпрацюванням платників податків, віднесених до ризикової групи суб'єктів господарювання, обов'язковим є:
оцінка визначення в акті перевірки ланцюга, за яким здійснювалось постачання товарів (робіт, послуг);
оцінка відповідності висновків акта перевірки щодо застосування податково-правових доктрин;
оцінка висновків, викладених в акті перевірки щодо непідтвердження фактів здійснення особами господарської операції.
2.3. У разі з'ясування обставин, встановлених законодавством для залишення скарги платника податків без розгляду та/або її повернення платнику податків, підрозділ адміністративного оскарження готує проект рішення про залишення такої скарги без розгляду.

................
Перейти до повного тексту