1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
02.12.2013 № 285
Про затвердження Методичних рекомендацій
З метою забезпечення єдиних підходів при проведенні перевірки державних закупівель
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації з проведення перевірок державних закупівель Державною фінансовою інспекцією та її територіальними органами (далі - Методичні рекомендації), що додаються.
2. Керівникам галузевих структурних підрозділів Держфінінспекції України, територіальних органів Держфінінспекції України в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі забезпечити вивчення та дотримання працівниками відповідних підрозділів положень Методичних рекомендацій, затверджених цим наказом.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ ГоловКРУ від 15.06.2009 № 137 "Методичні рекомендації з проведення органами державної контрольно-ревізійної служби перевірок державних закупівель" (зі змінами).
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступників Голови Держфінінспекції України відповідно до розподілу обов'язків.
В.о. Голови В. Костюшко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної фінансової
інспекції України
02.12.2013 № 285
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з проведення перевірок державних закупівель Державною фінансовою інспекцією та її територіальними органами
I. Загальні положення
1. Методичні рекомендації з проведення перевірок державних закупівель Державною фінансовою інспекцією та її територіальними органами (далі - Рекомендації) розроблено з метою реалізації статті 2 Закону України від 26.01.93 № 2939-XII "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" (далі - Закон № 2939) щодо забезпечення державного фінансового контролю через проведення перевірок державних закупівель.
Перевірки державних закупівель здійснюються відповідно до Порядку проведення перевірок державних закупівель Державною фінансовою інспекцією та її територіальними органами , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 р. № 631 (далі - Порядок перевірок).
2. Користувачами цих Рекомендацій є Державна фінансова інспекція та її територіальні органи (далі - орган державного фінансового контролю).
3. Терміни, наведені у цих Рекомендаціях, вживаються у значеннях, передбачених Законом України від 01.06.2010 № 2289-VI "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон № 2289), Законом № 2939 та Законом України від 24.05.2012 № 4851-VI "Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності" (далі - Закон № 4851).
4. Основним завданням перевірок державних закупівель є здійснення контролю за дотриманням законодавства про державні закупівлі об'єктом контролю (замовником).
Об'єкт контролю - розпорядник державних коштів, який здійснює закупівлю в порядку, визначеному Законом України "Про здійснення державних закупівель" (пункт 2 Порядку перевірок ).
Контроль за дотриманням законодавства щодо закупівель здійснюється як у порядку проведення перевірки державних закупівель, так і під час державного фінансового аудиту та інспектування.
5. Перевірка державних закупівель полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання підконтрольними установами законодавства про державні закупівлі та проводиться органом державного фінансового контролю.
II. Перевірка дотримання вимог законодавства у сфері державних закупівель
Нормативно-правова база, зокрема:
- Закон України від 01.06.2010 № 2289-VI "Про здійснення державних закупівель";
- Закон України від 24.05.2012 № 4851-VI "Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності";
- постанова Кабінету Міністрів України від 09.10.2006 № 1404 "Питання попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти";
- постанова Кабінету Міністрів України від 04.07.2012 № 602 "Про затвердження Порядку визначення генеральних замовників та взаємодії замовників з генеральним замовником за рамковими угодами";
- постанова Кабінету Міністрів України від 04.07.2012 № 603 "Про особливості виконання рамкових угод";
- наказ Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 916 "Про затвердження Типового положення про комітет з конкурсних торгів";
- наказ Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 919 "Про затвердження стандартної документації конкурсних торгів";
- наказ Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 921 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі";
- наказ Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 922 "Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель";
- наказ Міністерства економіки України від 28.07.2010 № 932 "Про визначення офіційного друкованого видання з питань державних закупівель, міжнародного інформаційного видання з питань державних закупівель та веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель";
- наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 24.04.2012 № 503 "Про затвердження Переліку товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами";
- наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 24.04.2012 № 504 "Про особливості укладення рамкових угод";
- наказ Державної служби статистики України від 26.11.2012 № 485 "Про затвердження форми державного статистичного спостереження № 1-торги (квартальна) "Звіт про проведення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти".
1. Перевірка дотримання законодавства щодо створення комітету з конкурсних торгів (стаття 11 Закону № 2289 )
1.1. Під час перевірки дотримання вимог законодавства щодо створення та функціонування комітету з конкурсних торгів необхідно досліджувати, зокрема: накази про створення комітету з конкурсних торгів, зміни до наказів про створення комітету з конкурсних торгів, питання проходження головою та секретарем комітету з конкурсних торгів навчання з питань організації та здійснення закупівель, положення про комітет з конкурсних торгів.
1.2. В обов'язковому порядку підлягає перевірці відповідність фактичної кількості членів комітету з конкурсних торгів кількості, передбаченій Законом, наявність у голови та секретаря комітету з конкурсних торгів документа про проходження навчання з питань організації та здійснення закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
1.3. При перевірці необхідно звернути увагу на таке:
- склад комітету з конкурсних торгів та положення про комітет з конкурсних торгів затверджуються рішенням замовника (генерального замовника). До складу комітету з конкурсних торгів не можуть входити посадові особи та представники учасників, члени їх сімей, а також народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та депутати міської, районної у місті, районної, обласної ради.
Типове положення про комітет з конкурсних торгів , затверджене наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 916 "Про затвердження Типового положення про комітет з конкурсних торгів";
- керівництво роботою комітету з конкурсних торгів здійснює його голова. Голова комітету з конкурсних торгів організовує роботу комітету і несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій.
Голова комітету з конкурсних торгів призначає свого (своїх) заступника (заступників), відповідального секретаря та визначає функції кожного члена комітету з конкурсних торгів;
- рішення комітету з конкурсних торгів оформляється протоколом, який підписується усіма членами комітету, присутніми на засіданні комітету з конкурсних торгів. Якщо член комітету з конкурсних торгів відмовився підписати протокол, це заноситься у протокол із зазначенням причин відмови;
- рішення з питань, що розглядаються на засіданнях комітету, приймаються простою більшістю голосів у присутності не менше двох третин членів комітету. За умови рівного розподілу голосів голос голови комітету є вирішальним.
Члени комітету з конкурсних торгів несуть персональну відповідальність за прийняті ними рішення відповідно до законів України.
За результатами перевірки зазначеного питання формується висновок про відсутність або наявність порушень вимог статті 11 Закону № 2289 .
2. Перевірка річного плану закупівель та змін до нього на його відповідність наказу Мінекономіки України від 26.07.2010 № 922 "Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель" (далі - наказ МЕУ № 922). Перевірка дотримання вимог статті 4 Закону № 2289.
2.1. Під час перевірки цього питання необхідно дослідити, зокрема: річний план державних закупівель та зміни до нього; кошторис, зміни до кошторису, розрахунки до кошторису або фінансовий план, зміни до фінансового плану, розрахунки до фінансового та інвестиційних планів, документи структурних підрозділів замовника (службові, доповідні записки, заявки тощо) щодо необхідності закупівлі товарів, робіт чи послуг, протоколи щодо вибору процедур закупівель.
2.2. Досліджується річний план на відповідність формі річного плану закупівель та Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель , затверджених наказом МЕУ № 922, та вимогам статті 4 Закону № 2289.
2.3. Під час перевірки річного плану закупівель необхідно перевірити, чи надсилалися до Державної казначейської служби України річний план, зміни до нього та чи надсилалися до Уповноваженого органу протягом 5 робочих днів з дня їх затвердження річний план, кошторис (тимчасовий кошторис), фінансовий план (план асигнувань, план використання бюджетних (державних) коштів), зміни до них. А також перевірити, чи оприлюднено замовником шляхом розміщення на власному веб-сайті або за його відсутності на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів річний план закупівель та зміни до нього протягом п'яти робочих днів з дня їх затвердження.
Під час перевірки слід звернути увагу:
Закупівлі здійснюються відповідно до річного плану (частина перша статті 4 Закону № 2289 ).
Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування Закону № 2289 (частина друга статті 4 Закону № 2289).
Відкриті торги є основною процедурою закупівлі (частина перша статті 20 Закону № 2289).
З метою додержання режиму економії та недопущення витрачання бюджетних асигнувань, не зумовлених потребою, доцільно аналізувати обґрунтованість потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
За результатами перевірки зазначеного питання формується висновок про відсутність або наявність порушень вимог статті 4 Закону № 2289, у тому числі щодо відповідності або невідповідності річного плану формі , затвердженій наказом МЕУ № 922.
3. Перевірка дотримання порядку вибору процедур закупівель згідно з чинним законодавством України
3.1. Під час перевірки цього питання необхідно дослідити, зокрема: річний план державних закупівель; протоколи щодо вибору процедур закупівель.
3.2. Перевірка порядку визначення процедур закупівель базується на:
- перевірці наявності протоколів щодо вибору процедур закупівель;
- зіставленні інформації у протоколах щодо вибору процедур закупівель із даними річного плану державних закупівель;
- перевірці правильності прийнятих рішень щодо вибору процедури закупівлі;
- перевірці дотримання порядку визначення предметів закупівель згідно з наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 921 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі" (далі - наказ МЕУ № 921).
Під час перевірки слід звернути увагу:
Наказом МЕУ № 921 встановлено Порядок визначення предмета закупівлі .
Під час здійснення перевірки державних закупівель необхідно враховувати особливості відносин, що виникають у зв'язку із закупівлею товарів, робіт і послуг, та випадки (за окремим переліком), на які не поширюється дія Закону № 2289.
За результатами перевірки зазначеного питання формується висновок про відсутність або наявність порушень Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом МЕУ № 921.
4. Перевірка дотримання вимог законодавства про державні закупівлі в частині прозорості здійснення державних закупівель (стаття 10 Закону № 2289)
Під час перевірки цього питання досліджуються, зокрема:
4.1. Оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу таких документів (частина перша статті 10 Закону № 2289):
оголошення про проведення процедури закупівлі - після публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, але не пізніш як за 30 днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо Законом № 2289 для окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк;
обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника - одночасно з оголошенням про проведення процедури закупівлі;
документацію конкурсних торгів або кваліфікаційну документацію - після публікації оголошення про проведення процедури закупівлі в державному офіційному друкованому виданні з питань закупівель, але не пізніш як за 30 днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо Законом № 2289 для окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк;
зміни до документації конкурсних торгів або кваліфікаційної документації та роз'яснення до неї (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про їх внесення, але не пізніш як за сім днів до дати розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій;
протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій - протягом трьох робочих днів з дня розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій;
інформацію про відхилення пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій та підстави такого відхилення у вигляді протоколу - протягом трьох робочих днів з дня прийняття такого рішення;
повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника) - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі;
оголошення про результати процедури закупівлі - після публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, але не пізніш як через сім днів з дня укладення договору про закупівлю або прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися;
повідомлення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення;
звіт про результати проведення процедури закупівлі - протягом трьох робочих днів з дня його затвердження.
Інформація про проведення процедури електронного реверсивного аукціону та його результати підлягає оприлюдненню відповідно до положень розділу VIII-1 Закону № 2289 .
4.2. Публікація в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель таких документів (частина друга статті 10 Закону № 2289):
оголошення про проведення процедури закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів, оголошення про проведення процедури двоступеневих торгів, оголошення про проведення попередньої кваліфікації, запит цінових пропозицій, інформація про застосування процедури закупівлі в одного учасника);
повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції, пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника;
відомості про рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю (у разі проведення закупівлі за рамковими угодами);
оголошення про результати процедури закупівлі (оголошення про результати проведення торгів, повідомлення про результати проведення попередньої кваліфікації, інформація про результати процедури запиту цінових пропозицій, інформація про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника;
повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника).
4.3. Розміщення у міжнародному інформаційному виданні з питань державних закупівель Уповноваженого органу та на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою оголошень про проведення процедури закупівлі та про результати процедури закупівлі, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну:
для товарів - 200 тисячам євро;
для послуг - 300 тисячам євро;
для робіт - 500 тисячам євро.
Курс євро фіксується згідно з офіційним курсом Національного банку України, установленим на день відправлення для публікації у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі (частина четверта статті 10 Закону № 2289 ).
Під час перевірки слід звернути увагу:
наказом Міністерства економіки України від 28.07.2010 № 932 "Про визначення офіційного друкованого видання з питань державних закупівель, міжнародного інформаційного видання з питань державних закупівель та веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель" ВИЗНАЧЕНО:
- офіційним друкованим виданням з питань державних закупівель - інформаційний бюлетень "Вісник державних закупівель";
- міжнародним інформаційним виданням з питань державних закупівель - міжнародне друковане видання "Announcer of the public purchasing";
- веб-порталом Уповноваженого органу у сфері закупівель - офіційний загальнодержавний веб-портал "Державні закупівлі" за адресою в мережі Internet www.tender.me.gov.ua
За результатами перевірки зазначеного питання формується висновок про відсутність або наявність порушень статті 10 Закону № 2289.
5. Перевірка відповідності документації конкурсних торгів, кваліфікаційної документації та запиту цінових пропозицій вимогам законодавства (стаття 22, частина третя статті 38 та частина друга статті 36 Закону № 2289)
5.1. Під час перевірки цього питання необхідно дослідити, зокрема: документацію конкурсних торгів, кваліфікаційну документацію, запити цінових пропозицій та зміни до них.
5.2. Під час перевірки правильності складання документації конкурсних торгів (стаття 22 Закону № 2289) необхідно дослідити:
- повноту та правильність відображення інформації, передбаченої при складанні документації конкурсних торгів (наявність всіх розділів, визначених законодавством);
- наявність інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі, у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені чинними міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля;
- установлення строку, протягом якого пропозиції конкурсних торгів вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття пропозицій конкурсних торгів.
5.3. Необхідно зважати на те, що:
- документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників;
- технічна специфікація до документації конкурсних торгів не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання необхідне, специфікація має містити вираз "або еквівалент".
Наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 919 "Про затвердження стандартної документації конкурсних торгів" затверджено стандартну документацію конкурсних торгів.
5.4. Під час перевірки правильності складання кваліфікаційної документації (частина третя статті 38 Закону № 2289 ) необхідно дослідити:
- повноту та правильність відображення інформації, передбаченої при складанні кваліфікаційної документації (наявність всіх розділів, визначених законодавством);
- наявність інформації про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби плани, креслення, малюнки чи описи предмета закупівлі). Технічна специфікація, плани, креслення, малюнки чи описи предмета закупівлі, що вимагаються замовником, не повинні містити посилань на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження чи виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
5.5. Необхідно зважати на те, що:
- технічна специфікація до кваліфікаційної документації не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання необхідне, специфікація має містити вираз "або еквівалент";
- замовник у строк, що не повинен перевищувати 10 днів з дати розкриття кваліфікаційних пропозицій, повідомляє кожного учасника про результати попередньої кваліфікації.
5.6. Під час перевірки правильності складання запитів цінових пропозицій (частина друга статті 36 Закону № 2289 ) необхідно дослідити:
- повноту та правильність відображення інформації, передбаченої частиною другою статті 36 Закону № 2289;
- наявність опису предмета закупівлі чи його частин (якщо замовник передбачає подання цінових пропозицій за частинами), у тому числі їх необхідні технічні та інші параметри.
5.7. Необхідно зважати на те, що:
- строк подання учасниками цінових пропозицій встановлюється замовником, але не може бути меншим ніж 10 робочих днів з дня публікації запиту цінових пропозицій у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель відповідно до статті 10 Закону № 2289.
5.8. Під час перевірки закупівлі за рамковими угодами необхідно зважати на те, що закупівля за рамковими угодами здійснюється у порядку, передбаченому для проведення процедури відкритих торгів, двоступеневих торгів, попередньої кваліфікації, з урахуванням вимог статті 13 Закону № 2289.
А також зважати на те, що:
особливості укладення рамкових угод визначено наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 24.04.2012 № 504;
- перелік товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами , визначено наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 24.04.2012 № 503;
- особливості виконання рамкових угод визначено постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2012 № 603 ;
- порядок визначення генеральних замовників та взаємодії замовників з генеральним замовником за рамковими угодами визначено постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2012 № 602.
За результатами перевірки зазначених питань формується висновок про відсутність або наявність порушень статей 13, 22, 36, 38 Закону № 2289, а також чи не встановлено замовником у документації конкурсних торгів дискримінаційних вимог до учасників на порушення статті 5 Закону № 2289 та принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону № 2289.
6. Перевірка дотримання порядку надання комітетом з конкурсних торгів роз'яснень у зв'язку з унесенням змін до документації конкурсних торгів або на запити учасників (стаття 23 Закону № 2289)
6.1. Під час перевірки цього питання досліджуються, зокрема: документація конкурсних торгів та зміни до неї, запити учасників конкурсних торгів щодо надання роз'яснення, роз'яснення комітету з конкурсних торгів, протоколи комітету з конкурсних торгів щодо проведення зборів з метою роз'яснення будь-яких запитів щодо документації конкурсних торгів.
6.2. Перевірка питання надання роз'яснень комітетом з конкурсних торгів базується на:
- дослідженні надходження запитів щодо надання роз'яснень від учасників конкурсних торгів;
- перевірці надання відповіді комітетом з конкурсних торгів на всі питання, зазначені в запитах учасників конкурсних торгів, щодо надання роз'яснень та у встановлені Законом № 2289 терміни;
- перевірці оприлюднення наданих роз'яснень щодо документації конкурсних торгів та внесених змін до неї (частина перша статті 10 Закону № 2289).
6.3. При перевірці необхідно зважати на те, що учасник, який отримав від замовника документацію конкурсних торгів, має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання пропозицій конкурсних торгів звернутися до замовника за роз'ясненнями щодо документації конкурсних торгів. Замовник повинен надати роз'яснення на запит протягом трьох днів з дня його отримання всім особам, яким було надано документацію конкурсних торгів.
Замовник має право з власної ініціативи чи за результатами запитів внести зміни до документації конкурсних торгів, продовживши строк подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів не менше ніж на сім днів, та повідомити письмово протягом одного робочого дня з дня прийняття рішення про внесення зазначених змін усіх осіб, яким було видано документацію конкурсних торгів.
У разі здійснення закупівлі за скороченою процедурою замовник не має права з власної ініціативи чи за результатами запитів вносити зміни до документації конкурсних тортів, крім випадків, коли внесення таких змін необхідне для приведення у відповідність документації конкурсних торгів із вимогами чинного законодавства або таких змін вимагає рішення органу оскарження. У такому разі замовник зобов'язаний внести відповідні зміни до документації конкурсних торгів та продовжити строк подання пропозицій конкурсних торгів.
У разі несвоєчасного подання замовником роз'яснень щодо змісту документації конкурсних торгів або несвоєчасного внесення до неї змін замовник повинен продовжити строк подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів не менш як на сім днів та повідомити про це всіх осіб, яким було видано документацію конкурсних торгів.
6.4. Працівники органу державного фінансового контролю під час проведення контрольних заходів повинні перевіряти наявність фактів ненадання або невчасного надання роз'яснень на запити учасників конкурсних торгів стосовно документації конкурсних торгів (зокрема, чи не створено умов, що порушують вільний доступ учасників до інформації).
При цьому у разі встановлення зазначених фактів під час перевірки органів державної влади чи місцевого самоврядування та якщо вони призвели до відхилення конкурсних пропозицій учасників конкурсних торгів, варто в межах компетенції такі факти описово фіксувати в акті перевірки та повідомляти про це правоохоронні органи, з огляду на вимоги частини першої статті 16 Закону України від 07.04.2011 № 3206-VI "Про засади запобігання і протидії корупції" (далі - Закон № 3206), відповідно до якої особам, зазначеним у пунктах 1 - 3 частини першої статті 4 Закону № 3206 , забороняється:

................
Перейти до повного тексту