1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
25.12.2013 № 236
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо формування корпоративної культури та Примірного кодексу корпоративної культури у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим та їх апараті
З метою забезпечення реалізації положень Закону України від 17 листопада 2011 року № 4050-VI "Про державну службу", на виконання пунктів 16 і 19 Плану заходів щодо реалізації у 2013 році положень Стратегії державної кадрової політики на 2012 - 2020 роки , затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2013 року № 229, керуючись підпунктом 1 пункту 4 та пунктом 8 Положення про Національне агентство України з питань державної служби, затвердженого Указом Президента України від 18 липня 2011 року № 769,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити:
1.1. Методичні рекомендації щодо формування корпоративної культури у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим та їх апараті (додаються).
1.2. Примірний кодекс корпоративної культури державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим та його апарату (додається).
2. Рекомендувати державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим та їх апарату під час формування корпоративної культури керуватися Методичними рекомендаціями, затвердженими цим наказом.
3. Юридичному управлінню розмістити наказ на веб-сайті Нацдержслужби України.
4. Відділу методичного забезпечення діяльності кадрових служб довести цей наказ до відома державних органів.
5. Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу забезпечити надання методично-консультативної допомоги державним органам.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Нацдержслужби України відповідно до розподілу функціональних повноважень.
В.о. Голови
Нацдержслужби України
Ю. Ковалевська
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Нацдержслужби України
25.12.2013 № 236
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо формування корпоративної культури у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим та їх апараті
I. Загальні положення
1.1. Ці Методичні рекомендації розроблено з метою надання методично-консультативної допомоги, забезпечення системного підходу до формування, підтримки та розвитку корпоративної культури у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим та їх апараті (далі - державних органах) у контексті впровадження нової системи управління персоналом на державній службі, реалізації положень Закону України від 17 листопада 2011 року № 4050-VI "Про державну службу" та на виконання пунктів 16 і 19 Плану заходів щодо реалізації у 2013 році положень Стратегії державної кадрової політики на 2012 - 2020 роки , затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2013 року № 229.
1.2. Правовою основою формування, підтримки та розвитку корпоративної культури у державному органі є:
- Закон України від 17 травня 2012 року № 4722-VI "Про правила етичної поведінки";
- Закон України від 7 квітня 2011 року № 3206-VI "Про засади запобігання і протидії корупції";
- Закон України від 17 листопада 2011 року № 4050-VI "Про державну службу";
- Указ Президента України від 1 лютого 2012 року № 45 "Про Стратегію державної кадрової політики на 2012 - 2020 роки";
- наказ Головного управління державної служби України від 4 серпня 2010 року № 214 "Про затвердження Загальних правил поведінки державного службовця", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2010 року за № 1089/18384;
- інші нормативно-правові акти у сфері державної служби та запобігання і протидії корупції.
1.3. Під корпоративною культурою державного органу у цих Методичних рекомендаціях розуміється унікальна система цінностей та переконань у державному органі, що безумовно підтримується всіма працівниками цього органу і пов'язана з кінцевою метою його діяльності, обумовлює поведінку всіх його працівників, способи прийняття рішень, шляхи об'єднання колективу та окремих працівників для досягнення поставлених перед ним цілей і завдань.
1.4. До основних складових корпоративної культури, які властиві будь-якому державному органу, можна віднести:
- цінності державної служби;
- правила етичної поведінки, дрес-код;
- прийняту систему лідерства;
- стиль управління;
- методи запобігання виникненню та вирішення конфліктів;
- систему комунікації та взаємовідносини у колективі;
- усвідомлення себе і свого місця у державному органі;
- вимоги до рівня професійної компетентності, визначені у профілях професійної компетентності посад державної служби;
- особисті якості персоналу (звички та схильності, потреби, інтереси, моральні цінності, темперамент тощо);
- форми поведінки персоналу, що постійно відтворюються (ритуали, традиції, звичаї тощо);
- систему мотивації;
- розвиток і самореалізацію працівників державного органу.
1.5. Метою корпоративної культури є забезпечення високої результативності діяльності державного органу за рахунок підвищення ефективності управління та якісного поліпшення діяльності державного органу.
1.6. Корпоративна культура у державному органі спрямована на вирішення таких основних завдань:
- забезпечення організаційної єдності державного органу;
- забезпечення адаптації державного органу до політичних, соціально-економічних та інших умов зовнішнього середовища;
- формування позитивного іміджу державного органу;
- регулювання партнерських взаємовідносин;
- регулювання взаємодії з громадськістю.
II. Формування корпоративної культури
2.1. Формування у державному органі корпоративної культури переважно пов'язане із специфікою службової діяльності його працівників, сферою, в якій функціонує державний орган, соціальними, політичними та економічними чинниками державного управління.
2.2. На формування і зміну корпоративної культури у державному органі, зазвичай, впливають:
- переконання та цінності керівництва державного органу;
- колективний досвід, отриманий працівниками державного органу у процесі його розвитку;
- нові переконання та цінності, пропоновані новопризначеними працівниками державного органу.
2.3. Головними принципами формування корпоративної культури у державному органі, як правило, є:
- комплексне планування розвитку державного органу, яке враховує цілі та завдання державного органу в цілому та його працівників, взаємовідносини між працівниками цього органу;
- визначення необхідних цінностей державного органу;
- підтримка традицій, що визначають стиль управління;
- заперечення штучного нав'язування корпоративної культури, коригування її залежно від конкретних умов;
- комплексний підхід до оцінки, що передбачає врахування способів прямої дії корпоративної культури на ефективність державного органу та його опосередкованого впливу.
2.4. Формування корпоративної культури у державному органі як правило передбачає:
1) визначення місії, стратегії, основних цілей і цінностей (пріоритетів, принципів, підходів, норм і бажаних зразків поведінки);
2) дослідження наявної корпоративної культури для визначення необхідності її вдосконалення;
3) виявлення позитивних і негативних елементів при формуванні цінностей;
4) розробка організаційних заходів, спрямованих на формування нової корпоративної культури, загальноприйнятної поведінки працівників державного органу.
2.5. При формуванні корпоративної культури рекомендується використовувати наступні заходи:
- підтримка керівництвом державного органу місії, цілей, правил і принципів діяльності цього органу, що визначають відношення до його працівників і громадськості;
- демонстрація лідерських якостей керівництвом державного органу, керівниками структурних підрозділів відповідно до вимог профілів професійної компетентності посад державної служби;
- підтримка зовнішніх символів (індикаторів), яка включає вимоги до зовнішнього вигляду працівників, оформлення приміщень, організації системи заохочення і покарань, відкритість і прозорість критеріїв, що лежать в основі кадрових рішень;
- поведінка керівництва державного органу в кризових ситуаціях;
- запровадження системи наставництва та адаптації для новопризначених працівників державного органу;
- система комунікації та взаємовідносин у колективі;

................
Перейти до повного тексту