1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
НАКАЗ
10.04.2013 № 127
(з основної діяльності)
Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у системі ДСНС України
Відповідно до статті 13 Закону України "Про звернення громадян" , постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації" та від 24 вересня 2008 р. № 858 "Про затвердження Класифікатора звернень громадян"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з діловодства за зверненнями громадян у системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій, що додається.
2. Покласти на Адміністративний департамент (Гончаров В.В.) відповідальність за стан діловодства за зверненнями громадян у системі ДСНС України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови ДСНС Бойка А.П.
Голова М. Болотських
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДСНС України
10.04.2013 № 127
ІНСТРУКЦІЯ
з діловодства за зверненнями громадян у системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій
1. Діловодство за пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями) і скаргами громадян в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається в апараті на сектор організації доступу до публічної інформації та розгляду звернень громадян (далі - Сектор) Адміністративного департаменту; в територіальних органах ДСНС, на підприємствах, в установах, організаціях та спеціалізованих формуваннях, що належать до сфери управління ДСНС (далі - організаціях) - на спеціально призначених для цього посадових осіб чи підрозділ службового апарату.
Порядок ведення діловодства за зверненнями громадян, які містять відомості, що становлять державну або іншу таємницю, що охороняється законом, визначається спеціальними нормативно-правовими актами.
Особисту відповідальність за стан діловодства за зверненнями громадян несуть директор Адміністративного департаменту, керівники департаментів та інших самостійних структурних підрозділів апарату, територіальних органів ДСНС України, підприємств, установ, організацій та спеціалізованих формувань, що належать до сфери управління ДСНС України.
2. Усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли, повинні прийматися та централізовано реєструватися у день їх надходження на реєстраційно-контрольних картах, придатних для оброблення персональними комп'ютерами (додаток 1), або в журналах (додаток 2). Конверти (вирізки з них) зберігаються разом з пропозицією, заявою, скаргою. Облік особистого прийому громадян ведеться на картках, у журналах (додаток 3) або за допомогою електронно-обчислювальної техніки.
Журнальна форма реєстрації пропозицій, заяв і скарг та обліку особистого прийому громадян допускається в організаціях з річним обсягом надходження до 600 пропозицій, заяв та скарг і такою ж кількістю звернень громадян на особистому прийомі.
Письмові пропозиції, заяви і скарги, подані на особистому прийомі, також підлягають централізованій реєстрації на реєстраційно-контрольних картках, придатних для оброблення персональними комп'ютерами, або в журналах (додатки 1 і 2).
Реєстраційно-контрольна картка, журнал реєстрації пропозицій, заяв і скарг, картка (журнал) обліку особистого прийому громадян ведуться згідно з вказівками щодо їх заповнення (додаток 4).
Автоматизована реєстрація пропозицій, заяв і скарг та облік особистого прийому громадян здійснюються з реєстраційно-контрольних форм шляхом введення в персональний комп'ютер таких елементів: дата надходження звернення; прізвище, ім'я, по батькові, категорія (соціальний стан) заявника; звідки одержано звернення, дата, індекс, контроль; порушені питання - короткий зміст, індекси; зміст і дата резолюції, прізвище автора, виконавець, термін виконання; дата надіслання, індекс і зміст документа, прийняті рішення, дата зняття з контролю; номер справи за номенклатурою.
Автоматизована реєстрація обліку особистого прийому громадян шляхом прямого введення в персональний комп'ютер здійснюється за допомогою таких елементів: дата прийому, хто приймає; прізвище, ім'я, по батькові, адреса, місце роботи, категорія (соціальний стан) заявника; порушені питання - короткий зміст, індекси; кому доручено розгляд, зміст доручення, термін виконання, прийняті рішення, дата одержання відповіді.
Склад зазначених елементів за необхідності може бути доповнено (розписка виконавця в одержанні документа, хід виконання тощо). Порядок розміщення елементів у разі проведення автоматизованої реєстрації може визначатись організацією.
У процесі автоматизованої реєстрації формується банк реєстраційних даних. Автоматизовані банки даних забезпечують користувача інформацією про всі документи та їх місцезнаходження за допомогою виведення інформації на екран комп'ютера, а у разі потреби - на принтер.
Реєстраційний індекс пропозиції, заяви, скарги зазначається у реєстраційному штампі (додаток 5). Штамп ставиться на нижньому полі першого аркуша документа праворуч або на іншому вільному від тексту місці, крім місця, призначеного для підшивки.
Реєстраційний індекс складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номера пропозиції, заяви, скарги, що надійшла, наприклад - Д-401. Реєстраційний індекс може бути доповнено іншими позначеннями, що забезпечують систематизацію, пошук, аналіз і зберігання пропозицій, заяв і скарг.
3. У разі надходження повторних пропозицій, заяв і скарг їм надається черговий реєстраційний індекс, а у відповідній графі реєстраційно-контрольної картки, журналу або на відповідному полі реєстраційно-контрольної картки, викликаної на екран монітора персонального комп'ютера (під час автоматизованої реєстрації), зазначається реєстраційний індекс першої пропозиції, заяви, скарги. На верхньому полі першого аркуша повторних пропозицій, заяв і скарг праворуч і на реєстраційних формах робиться позначка "ПОВТОРНО" і підбирається все попереднє листування.
Пропозиції, заяви і скарги одного й того ж громадянина з одного і того ж питання, що надіслані різним адресатам і надійшли на розгляд до однієї й тієї ж організації (дублетні), обліковуються за реєстраційним індексом першої пропозиції, заяви і скарги з доданням порядкового номера, що проставляється через дріб, наприклад: Д-401/1, Д-401/2, Д-401/3.
4. У разі використання карткової форми реєстрації пропозицій, заяв і скарг кількість примірників реєстраційно-контрольних карток визначається числом картотек, що ведуться в організації. Вид картотек та їх кількість повинні відповідати потребам забезпечення обліку, довідкової роботи, контролю за виконанням доручень за пропозиціями, заявами і скаргами та їх аналізу. Картотеки можуть формуватись за розміщеними в алфавітному порядку прізвищами осіб, від яких надійшли пропозиції, заяви і скарги, за тематикою порушених у них питань.
У необхідних випадках ведеться алфавітний покажчик прізвищ громадян, від яких надійшли пропозиції, заяви і скарги.
5. У разі коли про результати розгляду письмової пропозиції, заяви, скарги необхідно повідомити іншу організацію, усі примірники реєстраційно-контрольних форм та перший аркуш контрольованого звернення позначаються словом "КОНТРОЛЬ" або літерою "К".
Пропозиції, заяви і скарги, на які даються попередні відповіді, з контролю не знімаються. Контроль завершується тільки після прийняття рішення і вжиття заходів щодо вирішення пропозиції, заяви, скарги. Рішення про зняття з контролю пропозицій, заяв і скарг приймають посадові особи, які прийняли рішення про контроль.
6. У разі коли за результатами розгляду пропозицій, заяв і скарг даються письмові та усні відповіді, робиться відповідний запис у реєстраційно-контрольних формах та у документах справи на вільному від тексту місці останнього аркуша (крім місця, призначеного для підшивки) або в окремій довідці.
Індекс письмової відповіді складається з реєстраційного індексу та номера справи (за номенклатурою), до якої підшиваються пропозиція, заява або скарга разом з документами щодо вирішення порушених питань.
7. Посадові особи, які ведуть діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами, щомісяця до 10 числа місяця, наступного за звітним, готують для керівників організацій (підрозділів) узагальнені аналітичні матеріали. Аналітичні довідки поточного характеру складаються в міру потреби.
8. Пропозиції, заяви і скарги громадян після їх вирішення з усіма документами щодо їх розгляду і вирішення та примірником реєстраційно-контрольної форми мають бути повернуті посадовим особам чи підрозділу службового апарату, які ведуть діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами, для централізованого формування справи, картотек, банку даних. Формування і зберігання справ у виконавців забороняється.
Документи розміщуються в справах у хронологічному або алфавітному порядку. Кожна пропозиція, заява, скарга з усіма документами щодо їх розгляду та вирішення порушених питань становлять у справі самостійну групу і вміщуються в м'яку обкладинку (додаток 6). У разі одержання повторної пропозиції, заяви, скарги або появи додаткових документів вони підшиваються до даної групи документів.
Під час формування справ перевіряється правильність спрямування документів до справи, їх комплектність. Невирішені пропозиції, заяви, скарги, а також неправильно оформлені документи підшивати до справ забороняється.
Обкладинка справи оформляється за встановленою формою (додаток 7).
9. Організації зберігають пропозиції, заяви і скарги для надання довідок і використання їх в інших цілях.
Відповідальність за схоронність документів за пропозиціями, заявами і скаргами покладається на керівників, інших посадових осіб організацій відповідно до їх функціональних обов'язків.
Термін зберігання документів за пропозиціями, заявами і скаргами визначається затвердженими керівниками організацій переліками документів і номенклатурами справ, що утворюються у процесі їх діяльності. Як правило, встановлюється п'ятирічний термін зберігання пропозицій, заяв і скарг та документів, пов'язаних з їх розглядом і вирішенням.
У випадках, викликаних специфікою діяльності організації, постійно діюча експертна комісія цієї організації може прийняти рішення про збільшення терміну зберігання або постійне зберігання найцінніших пропозицій громадян.
Рішення експертної комісії про збільшення термінів зберігання документів за пропозиціями, заявами і скаргами, про відбір їх для подальшого зберігання підлягають обов'язковому затвердженню керівником організації.
10. Справи, що підлягають постійному, а також тимчасовому (понад 10 років) зберіганню, передаються до архівного підрозділу організації через два роки після завершення діловодства за ними. Справи, що підлягають тимчасовому зберіганню (до 10 років включно), передаються до архівного підрозділу за рішенням керівника організації.
Після закінчення встановлених термінів зберігання документи з пропозиціями, заявами і скаргами підлягають знищенню у порядку, встановленому Державною архівною службою України.
Додаток 1
до Інструкції з діловодства
за зверненнями громадян
у системі ДСНС України
РЕЄСТРАЦІЙНО-КОНТРОЛЬНА КАРТКА
Реєстра- ційний індекс Дата надход- ження Заявник Адреса Форма звер- нення Кате- горія Крат- ність Арк. Дод.
Кореспондент Індекс документа, дата кореспондента Соціальний стан Вид звернення Характер
Короткий зміст Контроль
Термін виконання
Резолюція Результат розгляду
Отримано Розглянув Дата резолюції Передано Кому доручено
Виконавці Попередні звернення
Код питання Виконавець Передано
Вихідні документи
№ документа Дата реєстрації Хто підписав Назва адресата
Додаток 2
до Інструкції з діловодства
за зверненнями громадян
у системі ДСНС України
ЖУРНАЛ
реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян
№ пп Дата надходження та реєстраційний індекс Прізвище, ім'я, по батькові, адреса проживання чи місце роботи, категорія (соціальний стан) заявника Форма, вид та характер документа, кількість аркушів, попередні звернення Звідки одержано, дата, індекс, взяття на контроль
1 2 3 4 5
Порушені питання Зміст резолюції, її дата та автор, виконавець, термін виконання Результат розгляду Номер справи за номенклатурою
короткий зміст код
6 7 8 9 10
Додаток 3
до Інструкції з діловодства
за зверненнями громадян
у системі ДСНС України
ЖУРНАЛ
обліку особистого прийому громадян
№ пп Дата прийому та реєстраційний індекс Особа, яка веде прийом, її прізвище, посада та особистий підпис Прізвище, ім'я, по батькові, адреса проживання чи місце роботи, категорія (соціальний стан) заявника Характер та вид документа, кількість аркушів, попередні звернення
1 2 3 4 5
Порушені питання Зміст резолюції, її дата та автор, виконавець, термін виконання Результат розгляду Номер справи за номенклатурою
короткий зміст код
6 7 8 9 10
Додаток 4
до Інструкції з діловодства
за зверненнями громадян
у системі ДСНС України
ВКАЗІВКИ
щодо заповнення реєстраційно-контрольної картки (РКК), журналу реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян і картки (журналу) обліку особистого прийому громадян
Реєстраційно-контрольна картка
Елементи Пояснення до заповнення
Реєстраційний індекс Початкова літера прізвища автора (для колективних листів, листів без підпису - відповідно "КО", "БП" та порядковий номер кореспонденції або у інший спосіб, що забезпечує систематизацію та пошук
Дата надходження звернення Число, місяць, рік одержання
Заявник Прізвище, ім'я, по батькові автора, для колективних листів - запис "колективний" і зазначається прізвище одного з авторів
Адреса Місце проживання або роботи, телефон заявника
Кореспондент Назва організації, що надіслала кореспонденцію
Індекс документа Індекс супровідного листа організації, що переслала пропозицію, заяву, скаргу
Дата надіслання Число, місяць, рік надіслання листа кореспонденту
Короткий зміст Стислий виклад пропозиції, заяви, скарги
Індекси питання і підпитання Заповнюються відповідно до форми статистичного звіту про розгляд звернень громадян в організаціях згідно з переліком питань і підпитань, визначеним відповідними організаціями
Відмітки: Робляться у правій частині лицьового боку РКК
"Контроль" або "К" Відмітка про контроль - у лівій частині графи - про контроль організації, що переслала і контролює виконання, у правій - про власний контроль (кількість днів)
Форма звернення Лист, телеграма, факсограма, лист нарочним, на особистому прийомі
Кратність Вперше, повторно

................
Перейти до повного тексту