- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Тимчасового регламенту (системи) відпрацювання платників ПДВ, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ або може бути допущено таке згортання, та визначення відповідних критеріїв контролю за такою процедурою
(Витяг)
З метою удосконалення процедури (механізму) відпрацювання платників ПДВ, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ або може бути допущено таке згортання, та визначення відповідних критеріїв контролю за такою процедурою
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Тимчасовий регламент (систему) відпрацювання платників податку на додану вартість, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ або може бути допущено таке згортання, та визначення відповідних критеріїв контролю за такою процедурою (далі - Тимчасовий регламент), що додається (додаток 1). <...>
9. Керівникам структурних підрозділів головних управлінь Міндоходів в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, Центрального офісу вжити ефективних заходів щодо забезпечення належної організації роботи у частині:
<...> 9.2. ефективного відпрацювання підпорядкованими структурними підрозділами платників податку на додану вартість, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ або може бути допущено таке згортання, відповідно до вимог Тимчасового регламенту; <...>
9.5. проведення інвентаризації сум залишків від'ємного значення ПДВ (рядок 24
податкової декларації з ПДВ за травень 2013 року (II квартал 2013 року)) і кредиторської заборгованості за товари, роботи, послуги та надання узагальнених результатів Департаменту оподаткування та контролю об'єктів і операцій Міндоходів (стосовно фізичних осіб - Департаменту доходів і зборів фізичних осіб Міндоходів). Алгоритм дій визначено у додатку 2 до наказу.
Термін виконання - 30.08.2013 р.;
9.6. завершення перевірок залишків сум від'ємного значення податку за наслідками інвентаризації. <...>
Додаток 1
до наказу Міндоходів
18.07.2013 № 282
ТИМЧАСОВИЙ РЕГЛАМЕНТ
(система) відпрацювання платників податку на додану вартість, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ або може бути допущено таке згортання, та визначення відповідних критеріїв контролю за такою процедурою
1. Загальні положення
Взаємодія між структурними підрозділами головних управлінь Міндоходів в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, Центрального офісу при відпрацюванні платників податку на додану вартість, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ або може бути допущено таке згортання, здійснюється на підставі таких нормативно-правових актів:
наказу Міністерства фінансів України від 25.11.2011 р.
№ 1492 "Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 20.12.2011 р. за № 1490/20228;
нормативно-правових актів, які регулюють здійснення господарських операцій, що впливають на розмір податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість.
Відпрацювання платників ПДВ, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ або може бути допущено таке згортання, відбувається в 4 етапи:
Етап 1. Формування переліку платників ПДВ, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ або може бути допущено таке згортання, та їх розподіл за причинами виникнення від'ємного значення ПДВ.
Етап 2. Контроль за формуванням податкового кредиту з ПДВ.
Етап 3. Контроль за повнотою декларування податкових зобов'язань з ПДВ.
Етап 4. Точки контролю.
2. Порядок формування переліку платників податку на додану вартість, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ або може бути допущено таке згортання
2.1. Департамент розвитку IT, електронних сервісів та обліку платників станом на перший робочий день місяця, наступного за звітним, після граничного терміну подання
податкової декларації з податку на додану вартість з врахуванням уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок із баз даних ІС "Податковий блок" формує та передає департаментам податкового та митного аудиту, оподаткування та контролю об'єктів і операцій, доходів і зборів з фізичних осіб перелік платників ПДВ (юридичних та фізичних осіб), якими за результатами звітного податкового періоду допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ, та перелік платників податку на додану вартість, якими за результатами звітного періоду може бути допущено таке згортання у наступному звітному податковому періоді (за формою згідно з додатками 1, 2 до Тимчасового регламенту).
Після отримання від департаменту розвитку IT, електронних сервісів та обліку платників переліків платників податку на додану вартість - юридичних та фізичних осіб, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ або може бути допущено таке згортання, департаменти оподаткування та контролю об'єктів і операцій, доходів і зборів з фізичних осіб Міндоходів надсилають зазначені переліки до структурних підрозділів головних управлінь Міндоходів в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, Центрального офісу.
Протягом п'яти робочих днів після отримання від департаментів переліків платників податку на додану вартість, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ або може бути допущено таке згортання, підрозділи оподаткування та контролю об'єктів і операцій, доходів і зборів з фізичних осіб при сприянні підрозділів IT та обліку платників (з наявних у територіальних органах баз даних) здійснюють аналіз таких платників та розподіл за такими категоріями:
новостворені підприємства та окремо фізичні особи - підприємці (до 12 календарних місяців);
підприємства та окремо фізичні особи - підприємці із сезонними/неритмічними поставками окремих видів продукції (робіт, послуг);
комунальні підприємства, які отримали субвенції з бюджету;
підприємства, що здійснюють будівництво (придбання) основних фондів;
підприємства, що виконують довгострокові контракти;
підприємства та окремо фізичні особи - підприємці, що придбавають устаткування;
підприємства та окремо фізичні особи - підприємці з експортними або іншими операціями за нульовою ставкою;
підприємства та окремо фізичні особи - підприємці, що здійснюють імпортні операції;
підприємства, діяльність яких є збитковою;
інші (збільшення залишків ТМЦ тощо).
За результатами проведеного аналізу платників та не пізніше наступного робочого дня після граничного строку, який встановлений для такого аналізу та розподілу, підрозділи оподаткування та контролю об'єктів і операцій передають відповідну інформацію (за формою згідно з додатками 3, 4) до підрозділів податкового та митного аудиту для використання при проведенні перевірок (камеральних та документальних).
Підрозділи доходів і зборів з фізичних осіб формують інформацію (за формою згідно з додатками 3, 4) та використовують її при проведенні перевірок (камеральних та документальних).
2.2. Відбір платників податку на додану вартість, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ у звітному (податковому) періоді або може бути допущено таке згортання, у наступному звітному (податковому) періоді здійснюється за такими критеріями:
а) фактичне згортання позитивного нарахування з ПДВ у звітному (податковому) періоді: за наявності сум, задекларованих у р. 18 (позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду) і р. 21 (залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду), та за відсутності сум (або при наявності сум у розмірі, меншому ніж у р. 18), задекларованих у р. 25 (сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду) податкової звітності з ПДВ, поданої за звітний (податковий) період;
б) згортання позитивного нарахування з ПДВ у наступному звітному (податковому) періоді: наявність сум, задекларованих у р. 19 (від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду) та/або р. 24 (залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду) податкової звітності з ПДВ, поданої за звітний (податковий) період.
2.3. Після доопрацювання програмного забезпечення ІС "Податковий блок" або створення нового програмного забезпечення переліки формуються підрозділами податкового та митного аудиту, оподаткування та контролю об'єктів і операцій, доходів і зборів з фізичних осіб самостійно в автоматичному режимі у терміни, визначені абзацом першим підпункту 2.1 пункту 2 Тимчасового регламенту.
3. Контроль за формуванням податкового кредиту платниками податку на додану вартість, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ у звітному податковому періоді або може бути допущено таке згортання у наступному звітному податковому періоді
Черговість відпрацювання платників, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ у звітному (податковому) періоді або може бути допущено таке згортання у наступному звітному (податковому) періоді, проводиться залежно від розміру сум, задекларованих такими платниками у рядках 19 і 24 податкової
декларації з ПДВ (згортання позитивного нарахування з ПДВ у наступному звітному (податковому) періоді) та рядках 18 і 25 податкової декларації з ПДВ (фактичне згортання позитивного нарахування з ПДВ у звітному (податковому) періоді):
1. Платники, у яких сума згортання позитивного нарахування з ПДВ у наступному звітному (податковому) періоді або сума фактичного згортання позитивного нарахування з ПДВ у звітному (податковому) періоді складає понад 500 тис.грн. (для юридичних осіб) та понад 100 тис.грн. (для фізичних осіб).
2. Платники, у яких сума згортання позитивного нарахування з ПДВ у наступному звітному (податковому) періоді або сума фактичного згортання позитивного нарахування з ПДВ у звітному (податковому) періоді складає від 100 тис.грн. до 500 тис.грн. (для юридичних осіб) та від 20 тис.грн. до 100 тис.грн. (для фізичних осіб).
3. Платники, у яких сума згортання позитивного нарахування з ПДВ у наступному звітному (податковому) періоді або сума фактичного згортання позитивного нарахування з ПДВ у звітному (податковому) періоді складає до 100 тис.грн. (для юридичних осіб) та до 20 тис.грн. (для фізичних осіб).
При цьому платники ПДВ, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ у звітному (податковому) періоді або може бути допущено таке згортання у наступному звітному (податковому) періоді підлягають обов'язковій перевірці, вид якої (камеральна або документальна) визначається з урахуванням розподілу таких платників на відповідні категорії, вказані у абзаці третьому підпункту 2.1 пункту 2 Тимчасового регламенту.
Документальній перевірці підлягають платники ПДВ, віднесені до таких категорій:
підприємства та окремо фізичні особи - підприємці з сезонними/неритмічними поставками окремих видів продукції (робіт, послуг) з періодом декларування від'ємного значення більше півроку;
підприємства, що здійснюють будівництво (придбання) основних фондів;
підприємства, що виконують довгострокові контракти;
підприємства та окремо фізичні особи - підприємці, що придбали устаткування;
підприємства та окремо фізичні особи - підприємці з обсягом експорту або інших операцій за нульовою ставкою менше 40 відсотків до загального обсягу постачання та сума р. 19 податкової звітності з ПДВ є більшою, ніж сума (р. 2.1 + р. 2.2) х 20 відсотків;
підприємства, діяльність яких є збитковою;
інші (збільшення залишків ТМЦ тощо).
Підставою для проведення документальної перевірки є положення підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті
78 Кодексу . Документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: платником подано
декларацію , в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V
Кодексу , та/або з від'ємним значенням податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
................Перейти до повного тексту