1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ ГЕНЕРАЛЬНОЇ ПРОКУРАТУРИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
24.01.2003
Обговоривши виступи Генерального прокурора України та його заступників, звіти прокурорів областей, Колегія зазначає, що останнім часом на грунті вимог нових наказів у діяльності органів прокуратури України відбулися певні позитивні зрушення, досягнуто підвищення ефективності роботи з деяких напрямів.
Водночас не всі керівники прокуратур спромоглися докорінно змінити стиль, форми та методи роботи, відійти від застарілих стереотипів оцінки діяльності за кількісними показниками, а також визначитися у пріоритетних напрямах і спрямувати підлеглих працівників на покращення результатів діяльності. Особливо це стосується прокурорів Вінницької, Львівської, Миколаївської, Сумської, Тернопільської, Херсонської, Чернівецької областей.
У координаційній діяльності прокурорів продовжують мати місце недоліки, які негативно позначаються на ефективності боротьби зі злочинністю в державі. Послаблено прокурорський нагляд за законністю дій органів внутрішніх справ, служби безпеки, податкової міліції, митної служби та інших правоохоронних органів.
В Івано-Франківській, Житомирській та Одеській областях набули поширення факти грубих порушень відповідними підрозділами органів внутрішніх справ і податкової міліції Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність".
З кожним роком збільшується кількість злочинів, прихованих органами внутрішніх справ від обліку. У минулому році прокурорами скасовано близько 20 тисяч незаконних постанов з одночасним порушенням кримінальних справ, із яких кожна третя направлена до суду. Разом з тим, прокурори не завжди принципово реагують на порушення закону.
Особливо турбує бездіяльність правоохоронних органів деяких областей щодо протидії організованій злочинності, кримінальним проявам у сфері економіки та в органах влади і управління.
Продовжується практика штучного нарощування кількості протоколів про малозначні проступки посадовців, які лише формально підпадають під ознаки корупційних діянь. Значна частина таких протоколів у Кіровоградській, Миколаївській, Київській і Херсонській областях та м. Києві судами закривається.
У той час, як прокурори Дніпропетровської, Донецької, Луганської, Харківської областей спільно з відповідними правоохоронними органами вживають необхідних заходів щодо викриття організованих злочинних угруповань, у Волинській, Тернопільській і Хмельницькій областях цю роботу значно послаблено.
Додаткових заходів щодо поліпшення організації роботи з розслідування нерозкритих навмисних вбивств слід вжити прокурорам Львівської, Волинської, Донецької та Запорізької областей, м. Києва.
Останніми роками принижені значення і соціальна цінність профілактичної спрямованості документів прокурорського реагування з усунення причин та умов, що сприяють злочинності та порушенням законності особливо в молодіжному середовищі. Як наслідок - майже в усіх областях зареєстровано збільшення тяжких та особливо тяжких злочинів, вчинених підлітками, у кожній п'ятій - зросла кількість неповнолітніх, які брали участь у вчиненні злочинів. Не приділяється увага забезпеченню законності при усиновленні дітей іноземними громадянами.
Не викоренена хибна практика безпідставного порушення прокурорами Вінницької, Львівської, Сумської, Тернопільської, Чернівецької та деяких інших областей кримінальних справ у порядку нагляду за малозначними і дріб'язковими фактами.
Якщо якість слідства на задовільному рівні у прокуратурах Івано-Франківської, Житомирської та Дніпропетровської областей, то найгірша - у прокуратурах міст Києва і Севастополя, Київської та Волинської областей.
Продовжують мати місце порушення конституційних прав громадян при притягненні до кримінальної відповідальності. Лише судами виправдано і закрито справи з реабілітуючих підстав стосовно 73 осіб. Ця практика найбільш поширена в прокуратурах м. Києва, АР Крим, Донецької, Чернівецької, Волинської та Миколаївської областей.
Вимагає значного посилення прокурорський нагляд за законністю затримання підозрюваних у скоєнні злочинів, значна частина яких звільняється з ізоляторів тимчасового тримання.
Повільно усуваються недоліки в організації діяльності прокурорів Житомирської, Закарпатської, Івано-Франківської, Миколаївської та Хмельницької областей у кримінальному судочинстві, де не забезпечено належного реагування на неправосудні рішення у кримінальних справах, зокрема на випадки невідповідності міри покарання тяжкості скоєного злочину.
Відсутнє відповідне належне реагування прокурорів Одеської, Харківської та інших областей, м. Києва на численні грубі порушення законодавства з боку суддів при здійсненні правосуддя.
Не забезпечено належного нагляду за додержанням і застосуванням законів, насамперед в економічній сфері, а також з питань наповнення і використання бюджетних коштів у діяльності контролюючих органів Донецької, Івано-Франківської, Київської, Тернопільської, Харківської областей, м. Києва.
Обмежуючись кількісними показниками, прокурори АР Крим, Вінницької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Сумської, Херсонської областей нерідко вносять формальні документи прокурорського реагування на порушення законодавства при реформуванні агропромислового сектора економіки, залишаючи поза увагою питання розпаювання, протиправного розпорядження майновими та земельними сертифікатами громадян.
У Житомирській і Львівській областях потребує суттєвого посилення стан прокурорського нагляду за додержанням законодавства щодо виплати заробітної плати, у Донецькій, Дніпропетровській, Луганській, Тернопільській, Сумській - охорони праці, Волинській, Житомирській, Миколаївській - соціального захисту інвалідів.
Послаблено нагляд за додержанням законодавства щодо використання природних ресурсів та у діяльності спеціально уповноважених органів державного контролю прокурорами Вінницької, Житомирської, Луганської, Миколаївської, Сумської, Харківської та Херсонської областей.
Неадекватно реагували на факти порушень закону на ринку цінних паперів при виконанні інвестиційних зобов'язань, при здійсненні управління державними корпоративними правами прокурори Миколаївської, Херсонської та інших областей.

................
Перейти до повного тексту