1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ З БЕЗПЕКИ НА НАЗЕМНОМУ
ТРАНСПОРТІ
НАКАЗ
13.08.2013 № 650
Про затвердження Інструкції про порядок організації та проведення службового розслідування і службової перевірки в Державній інспекції України з безпеки на наземному транспорті
З метою зміцнення службової дисципліни та встановлення єдиного порядку проведення службового розслідування і службової перевірки в Укртрансінспекції
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити та ввести в дію Інструкцію про порядок організації та проведення службового розслідування і службової перевірки в Державній інспекції України з безпеки на наземному транспорті (далі - Інструкція), що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів апарату Укртрансінспекції, територіальних органів забезпечити неухильне дотримання вимог цієї Інструкції при проведенні службових розслідувань та службових перевірок в Укртрансінспекції.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на головного спеціаліста з питань запобігання корупції апарату Укртрансінспекції та відповідальних з питань запобігання корупції територіальних органів Укртрансінспекції.
Голова Є.А. Пронченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Голови
Укртрансінспекції України
13.08.2013 № 650
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок організації та проведення службового розслідування і службової перевірки в Укртрансінспекції
I. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає приводи, підстави, мету, порядок призначення і проведення службового розслідування (службової перевірки) в апараті Укртрансінспекції та її територіальних органах, документування й оформлення його результатів, прийняття за ним рішення, виконання цих рішень, формування матеріалів службового розслідування (службової перевірки) у справи, а також права та обов'язки посадових осіб Укртрансінспекції (далі - посадові особи) під час їх проведення.
1.2. Терміни, що вживаються у цій Інструкції, мають таке значення:
- акт службового розслідування - службовий документ, який складається за результатами службового розслідування та засвідчує виявлені факти й обставини, містить правову оцінку цих фактів, дій чи бездіяльності посадових осіб, висновки та пропозиції;
- службове розслідування - це комплекс заходів, що здійснюються в межах компетенції відповідно до цієї Інструкції з метою повного, всебічного та об'єктивного з'ясування обставин вчинення посадовою особою дисциплінарного або іншого правопорушення, пов'язаного із здійсненням службової діяльності, виявлення причин і умов, що сприяли його вчиненню, встановлення наявності (відсутності) вини, її ступеня, а також установлення інших подій, обставин, що потребують з'ясування під час проведення таких заходів;
- службова перевірка - це комплекс заходів, що здійснюються в межах компетенції відповідно до цієї Інструкції, з метою з'ясування дотримання посадовими особами під час службової діяльності вимог законодавства України, нормативно-правових актів та інших документів Укртрансінспекції, її територіального органу, розпоряджень, доручень безпосередніх та прямих керівників, своїх службових обов'язків, з'ясування наявності підстав для проведення службового розслідування або встановлення обставин вчинення іншого правопорушення;
- суб'єкт службового розслідування (службової перевірки) - посадова особа, дії або бездіяльність якої стали підставою для проведення службового розслідування (службової перевірки) або досліджуються під час його (її) проведення.
1.3. Службове розслідування (службова перевірка) щодо фактів (ознак) розголошення таємної або іншої інформації, що охороняється законом, втрати її матеріальних носіїв проводиться з дотриманням вимог щодо забезпечення відповідного режиму збереження такої інформації.
1.4. Службове розслідування (службова перевірка) не повинно порушувати нормального функціонування апарату або територіального органу Укртрансінспекції.
II. Підстави та приводи для проведення службового розслідування
2.1. Службове розслідування відносно посадових осіб може бути проведено:
а) у разі невиконання або неналежного виконання ними службових обов'язків, перевищення своїх повноважень, що призвело до людських жертв або заподіяло значну матеріальну чи моральну шкоду громадянинові, державі, підприємству, установі, організації чи об'єднанню громадян;
б) у разі недодержання ними законодавства про державну службу, антикорупційного законодавства, порушення етики поведінки;
в) на вимогу особи, уповноваженої на виконання функцій держави з метою зняття безпідставних, на її думку, звинувачень або підозри;
г) з метою виявлення причин та умов, що призвели до вчинення корупційного правопорушення або порушення вимог Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" , за поданням спеціально уповноваженого суб'єкта у сфері протидії корупції за рішенням керівника органу, в якому працює особа, яка вчинила таке правопорушення.
2.2. Приводами для проведення службового розслідування можуть бути:
а) звернення (доручення) органів державної влади, підприємств, установ, організацій, представників влади, громадськості або окремих громадян про надзвичайні події, факти правопорушень з боку посадових осіб при виконанні ними своїх службових обов'язків;
б) безпосереднє виявлення фактів правопорушень з боку посадових осіб;
в) звернення (повідомлення), отримані від посадових осіб апарату Укртрансінспекції та її територіальних органів, про факти вчинення іншими посадовими особами правопорушень;
г) матеріали службової перевірки, іншого службового розслідування, перевірки повідомлення, що надійшло за телефоном гарячої лінії до апарату Укртрансінспекції чи її територіальних органів;
д) звернення посадової особи про проведення службового розслідування з метою зняття з неї безпідставних, на її думку, звинувачень або підозри.
Не можуть бути приводом до проведення службового розслідування аналогічні повідомлення, заяви, скарги.
2.3. Порушення стосовно посадової особи за результатами її службової діяльності кримінальної справи, складення протоколу про корупційне правопорушення, притягнення у зв'язку з цим до встановленої законом відповідальності, а також закінчення строків накладення дисциплінарного, адміністративного стягнень не звільняють керівника територіального органу Укртрансінспекції від обов'язку призначення службового розслідування для встановлення причин та умов, що сприяли вчиненню правопорушення.
III. Мета, завдання і строки проведення службового розслідування
3.1. Метою службового розслідування є:
- з'ясування правомірності дій чи бездіяльності посадових осіб при здійсненні ними службової діяльності;
- повне, об'єктивне й усебічне встановлення обставин правопорушення, його наслідків, а також інших подій чи обставин, що мають значення для прийняття законного рішення;
- встановлення винних, ступеня їх вини та міри відповідальності за скоєне правопорушення;
- виявлення причин і умов, що сприяли правопорушенню надання пропозицій та рекомендацій, спрямованих на їх усунення та недопущення подібних правопорушень надалі;
- запобігання правопорушенням, іншим негативним проявам, підвищення рівня професіоналізму та професійної етики в Укртрансінспекції.
3.2. Завданнями службового розслідування є встановлення:
- наявності чи відсутності факту правопорушення, що стало підставою для призначення розслідування (час, місце, спосіб, інші обставини);
- осіб, причетних до правопорушення, наявності (відсутності) вини кожної з них, її ступеня;
- наявності (відсутності) нанесених правопорушенням збитків державі, фізичній або юридичній особі, їх характер та розмір;
- наявності (відсутності) в діянні суб'єкта службового розслідування ознак злочину, корупційного правопорушення, а також причинно-наслідкового зв'язку між протиправним діянням та його наслідками;
- обставин, що впливають на ступінь і характер відповідальності посадової особи (пом'якшуючі та обтяжуючі обставини), відомостей, що характеризують особу (ставлення до служби, поведінка до порушення);
- вимог законів чи інших нормативно-правових актів, документів Укртрансінспекції та службових обов'язків, які регламентували дії посадової особи та були нею порушені;
- причин правопорушення та умов, що йому сприяли (несумлінне ставлення до виконання службових обов'язків; недосконалість нормативно-правових актів Укртрансінспекції; відсутність належної організації роботи підрозділу, контролю за діями підлеглих; недостатня професійна підготовка тощо).
3.3. Термін проведення службового розслідування визначається з урахуванням обсягу та особливостей його проведення, але не може перевищувати двох місяців.
Якщо рішення щодо проведення службового розслідування прийнято апаратом Укртрансінспекції, а його проведення доручено її територіальному органу, службове розслідування повинно бути проведено у строк, визначений посадовою особою апарату Укртрансінспекції, яка прийняла рішення щодо його проведення.
Період проведення службового розслідування не включає час тимчасової втрати працездатності особою, уповноваженою на виконання функцій держави, стосовно якої проводиться таке розслідування, час її перебування у відпустці або службовому відрядженні чи відсутності з інших причин, час отримання інформації, що стосується предмета службового розслідування, від установ, підприємств, організацій інших держав, а також час ознайомлення такою особою, уповноваженою на виконання функцій держави, та керівником органу, в якому вона працює, з актом службового розслідування.
3.4. Початок службового розслідування визначається датою підписання наказу про його призначення, якщо інше не передбачено таким наказом.
Завершення службового розслідування визначається датою підписання акта службового розслідування. Ця дата вважається днем виявлення правопорушення.
IV. Призначення, припинення, призупинення та поновлення службового розслідування
4.1. Службове розслідування призначається, призупиняється та поновлюється наказом Укртрансінспекції або її територіального органу за наявності достатніх підстав, визначених цією Інструкцією.
Для проведення службового розслідування наказом Укртрансінспекції або її територіального органу створюється комісія у складі не менше трьох посадових осіб, одна з яких призначається її головою. Склад і чисельність комісії визначаються з урахуванням мети, обсягу, складності та особливостей проведення службового розслідування.
4.2. Рішення щодо призначення, призупинення та поновлення службового розслідування приймає:
- Голова Укртрансінспекції або посадова особа, яка виконує його обов'язки, - стосовно всіх посадових осіб;
- керівник територіального органу Укртрансінспекції або посадова особа, яка виконує його обов'язки, - стосовно посадових осіб цього територіального органу.
4.3. У наказі про призначення службового розслідування зазначаються мета, терміни проведення, склад комісії з проведення службового розслідування, голова комісії, посадова особа, на яку покладається контроль за проведенням службового розслідування, термін подання керівнику, який призначив службове розслідування, акта службового розслідування для розгляду.
4.4. Службове розслідування може бути призупинено у разі неотримання до завершення терміну проведення службового розслідування запитуваної інформації чи документів, що мають суттєве значення для досягнення мети та завдань службового розслідування.
4.5. Службове розслідування може бути поновлено у разі припинення існування обставин, за яких воно було призупинено.
4.6. У разі виникнення підстав для призупинення службового розслідування голова комісії або особа, на яку покладено контроль за проведенням службового розслідування, письмово інформує керівника, що призначив службове розслідування, про підстави його призупинення, результати, висновки і пропозиції, інші відомості, необхідні для прийняття законного рішення.
4.7. У наказі про призупинення службового розслідування обов'язково зазначається підрозділ (посадова особа), на який (яку) покладається контроль за відстеженням обставин, за яких службове розслідування може бути поновлено.
Про результати відстеження таких обставин доповідається керівнику, що призначив службове розслідування, для прийняття рішення про його поновлення.
V. Організація роботи та повноваження осіб під час проведення службового розслідування
5.1. До проведення службового розслідування залучаються досвідчені посадові особи, участь яких потрібна для отримання обґрунтованих оцінок і висновків з питань, що стосуються службового розслідування.
5.2. Голова комісії організовує та координує її роботу, надає іншим членам комісії обов'язкові до виконання усні та письмові доручення, контролює їх виконання, за необхідності доповідає керівнику, який призначив службове розслідування, або особі, яка здійснює контроль за його проведенням, про хід та результати службового розслідування.
5.3. До участі у проведенні службового розслідування не повинні залучатися посадові особи, які є підлеглими суб'єкта службового розслідування або якщо обставини свідчать про їх особисту заінтересованість у результатах службового розслідування.
За наявності вказаних обставин посадова особа, залучена до проведення службового розслідування, зобов'язана письмово звернутися до керівника, який призначив службове розслідування, із заявою про самовідвід. До прийняття рішення керівником участь цієї посадової особи у проведенні службового розслідування не припиняється.
Про зміни, внесені до складу комісії, видається відповідний наказ, про що повідомляються усі заінтересовані особи.
5.4. У разі потреби до проведення службового розслідування можуть залучатися працівники інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій за погодженням з їх керівниками.
5.5. Члени комісії детально ознайомлюються з наявними матеріалами службового розслідування, опрацьовують законодавчі та інші нормативно-правові акти, а також збирають необхідну інформацію для забезпечення повноти, всебічності та об'єктивності проведення службового розслідування.
5.6. Члени комісії зобов'язані:
а) суворо дотримуватися принципів законності, повноти, всебічності, об'єктивності та достовірності результатів службового розслідування;
б) діяти у межах повноважень та у спосіб, передбачені законодавством України, цією Інструкцією та іншими нормативно-правовими актами Укртрансінспекції;
в) доповідати голові комісії про виявлені факти порушень, обставини та причини їх скоєння для відображення їх в акті службового розслідування;
г) приймати від суб'єктів службового розслідування подані за їх ініціативою усні та письмові заяви, зауваження, пояснення, що стосуються службового розслідування, та враховувати їх під час службового розслідування.

................
Перейти до повного тексту