- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Вказівки
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСАХ
ЗАТВЕРДЖУЮ
перший заступник Голови
Державного комітету
України по земельних
ресурсах
А.М.Третяк
04.08.1999
ТИМЧАСОВІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ по складанню кадастрових планів обмежень і обтяжень щодо використання земель
1. Основні положення
Кадастровий план обмежень і обтяжень є окремою частиною чергового кадастрового плану та використовується при розмежуванні земель державної і комунальної власності, підготовці технічної документації, що посвідчує право власності на землю і у разі внесення доповнень у раніше видані правоустановчі документи на землю, проведенні грошової оцінки землі, здійсненні контролю за дотриманням землекористувачами встановленого режиму використання земель, проведенні робіт по землеустрою, розробці містобудівної документації.
Кадастрові плани обмежень і обтяжень складаються з метою одержання достовірної графічної й аналітичної інформації про наявність, склад, місце розташування об'єктів з особливим режимом використання земель і меж зон особливого режиму землекористування (ЗОРЗ) навколо таких об'єктів з урахуванням типів землекористування та обмежень щодо використання земельних угідь у межах цих зон для гарантування прав власників землі та формування системи управління земельними ресурсами.
1.1. Основні терміни і визначення
Зони особливого режиму землекористування (ЗОРЗ) - території з особливим режимом використання землі, що виділяються у відповідності до чинного законодавства України.
Особливий режим використання земель - режим землекористування, що обмежує ті або інші види господарської (або) правової діяльності на території зон особливого режиму землекористування, з метою гарантування прав власників землі, захисту населення від шкідливого впливу промислових та інших об'єктів, що мають спеціальний режим виробничої діяльності. Особливий режим землекористування встановлюється системою обмежень на використання землі.
Обмеження - це перелік дій (права третіх осіб), що обмежують права власника або користувача щодо розпорядження або користування земельною ділянкою.
Обтяження на використання землі - це право на земельну ділянку, включаючи право на заставу, оренду, сервітути, обмеження, обов'язки по договору, рішення суду про передачу прав і інші встановлені законодавством права відносно землі.
Земельний сервітут - право обмеженого користування чужою земельною ділянкою або її частиною. Таке право може бути встановлене на користь власника сусідньої земельної ділянки (земельні сервітути) або на користь певної особи (особисті сервітути). Земельний сервітут обмежує право власності на землю чи право користування землею. Земельний сервітут встановлюється рішенням органів державної влади та місцевого самоврядування, договорами (угодами) між власниками земельних ділянок, рішенням суду. Він може полягати у праві проходу або проїзду через чужу земельну ділянку, прокладанні та експлуатації ліній електропередач, зв'язку і трубопроводів та ін. Земельний сервітут обмежує право власності на земельну ділянку і є безстроковим.
2. Зміст кадастрового плану обмежень і обтяжень
2.1. На кадастровому плані обмежень і обтяжень показуються:
- межі адміністративно-територіальних утворень і земельних ділянок в межах населеного пункту та поза його межами, кадастрові квартали та зони, їх кадастрові номери;
- об'єкти, що мають особливий режим діяльності (землекористування);
- межі зон обтяжень і обмежень.
2.2. До об'єктів, що мають особливий режим діяльності (землекористування) належать об'єкти:
- промисловості, транспорту, зв'язку, оборони та іншого призначення;
- природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення.
3. Типи зон особливого режиму використання земель
Охоронна зона - територія з особливим режимом використання земель і природокористування виділяється навколо особливо цінних природних об'єктів, об'єктів історичної і культурної спадщини, гідрометеорологічних станцій з метою їхньої охорони і захисту від несприятливих антропогенних впливів, а також уздовж ліній зв'язку, електропередач, магістральних трубопроводів, земель транспорту - для забезпечення нормальних умов експлуатації та запобігання випадків можливого ушкодження.
Зона санітарної охорони - територія, що прилягає до підземних та відкритих джерел водопостачання, водозабірних споруд, водоводів, на які поширюються обмеження господарської діяльності з метою забезпечення їхньої санітарно-епідеміологічної надійності.
Водоохоронна зона - природна територія господарської діяльності, що регулюється і встановлюється вздовж річок, морів та навколо озер, водосховищ та інших водойм. Створюється для сприятливого режиму водних об'єктів, попередження їх забруднення, засмічення і вичерпання, знищення навколоводних рослин і тварин, а також зменшення коливань стоку.
Прибережна захисна смуга - встановлюється в межах водоохоронних зон по обидва береги річок та навколо водойм уздовж урізу води (меженний період) шириною від 25 м - для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менше 3 га до 100 м - для великих річок, водосховищ на них та озер. Створюються з метою охорони поверхневих водних об'єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності.
Зона особливого режиму - території, що прилягають до військових об'єктів Міністерства оборони та інших військових формувань, призначені для забезпечення безпеки, збереження озброєння, військової техніки й іншого військового майна, а також захисту населення, народногосподарських об'єктів і навколишнього середовища від впливу аварійних ситуацій, що можуть виникнути на цих об'єктах у наслідок пожеж, аварій і стихійних лих.
Санітарно-захисна зона - територія, що відокремлює об'єкти, які є джерелами виділення шкідливих речовин, запахів, підвищених рівнів шуму, вібрацій, ультразвуку, електромагнітних хвиль радіочастот, електричних полів, іонізучих випромінювань, від житлової забудови.
Шумова зона - територія, у межах якої перевищуються припустимі рівні шуму, що виділяється навколо (уздовж) аеродромів й інших об'єктів, що є його джерелами, з метою захисту населення від його впливу.
Вся інформація відображається на кадастровому плані обмежень і обтяжень, відповідно до прийнятих умовних позначень.
До плану обмежень і обтяжень додаються:
- пояснювальна записка;
- додатки (документи, що підтверджують обмеження і обтяження);
- робочі відомості обчислення площ ЗОРЗ.
Текст пояснювальної записки містить:
- підстави для виконання роботи;
- використані нормативно-методичні документи;
- використана для встановлення кадастрового плану обмежень і обтяжень планово-картографічна основа;
- зазначаються її якість, повнота і відповідність земельно-кадастровій інформації;
- особливості адміністративно-територіального утворення (міста) як об'єкта виготовлення кадастрового плану обмежень і обтяжень щодо використання земель;
- джерела одержання необхідної інформації;
- методи й особливості відображення інформації на планово-картографічному матеріалі;
- загальні площі земель, зайнятих ЗОРЗ;
- матеріали погодження документів, підготовлених у процесі її складання.
Самостійними підрозділами пояснювальної записки є:
- перелік наявних зон обмежень і обтяжень;
- перелік об'єктів з особливим режимом використання земель;
- експлікація земель, розташованих на території ЗОРЗ.
Інші додатки, що містять опис режимів використання земель конкретних об'єктів і їх ЗОРЗ.
У пояснювальну записку включається перелік організацій, які представили інформацію про обмеження і обтяження.
Додатки (стандартний набір) містять такі документи:
- умовні позначення;
- класифікатори;
- перелік організацій для одержання інформації про обмеження і обтяження;
- режими використання земель у різних ЗОРЗ;
- перелік землеволодінь, землекористувань, обтяжених земельними сервітутами.
4. Порядок складання кадастрового плану обмежень і обтяжень
Складання кадастрового плану обмежень і обтяжень здійснюється в такому порядку:
- підготовчі роботи;
- складання кадастрового плану обмежень і обтяжень й обчислення площ ЗОРЗ;
- розгляд, узгодження й затвердження документації;
- виготовлення і видача документів замовнику.
4.1. Підготовчі роботи
У процесі підготовчих робіт здійснюється збір, вивчення, аналіз і систематизація чинних законодавчих, розпорядницьких, інструктивно-нормативних, проектно-вишукувальних, планово-картографічних, земельно-кадастрових й інших документів, матеріалів і розробок, що містять інформацію про утворення, розміщення і параметри об'єктів з особливим режимом використання земель, їх ЗОРЗ; оцінка можливості і доцільності використання інформації; виготовлення планово-картографічної основи.
Збір необхідної для роботи інформації проводиться в:
- органах місцевої виконавчої влади та місцевого самоврядування;
- природоохоронній, землевпорядній, санітарно-епідеміологічній, архітектурнобудівельній, геодезичній, геологічній, лісогосподарській і водогосподарчій службах;
- товариствах охорони природи, пам'ятників історії і культури;
................Перейти до повного тексту