1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ГЕНЕРАЛЬНИЙ ПРОКУРОР УКРАЇНИ
Н А К А З
N 1 від 03.01.2001
м.Київ
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Генеральної прокуратури N 9 від 28.10.2002 )
Про організацію роботи з розгляду звернень та особистого прийому громадян в органах прокуратури
З метою забезпечення належної організації роботи з розгляду та вирішення заяв, скарг і пропозицій (надалі - звернень), особистого прийому громадян, вдосконалення діяльності органів прокуратури на цьому напрямі , -
НАКАЗУЮ:
1. Заступникам Генерального прокурора України, начальникам управлінь та відділів Генеральної прокуратури, прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя, військовим прокурорам регіонів, міським, районним та прирівняним до них прокурорам:
роботу із зверненнями вважати одним із важливих напрямів діяльності органів прокуратури, спрямувати її на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності і правопорядку;
забезпечити додержання встановленого порядку прийому, реєстрації та розгляду письмових і усних звернень, отриманих поштою чи на особистому прийомі;
організувати цю роботу таким чином, щоб кожне звернення було своєчасно, об'єктивно і в повному обсязі вирішено тим органом прокуратури, до компетенції якого належить розгляд порушених заявником питань;
вживати вичерпних заходів до задоволення обгрунтованих звернень та реального поновлення порушених прав, застосовуючи у повному обсязі надані законом повноваження;
при встановленні фактів несумлінного ставлення до роботи із зверненнями, їх безпідставного відхилення, порушення строків розгляду, неналежного виконання доручень прокуратур вищого рівня вирішувати питання про відповідальність винних працівників.
2. В органах прокуратури вирішувати звернення громадян, народних депутатів України, керівників і посадових осіб органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, що містять дані про порушення законів.
Окремим наказом чи розпорядженням керівників прокуратур регіонів на групу з питань розгляду звернень та прийому громадян (старших помічників прокурорів областей) покладати обов'язки щодо організації роботи, здійснення контролю за своєчасним розглядом і вирішенням заяв і скарг громадян з особистого прийому керівництва та звернень і запитів народних депутатів України.
Звернення і запити народних депутатів України, звернення Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни розглядати першим керівникам прокуратур.
Звернення, що свідчать про багаторазові грубі порушення законів, систематичні обмеження конституційних прав і свобод громадян і не отримали належної оцінки та реагування місцевих правоохоронних органів, перевіряти, як правило, з виїздом на місця.
Звернення, розгляд яких належить до компетенції судових органів, вирішувати тільки у разі необхідності захисту державних інтересів та окремих громадян.
Звернення, подані в інтересах інших осіб, вирішувати тільки за наявності відповідного уповноваження, оформленого у встановленому законом порядку.
Не надсилати звернення громадян для вирішення тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.
У Генеральній прокуратурі приймати до провадження звернення у порядку, визначеному її Регламентом.
3. Керівникам прокуратур, начальникам управлінь і відділів визначати такий порядок перевірки звернень, який повинен забезпечити найбільш повне, оперативне і якісне їх вирішення. При цьому кожен викладений у зверненні довід має бути всебічно перевірений і заявнику надана юридично грамотна та вмотивована відповідь. За необхідності залучати до проведення перевірок відповідних фахівців.
Заборонити направлення звернень до прокуратур, які не мають повноважень для їх вирішення або керівники яких приймали рішення з викладених у зверненні доводів. У разі необхідності підпорядкованій прокуратурі може бути доручено проведення додаткової перевірки конкретних обставин.
До інформацій (висновків), що надсилаються у прокуратури вищого рівня про результати перевірки, долучати матеріали перевірок, копії документів прокурорського реагування, при потребі - наглядові провадження.
Рішення щодо результатів розгляду звернень та відповіді на них оформляти відповідно до законодавства про мови. Такі рішення та відповіді можуть бути викладені мовою спілкування заявника.
Скарги на дії слідчих, органів дізнання, прокурорів у зв'язку з розслідуванням кримінальних справ, а також на вироки, рішення, ухвали та постанови судів перевіряти у порядку та межах, передбачених процесуальним законодавством. Скарги, за якими прокуратурою проводиться перевірка, долучати до наглядового провадження, ті, що стосуються порушень закону під час слідства і дізнання - до кримінальних справ, а скарги щодо кримінальних, цивільних, арбітражних та адміністративних справ, що перебувають у провадженні суду, направляються для долучення до справи та перевірки доводів у судовому засіданні.
У разі задоволення обгрунтованих звернень (скасування постанов органів слідства та дізнання, принесення протестів, заявлення позовів тощо) повідомляти заявників про остаточне вирішення їх питань.
Під час розгляду звернень забороняється розголошення відомостей про особисте життя громадян без їх згоди. На прохання громадянина не підлягають також розголошенню його анкетні дані та домашня адреса.
4. Звернення може бути залишено без розгляду та вирішення у разі, якщо:
воно не містить даних про прізвище та місце проживання автора або з якого неможливо встановити авторство (анонімні звернення). За наявності у таких зверненнях повідомлень про підготовлюваний або скоєний злочин - надсилати їх до відповідних правоохоронних органів;
у повторному зверненні від однієї і тієї самої особи до одного і того самого органу прокуратури відсутні нові дані чи факти, а всі викладені доводи раніше перевірені у повному обсязі і заявнику надано вичерпну відповідь його керівником з повідомленням про припинення провадження і роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення;
звернення надійшло від особи, визнаної судом недієздатною;
у зверненні не викладена суть порушеного питання, чи воно не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення або його зміст позбавлений будь-якого логічного завершення. Такі звернення у термін не більше як п'яти днів повертаються заявникові з відповідним роз'ясненням. У цей же термін повертаються звернення, які містять образу честі і гідності інших осіб, брутальні вирази, за відсутності підстав для прийняття іншого рішення;
запити і звернення Верховної Ради України, її комітетів і комісій, народних депутатів містять пропозиції, вказівки чи вимоги у конкретних кримінальних, цивільних, арбітражних справах, у т.ч. з питань слідства і нагляду за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання і досудове слідство, нагляду за додержанням законів при виконанні рішень у кримінальних справах, при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов'язаних з обмеженням особистої свободи громадян. Авторам таких звернень у 10-денний термін надавати роз'яснення про неприпустимість втручання в діяльність органів прокуратури з посиланням на рішення Конституційного Суду України від 11 квітня 2000 року та процесуальне законодавство.

................
Перейти до повного тексту