- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Керівництва з технічного забезпечення засобами технічного захисту інформації і комплексами технічного контролю
З метою визначення порядку постачання, експлуатації, ремонту та списання засобів технічного захисту інформації і комплексів технічного контролю
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Керівництво з технічного забезпечення засобами технічного захисту інформації і комплексами технічного контролю, що додається.
Надається цифрове позначення КРВ 01.015.001-2012(01).
2. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України |
П.В. Лебедєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
оборони України
01.02.2013 № 65
КЕРІВНИЦТВО
з технічного забезпечення засобами технічного захисту інформації і комплексами технічного контролю
1. Загальні положення
1.1. Це Керівництво визначає:
порядок забезпечення структурних підрозділів апарату Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, органів військового управління, з'єднань, військових частин, військових навчальних закладів, установ, організацій, а також підприємств, які належать до сфери управління Міністерства оборони України (далі - військові частини), засобами технічного захисту інформації (далі - засоби ТЗІ), які застосовуються на об'єктах інформаційної діяльності, та комплексами технічного контролю (далі - КТК).
повноваження органу забезпечення військових частин засобами ТЗІ і КТК;
організацію планування забезпечення військових частин засобами ТЗІ і КТК;
організацію ведення обліку, надання звітності та контролю наявності, руху, утримання та списання засобів ТЗІ і КТК.
1.2. У цьому Керівництві терміни вживаються в такому значенні:
засоби ТЗІ - програмні, програмно-апаратні, апаратні або інші засоби, призначені для технічного захисту інформації, пошуку закладних пристроїв та дослідження ефективності захисту інформації;
комплекси засобів захисту (далі - КЗЗ) від несанкціонованого доступу (далі - НСД) до інформації - це сукупність програмно-апаратних засобів, які забезпечують реалізацію політики безпеки інформації;
комплексний технічний контроль - контроль за станом функціонування своїх радіоелектронних засобів і їх захисту від технічних засобів розвідки противника. КТК включає програмно-апаратні або апаратні засоби (комплекси), що використовуються з метою здійснення радіо-, радіотехнічного, фотографічного, візуально-оптичного контролю, а також контролю ефективності захисту інформації від її витоку технічними каналами при експлуатації засобів передачі і обробки інформації;
об'єкти інформаційної діяльності (далі - ОІД) - будівлі, приміщення, транспортні засоби чи інші інженерно-технічні споруди, функціональне призначення яких передбачає обіг інформації з обмеженим доступом;
інформація з обмеженим доступом (далі - ІзОД) - конфіденційна, таємна та службова інформація, необхідність охорони та порядок доступу до якої визначено чинним законодавством.
1.3. Засоби ТЗІ, які застосовуються у Збройних Силах України:
1.3.1. Технічні засоби захисту інформації:
прилади високочастотного шуму (стаціонарні, мобільні, комп'ютерні);
прилади акустичного шуму (стаціонарні, мобільні);
вібровипромінювачі (п'єзоелектричні, електромагнітні);
випромінювачі акустичні та віброакустичні;
колонки акустичні захищені;
підсилювачі потужності сигналів звукового діапазону (з акустичними колонками);
генератори радіотехнічного шуму смугові;
розділові трансформатори з екрануючою обмоткою;
фільтри мережеві протизавадні;
фільтри лінійні загороджувальні;
спеціальні пристрої захисту інформації (засоби зашумлення) в мережі електроживлення;
електромагнітні екрани;
комутаційні пристрої;
пристрої автоматизованого контролю;
інші засоби.
1.3.2. Технічні засоби із захистом інформації ("захищені" технічні засоби):
засоби електронно-обчислювальної техніки із захистом інформації;
засоби копіювально-розмножувальної техніки із захистом інформації;
захищене автоматизоване робоче місце;
інші засоби.
1.3.3. Засоби оцінки ефективності ТЗІ (контролю за захищеністю інформації):
комплекси вимірювально-обчислювальні (програмно-апаратні) багатофункціональні для оцінювання захищеності інформації на ОІД;
комплекси вимірювально-обчислювальні (програмно-апаратні) багатофункціональні для оцінювання захищеності інформації на ОІД від витоку каналами побічних електромагнітних випромінювань і наведення (далі - ПЕМВН);
комплекси вимірювально-обчислювальні (програмно-апаратні) багатофункціональні для оцінювання захищеності інформації на ОІД від витоку акустичними та/або віброакустичними каналами;
радіовиявлювачі;
шумоміри;
аналізатори спектра;
інші засоби.
1.3.4. Засоби виявлення закладних пристроїв:
детектори нелінійних переходів;
індикатори поля;
інші, включені до Переліку засобів загального призначення, дозволених для забезпечення технічного захисту інформації, необхідність охорони якої визначено законодавством України (відповідно до пункту 17
Положення про технічний захист інформації в Україні , затвердженого Указом Президента України від 27 вересня 1999 року № 1229).
1.4. Засоби КТК:
станції радіоконтролю та розвідки;
станції радіотехнічного контролю;
станції контролю за радіовипромінюванням;
пристрої радіоконтролю і радіотехнічної розвідки.
1.5. КЗЗ від НСД - програмні та програмно-апаратні засоби захисту інформації від НСД, на які отримано експертний висновок та які відповідають вимогам нормативних документів у сфері ТЗІ в Україні в обсязі таких визначених функцій:
ідентифікація та автентифікація користувачів, персоналу і ресурсів системи оброблення інформації;
розмежування доступу користувачів до інформації, засобів обчислювальної техніки і технічних засобів автоматизованих систем;
збереження цілісності інформації та конфігурації автоматизованих систем;
реєстрація та облік дій користувачів;
маскування оброблюваної інформації;
реагування (сигналізація, відключення, зупинення робіт, відмова у запиті) на спроби НСД.
2. Порядок забезпечення військових частин та підприємств, які належать до сфери управління Міністерства оборони України, засобами ТЗІ і КТК
2.1. Забезпечення військових частин та підприємств, які належать до сфери управління Міністерства оборони України, засобами ТЗІ і КТК - комплекс заходів, що полягає в укомплектуванні військових частин засобами ТЗІ і КТК відповідно до потреби під час створення ОІД.
2.2. Забезпечення військових частин та підприємств, які належать до сфери управління Міністерства оборони України, засобами ТЗІ і КТК включає:
визначення потреби у засобах ТЗІ і КТК;
планування забезпечення засобами ТЗІ і КТК;
своєчасне витребування та отримання засобів ТЗІ і КТК;
перерозподіл засобів ТЗІ і КТК;
підготовку місць установки;
ведення обліку, подання звітності, здійснення контролю за правильною експлуатацією засобів ТЗІ і КТК;
ведення рекламаційної і претензійної роботи;
списання засобів ТЗІ і КТК, непридатних до подальшої експлуатації;
закупівлю засобів ТЗІ і КТК;
здійснення контролю за зберіганням засобів ТЗІ і КТК.
2.3. Система забезпечення засобами ТЗІ і КТК включає:
Центральне управління захисту інформації і криптології (Восьме центральне управління) Генерального штабу Збройних Сил України - центральна служба забезпечення Міністерства оборони України та Збройних Сил України;
управління (відділи, служби) захисту інформації і криптології (служби захисту інформації) органів військового управління, які мають підпорядковані військові частини, - служби забезпечення органів військового управління;
служби захисту інформації військових частин - служби забезпечення військових частин;
режимно-секретні органи підприємств, які належать до сфери управління Міністерства оборони України, - служби забезпечення підприємств;
військова частина А0136 - склад центрального підпорядкування;
центри криптографічного та технічного захисту інформації (пости спеціального зв'язку) органів військового управління - склади органів військового управління;
підприємства-виробники, які займаються розробленням, виробництвом, впровадженням, обслуговуванням, дослідженням ефективності систем і засобів ТЗІ, - постачальники;
військові частини, які знаходяться на забезпеченні засобами ТЗІ і КТК;
вироби та пристрої засобів ТЗІ і КТК.
До військових частин, які забезпечуються засобами ТЗІ і КТК, належать військові частини, діяльність яких передбачає потребу у введені ОІД, де буде оброблятися інформація з обмеженим доступом.
Визначення потреби у засобах ТЗІ і КТК, їх видача військовим частинам, що мають на забезпеченні інші частини (підрозділи), здійснюється з урахуванням потреби останніх.
2.4. Забезпечення військових частин та підприємств, які належать до сфери управління Міністерства оборони України, засобами ТЗІ і КТК здійснюється за рахунок:
перерозподілу засобів ТЗІ і КТК, які вивільняються;
накопичення засобів ТЗІ і КТК на складах;
закупівлі засобів ТЗІ і КТК.
Закупівля засобів ТЗІ і КТК може здійснюватися як централізовано, так і децентралізовано відповідно до Плану утримання та розвитку Збройних Сил України на відповідний рік.
2.5. Забезпечення військових частин засобами ТЗІ і КТК здійснюється за схемою:
склад - військова частина - військовий підрозділ.
Забезпечення структурних підрозділів апарату Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України та підприємств, які належать до сфери управління Міністерства оборони України, здійснюється за схемою:
військова частина А0136 - Центр забезпечення службової діяльності Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України - структурні підрозділи - підприємства.
2.6. Заявки щодо забезпечення засобами ТЗІ і КТК подаються за підпорядкованістю до служб забезпечення. Узагальнені заявки за орган військового управління та окремі військові частини з обґрунтуванням потреби подаються до центральної служби забезпечення Міністерства оборони України та Збройних Сил України щорічно до 30 жовтня.
2.7. Забезпечення засобами ТЗІ і КТК здійснюється за нарядами центральної служби забезпечення Міністерства оборони України та Збройних Сил України та служб забезпечення органів військового управління на підставі наданих заявок та визначення потреби у засобах ТЗІ і КТК.
В особливих випадках, за необхідності забезпечення великої кількості військових частин, засоби ТЗІ і КТК зі складів можуть видаватися за рознарядками центральної служби забезпечення. При цьому наряди виписуються складами.
3. Повноваження служб забезпечення військових частин засобами ТЗІ і КТК
3.1. Центральна служба забезпечення Міністерства оборони України та Збройних Сил України здійснює матеріально-технічне забезпечення органів військового управління та військових частин Збройних Сил України засобами ТЗІ і КТК відповідно до закріпленої за нею номенклатури військового майна, розділу "Техніка спеціального зв'язку" Класифікатора озброєння, військової техніки та майна Міністерства оборони України (ВК 001-2000).
3.2. Центральна служба забезпечення Міністерства оборони України та Збройних Сил України відповідає за визначення потреби та забезпечення органів управління і військових частин Збройних Сил України засобами ТЗІ і КТК, формування замовлення на закупівлю та ремонт, ведення обліку, накопичення, оновлення і поповнення запасів.
3.3. На центральну службу забезпечення Міністерства оборони України та Збройних Сил України покладається:
визначення потреби у засобах ТЗІ і КТК;
планування і забезпечення військових частин засобами ТЗІ і КТК;
організація планування, накопичення, своєчасне оновлення та поповнення запасів засобів ТЗІ і КТК;
ведення оперативного обліку засобів ТЗІ і КТК, здійснення контролю за їх якісним станом, порядком зберігання, накопиченням та своєчасним оновленням;
подання відповідних донесень згідно з вимогами табелів термінових донесень;
відпрацювання та подання замовникам військового майна, відповідно до визначених обсягів фінансування, пропозицій щодо формування замовлення на закупівлю засобів ТЗІ і КТК;
функція замовника засобів ТЗІ і КТК;
участь в уточненні та супроводженні відповідного розділу Класифікатора озброєння, військової техніки та майна Міністерства оборони України, коригування його на підставі даних про зняття з озброєння чи прийняття на озброєння засобів ТЗІ і КТК;
подання заявок до військової частини А2387 на реєстрацію товарів військового призначення за закріпленою номенклатурою;
передача та відчуження застарілих зразків засобів ТЗІ і КТК, які вже не виготовляються, списання тих, які не знаходять подальшого використання за своїм призначенням;
організація збирання, обліку, утримання та здійснення контролю за подальшим використанням придатних елементів зі списаних, розбракованих засобів ТЗІ і КТК;
організація та контроль ведення рекламаційної і претензійної роботи.
3.4. Служби забезпечення органів військового управління підпорядковані органу військового управління та здійснюють матеріально-технічне забезпечення засобами ТЗІ і КТК відповідно до закріпленої номенклатури військового майна.
Служби забезпечення органів військового управління відповідають за визначення потреби та забезпечення підпорядкованих органу військового управління військових частин засобами ТЗІ і КТК, формування пропозицій на закупівлю та ремонт, ведення обліку, накопичення, оновлення та поповнення оперативних і військових запасів.
3.5. На служби забезпечення органів військового управління покладається:
визначення потреби військ (сил) Збройних Сил України у засобах ТЗІ і КТК;
планування забезпечення військових частин засобами ТЗІ і КТК;
оновлення, накопичення та поповнення запасів засобів ТЗІ і КТК;
організація обліку засобів ТЗІ і КТК за орган військового управління;
здійснення контролю за якісним станом, порядком зберігання та своєчасним оновленням;
формування та подання донесень до центральної служби забезпечення Міністерства оборони України та Збройних Сил України згідно з вимогами табелів термінових донесень;
відпрацювання та подання пропозицій щодо формування замовлення на закупівлю засобів ТЗІ і КТК;
під час закупівлі засобів ТЗІ і КТК за децентралізованими розрахунками формування та подання до центральної служби забезпечення Міністерства оборони України та Збройних Сил України заявок на реєстрацію предметів закупівлі військового призначення за закріпленою номенклатурою військового майна;
подання пропозицій на передачу, відчуження та списання засобів ТЗІ і КТК, які не знаходять подальшого використання за своїм призначенням;
організація контролю за збиранням, обліком, утриманням та подальшим використанням придатних елементів зі списаних та розбракованих засобів ТЗІ;
організація та контроль ведення рекламаційної і претензійної роботи;
впровадження обчислювальної техніки для обліку військового майна.
3.6. Служба забезпечення військової частини підпорядкована командиру (начальнику) військової частини та здійснює матеріально-технічне забезпечення засобами ТЗІ і КТК відповідно до закріпленої номенклатури військового майна.
Служби забезпечення військових частин відповідають за визначення потреби та забезпечення підпорядкованих військових частин засобами ТЗІ і КТК, ведення обліку.
3.7. На служби забезпечення військових частин покладається:
визначення потреби у засобах ТЗІ і КТК;
планування і забезпечення військових частин засобами ТЗІ і КТК;
організація обліку засобів ТЗІ і КТК за військову частину;
здійснення контролю за якісним станом, порядком зберігання, експлуатацією та своєчасним оновленням;
формування та подання донесень до центральної служби забезпечення Міністерства оборони України та Збройних Сил України згідно з вимогами табелів термінових донесень;
подання пропозицій на передачу, відчуження та списання засобів ТЗІ і КТК, які не знаходять подальшого використання за своїм призначенням;
організація та контроль ведення рекламаційної і претензійної роботи.
3.8. Інші повноваження та функції служб забезпечення і складів визначені відповідними наказами Міністра оборони України.
4. Облік засобів ТЗІ і КТК
4.1. Облік засобів ТЗІ і КТК (бухгалтерський, оперативний, документальний (за первинними обліковими документами)) здійснюється в установленому законодавством порядку.
4.2. У центральній службі забезпечення Міністерства оборони України та Збройних Сил України ведеться оперативний облік засобів ТЗІ і КТК. Облік за первинними документами засобів ТЗІ і КТК за Збройні Сили України ведеться у військовій частині А0136.
4.3. У службі забезпечення органу військового управління ведеться оперативний облік засобів ТЗІ і КТК за військові частини, підпорядковані органу військового управління. Облік за первинними документами засобів ТЗІ і КТК за військові частини, підпорядковані органу військового управління, ведеться центром криптографічного і технічного захисту інформації (постом спеціального зв'язку) органу військового управління.
4.4. У військовій частині ведеться облік за первинними документами та бухгалтерський облік засобів ТЗІ і КТК.
4.5. У Центрі забезпечення службової діяльності Міністерства оборони та Генерального штабу Збройних Сил України за структурні підрозділи Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України та приміщення керівного складу Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України, які знаходяться в нього на забезпеченні, ведеться облік засобів ТЗІ і КТК за первинними документами.
4.6. У структурних підрозділах Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України та інших органів військового управління оперативний облік засобів ТЗІ і КТК ведеться призначеною службовою особою.
Облік засобів ТЗІ і КТК, установлених у приміщеннях керівного складу Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України, покладається на призначену службову особу Центру забезпечення службової діяльності Міністерства оборони та Генерального штабу Збройних Сил України.
4.7. Засоби ТЗІ і КТК підлягають обліку в облікових документах у якісних, кількісних, вартісних та обліково-номерних показниках.
4.8. Бухгалтерський облік майна ведеться відповідно до Положення з бухгалтерського обліку у Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 21 червня 2007 року № 363 (зі змінами), та інших керівних документів.
Бухгалтерський облік ведеться:
для структурних підрозділів апарату Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України - Центром забезпечення службової діяльності Міністерства оборони та Генерального штабу Збройних Сил України;
для військових частин - фінансово-економічними органами цих військових частин.
При відсутності у військовій частині власного фінансово-економічного органу згідно зі штатом бухгалтерський облік ведеться фінансово-економічним органом, де військова частина перебуває на фінансовому забезпеченні.
4.9. На засоби ТЗІ і КТК повинні бути оформлені формуляри (додаток 1).
У формулярі обов'язково визначаються їх комплектність та технічний стан. Формуляри зберігаються в особи, відповідальної за їх експлуатацію, у встановленому порядку.
У разі відсутності формуляра його відпрацьовує службова особа, за якою закріплені засоби ТЗІ і КТК, та затверджує в командира військової частини.
4.10. Засоби ТЗІ і КТК, які надійшли до військової частини, беруться на облік у день надходження.
За відсутності первинних документів на засоби ТЗІ і КТК облік за первинними документами (їх комплектність, технічний стан та вартість) ведеться комісією військової частини, що призначається командиром (начальником) військової частини. За результатами роботи комісії складаються акт технічного стану та акт прийому. До складу комісії включаються військовослужбовці та (або) працівники з належним досвідом роботи, начальник відповідного фінансового органу, представник(и) військової частини, які відповідають за засоби ТЗІ і КТК.
Підставою для внесення даних про комплектність засобів ТЗІ і КТК у формуляр може бути:
видаткова накладна на придбання засобів;
акт технічного стану та акт прийому;
технічна документація підприємства-виробника;
акт виконаних робіт (під час проведення ремонтних (сервісних) робіт);
акт інвентаризації.
4.11. Облік засобів ТЗІ і КТК здійснюється як у мирний час, так і в особливий період відповідно до цього Керівництва, інших нормативно-правових документів.
4.12. Організація та ведення обліку засобів ТЗІ і КТК здійснюються з дотриманням вимог нормативно-правових актів щодо забезпечення охорони державної таємниці.
5. Категорування засобів ТЗІ і КТК
5.1. Категорування засобів ТЗІ і КТК проводиться у залежності від їх технічного стану.
Встановлюються такі категорії придатності засобів ТЗІ і КТК:
перша - нові закуплені засоби ТЗІ і КТК, які ще не були в експлуатації, придатні та за своїми технічними характеристиками відповідають вимогам технічних умов, у період гарантійних зобов'язань;
друга - працездатні засоби ТЗІ і КТК - технічно справні, які знаходяться в експлуатації та відповідають усім вимогам експлуатаційної документації;
третя - встановлюється для засобів ТЗІ і КТК, які за своїм технічним станом не можуть бути застосовані за призначенням і потребують виконання певного обсягу робіт із доведенням до норм експлуатаційних параметрів та проведення ремонту;
четверта - встановлюється для засобів КТК, які потребують проведення капітального (регламентованого) ремонту (для засобів ТЗІ не встановлюється);
п'ята - ті засоби ТЗІ і КТК, що не підлягають відновленню і за своїм технічним станом не можуть бути використані за призначенням, а також морально і фізично застарілі зразки, технічні можливості яких не відповідають існуючим стандартам (нормативам) та які підлягають списанню.
5.2. Переведення засобів ТЗІ і КТК, які знаходяться в поточному використанні або на зберіганні, із вищої категорії у нижчу, здійснюється за результатами проведення у військових частинах щорічної інвентаризації озброєння, військової техніки та майна.
5.3. Переведення засобів ТЗІ і КТК в нижчу категорію (до 4-ї категорії включно) проводиться після видачі зі складу військової частини і прийняття їх в експлуатацію або після завершення граничного строку експлуатації за первинними обліковими документами командиром (начальником) військової частини на підставі затвердженого ним акта технічного (якісного) стану.
5.4. Для документального оформлення технічного (якісного) стану, потреби в ремонті засобів ТЗІ і КТК, які обліковують за номерами і технічним станом, складається акт (форма 12 додатка 1 до Тимчасового керівництва з обліку військового майна у Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 24 грудня 2010 року № 690 (зі змінами)).
5.5. Підпис командира військової частини (начальника), який затвердив акт (зробив висновок), засвідчується гербовою печаткою.
Акти технічного стану реєструються та зберігаються в діловодстві служби забезпечення військової частини.
5.6. До складу комісії військової частини, яка визначає технічний (якісний) стан засобів ТЗІ і КТК, обов'язково включається начальник фінансового органу.
5.7. Про зміну категорії придатності робиться запис у формулярі із зазначенням номера та дати акта, на підставі якого виконано зміну.
Додатково до акта технічного стану додається мотивований висновок спеціалізованого ремонтного органу про економічну недоцільність ремонту зазначеного обладнання.
5.8. У разі коли майно переводиться в нижчі категорії внаслідок порушень правил його експлуатації, умисного псування, розкрадання або передчасного виходу з ладу, командиром військової частини призначається службове розслідування з подальшим відшкодуванням збитків, нанесених державі.
5.9. Переведення засобів ТЗІ і КТК в іншу категорію без оформлення актів технічного (якісного) стану суворо забороняється.
6. Придбання засобів ТЗІ і КТК та проведення їх інвентаризації
6.1. Придбання засобів ТЗІ і КТК проводиться відповідно до вимог чинного законодавства.
6.2. Проведення інвентаризації засобів ТЗІ і КТК
6.2.1. Щорічно проводиться планова інвентаризація озброєння та військової техніки, військового майна, закріпленого за військовими частинами та підприємствами, які належать до сфери управління Міністерства оборони України, у тому числі засобів ТЗІ і КТК, станом на 1 січня.
Інвентаризація засобів ТЗІ і КТК проводиться комісією, призначеною наказом командира (начальника) військової частини, директора підприємства, що належить до сфери управління Міністерства оборони України, за місяць до початку календарного року.
6.2.2. Інвентаризація засобів ТЗІ і КТК проводиться у присутності і за обов'язковою участю службової особи, призначеної відповідальною за їх облік.
Під час інвентаризації перевіряється:
встановлення фактичної наявності засобів ТЗІ і КТК, їх якісного стану (категорійності) і комплектності, виявлення обсягів нестачі, надлишку, а також відображення результатів інвентаризації в інвентаризаційних описах або відомостях наявності та якісного стану перевіреного майна.
Результати інвентаризації відображаються в інвентаризаційному описі та відповідних книгах, картках обліку, регістрах бухгалтерського обліку.
У разі виявлення фактів втрати або неправомірного використання засобів ТЗІ і КТК командиром (начальником) військової частини призначається розслідування з метою встановлення причин їх виникнення, розміру заподіяної шкоди та винних осіб.
6.2.3. Результати інвентаризації оформлюються актом, до якого додаються інвентаризаційні описи і який підписується головою і членами інвентаризаційної комісії, а також у порядку ознайомлення - командирами (начальниками) відповідних служб, затверджуються командиром (начальником) військової частини, директором підприємства, що належить до сфери управління Міністерства оборони України, і зберігаються у військовій частині на підприємстві протягом 3 років.
6.2.4. Звіти щодо інвентаризації засобів ТЗІ і КТК надсилаються (за підпорядкованістю) до центральної служби забезпечення Міністерства оборони України та Збройних Сил України до 15 січня.
За результатами наданих звітів визначається:
відповідність фактичної наявності, категорійності засобів ТЗІ і КТК, комплектуючих, запасних частин обліковим даним служб забезпечення;
необхідна кількість засобів ТЗІ для забезпечення потреб військових частин та підприємств, які належать до сфери управління Міністерства оборони України, підрозділів ТЗІ для виконання робіт згідно з наданими їм повноваженнями.
6.2.5. За результатами інвентаризації засобів ТЗІ і КТК, відповідно до вимог Департаменту фінансів Міністерства оборони України центральна служба забезпечення Міністерства оборони України та Збройних Сил України щороку до 20 січня подає Довідку щодо вартості матеріальних активів техніки спеціального зв'язку, у тому числі засобів ТЗІ і КТК, що перебувають на обліку, за Міністерство оборони України та Збройні Сили України станом на 1 січня.
7. Списання засобів ТЗІ і КТК
7.2. Відлік встановлених строків експлуатації засобів ТЗІ і КТК починається з дня їх введення в експлуатацію.
Перевірку справності та працездатності ТЗІ і КТК необхідно проводити відповідно до експлуатаційних документів.
7.3. Ресурс, строк експлуатації, гарантійне напрацювання, гарантійний строк експлуатації засобів ТЗІ і КТК встановлюються виробником та зазначаються в технічній документації.
Строки експлуатації засобів ТЗІ і КТК, що перебувають на обліку у Збройних Силах України наведено в таблиці (додаток 2).
Строк експлуатації засобів ТЗІ і КТК не є підставою для їх списання, якщо засоби ТЗІ і КТК за своїм технічним станом придатні для подальшого використання або можуть бути відновлені шляхом ремонту.
8. Передача засобів ТЗІ і КТК
8.1. У разі відсутності потреби в охороні ІзОД засоби ТЗІ і КТК, які за своїм технічним (якісним) станом придатні до подальшого використання, перерозподіляються між іншими військовими частинами або вилучаються на склад і ставляться на зберігання.
Засоби ТЗІ і КТК, які за своїм технічним (якісним) станом непридатні до подальшого використання, після визначення їх технічного стану та можливості використання складових частин для ремонту передаються на склад.
8.2. Передача засобів ТЗІ і КТК здійснюється:
між військовими частинами Збройних Сил України - за нарядами центральної служби забезпечення Міністерства оборони України та Збройних Сил України;
між військовими частинами (установами), що входять до складу органу військового управління, - за нарядами служби забезпечення органу військового управління;
між структурними підрозділами апарату Міністерства оборони України, підприємствами, які належать до сфери управління Міністерства оборони України, та структурними підрозділами Генерального штабу Збройних Сил України - за накладними Центру забезпечення службової діяльності Міністерства оборони та Генерального штабу Збройних Сил України на підставі рішення центральної служби забезпечення Міністерства оборони України та Збройних Сил України.
До нарядів на передачу додаються оформлені та затверджені акти технічного стану. Один примірник акта технічного стану разом із виконаним нарядом направляється до відповідної служби забезпечення, що виписала наряд на передачу засобів ТЗІ і КТК або надала розпорядження.
9. Експлуатація засобів ТЗІ і КТК
До обслуговування і експлуатації засобів ТЗІ і КТК допускаються підготовлені службові особи, які вивчили принцип дії, конструктивні особливості та прийоми роботи з урахуванням рекомендацій з експлуатації відповідно до вимог керівних документів, технічної документації і цього Керівництва та призначені наказом командира (начальника) військової частини відповідальними за експлуатацію засобів ТЗІ і КТК.
Начальник Центрального управління захисту інформації і криптології генерального штабу Збройних Сил України полковник |
С.Г. Вдовенко |
Додаток
ПЕРЕЛІК СКОРОЧЕНЬ
ВК - військовий класифікатор;
ІТС - інформаційно-телекомунікаційна система;
ІзОД - інформація з обмеженим доступом;
КТК - комплекси технічного контролю;
КЗЗ - комплекси засобів захисту;
НСД - несанкціонований доступ;
ОІД - об'єкт інформаційної діяльності;
ТЗІ - технічний захист інформації
Додаток 1
до Керівництва з технічного
забезпечення засобами технічного
захисту інформації і комплексами
технічного контролю
ЗАТВЕРДЖУЮ
__________________________________
__________________________________
(посада)
__________________________________
(військове звання, підпис,
прізвище та ініціали)
................Перейти до повного тексту