- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
04.10.2013 № 12562/6/99-99-19-04-02-15
Щодо практичного застосування переробниками норм підрозд. 2 розд. XX ПК
Міністерство доходів і зборів України розглянуло звернення <...> щодо практичного використання норм податкового законодавства, а саме підрозділу 2 розділу XX Перехідних положень
Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та повідомляє.
З метою підтримки галузі тваринництва
Кодексом тимчасово запроваджено окремий режим оподаткування переробних підприємств, суть якого полягає у спрямуванні сум податку на додану вартість, нарахованих переробними підприємствами, на виплату компенсацій виробникам молока та м'яса такими переробними підприємствами.
Так, у період до 1 січня 2015 року податок на додану вартість юридичними особами, які зареєстровані платниками податку на додану вартість, при здійсненні ними операцій з постачання власної виробленої продукції (молока, молочної сировини, молочних продуктів, м'яса, м'ясопродуктів, іншої продукції переробки тварин (шкур, субпродуктів, м'ясо-кісткового борошна), виготовленої з поставлених молока або м'яса в живій вазі сільськогосподарськими підприємствами, визначеними розділом V
Кодексу, іншими юридичними і фізичними особами, у тому числі фізичними особами - підприємцями, які самостійно вирощують, розводять, відгодовують продукцію тваринництва, визначену розділом V Кодексу (далі - переробні підприємства), сплачується до спеціального фонду Державного бюджету України та на спеціальний рахунок, відкритий ними в органі державної казначейської служби, у відповідних розмірах, визначених підпунктом 6 пункту 1 підрозділу 2 розділу XX
Кодексу.
Сума податку на додану вартість, перерахована на спеціальний рахунок в органі державної казначейської служби, використовується переробним підприємством виключно для виплати сільськогосподарським товаровиробникам компенсації за продані ними молоко і м'ясо в живій вазі (далі - компенсація).
Таким чином, переробне підприємство виступає як уповноважена державою особа на виплату компенсацій виробникам молока та м'яса, а тому суми податку на додану вартість, перераховані переробним підприємством на спеціальний рахунок в органі державної казначейської служби, є державними коштами та не можуть розцінюватися як власні кошти переробного підприємства.
Слід зазначити, що такий порядок оподаткування діяльності переробних підприємств не поширюється на операції з постачання продукції, виготовленої переробними підприємствами з:
• імпортованої сировини;
• сировини, поставленої не в живій вазі;
• сировини, що не є сировиною власного виробництва сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб).
Отже, виплата компенсацій переробними підприємствами не проводиться постачальникам молока та м'яса в живій вазі, якщо поставлена ними продукція не має статусу власно виробленої.
При цьому, в договорах на поставку такої продукції сільськогосподарським товаровиробником має бути зазначено, що продукція, яка постачається, є власно вирощеною (виробленою) таким сільськогосподарським товаровиробником, та вказано реквізити банківського рахунка, на який повинна перераховуватися компенсація.
Крім цього, з метою ідентифікації сільськогосподарських товаровиробників, що здійснюють постачання м'яса в живій вазі власного виробництва, тобто самостійно вирощених тварин, необхідно врахувати, що відповідно до статті
4 Закону України від 04.06.09 р.
№ 1445 "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин" (далі - Закон № 1445) сільськогосподарські тварини - велика рогата худоба, коні, свині, вівці, кози - є об'єктом ідентифікації та реєстрації. Так, юридичні та фізичні особи, що провадять діяльність з розведення та утримання тварин (крім фізичних осіб, які займаються розведенням тварин та їх утриманням для власного споживання продуктів харчування тваринного походження), зобов'язані самостійно ідентифікувати тварин та вести їх облік (стаття 5 Закону № 1445). Крім того, такі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати переміщення тварин з ідентифікаційними документами, проводити забій і утилізацію лише ідентифікованих та зареєстрованих тварин.
Також відповідно до пункту 3 статті
15 Закону України від 25.06.92 р.
№ 2498 "Про ветеринарну медицину" (далі - Закон № 2498) система реєстрації тваринницьких потужностей (об'єктів), система ідентифікації тварин та порядок ведення обліку даних про переміщення тварин повинні давати можливість чітко ідентифікувати тварин і відстежувати потужності (об'єкти) їх походження, переміщення та обігу.
Таким чином, з метою ведення податкового обліку в рамках окремого режиму оподаткування та забезпечення адресності та повноти виплати компенсацій переробне підприємство під час придбання м'яса в живій вазі (тварин) зобов'язане досліджувати ідентифікаційні та ветеринарні документи таких тварин, надані сільськогосподарськими товаровиробниками, зіставляти їх з інформацією, вказаною в договорах.
У випадку придбання переробним підприємством м'яса в живій вазі (тварин) у фізичної особи підтвердженням того, що така продукція є власне вирощеною, є довідка, яка видається сільською, селищною або міською радою у довільній формі за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва.
Відповідно до підпункту 3 пункту 1 підрозділу 2 розділу XX
Кодексу переробні підприємства ведуть окремий облік операцій з постачання власно виробленої продукції (молока, молочної сировини, молочних продуктів, м'яса, м'ясопродуктів, іншої продукції переробки тварин (шкур, субпродуктів, м'ясо-кісткового борошна), виготовленої з поставлених молока або м'яса в живій вазі сільськогосподарськими товаровиробниками (далі - готова продукція).
................Перейти до повного тексту