1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Положення


МІЖВІДОМЧА КООРДИНАЦІЙНА РАДА
З АДАПТАЦІЇ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ДО ЗАКОНОДАВСТВА
ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням третього
засідання Міжвідомчої
координаційної ради
з адаптації законодавства
України до законодавства
Європейського Союзу
від 5 листопада 1999 року
Положення про порядок підготовки плану роботи з адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу
1. Плани роботи з адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу (ЄС) на рік (далі - план роботи з адаптації законодавства) розробляються міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади (далі - відповідальні органи) відповідно до сфери своєї діяльності в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України та цим Положенням.
До підготовки планів роботи з адаптації законодавства можуть залучатися представники інших центральних органів виконавчої влади, а також висококваліфіковані українські та іноземні експерти.
2. План роботи з адаптації законодавства готується за формою, установленою цим Положенням (додаток 1), та має такі розділи:
1) Назва проекту нормативно-правового акта.
2) Підстави для розроблення та прийняття проекту нормативно-правового акта, адаптованого до вимог законодавства ЄС.
3) Перелік та реквізити актів законодавства ЄС, що регулюють відповідні правовідносини та можуть бути враховані під час розроблення проекту нормативно-правового акта.
4) Терміни подання на правову експертизу до Міністерства юстиції та внесення на розгляд до Кабінету Міністрів України.
3. Перший розділ плану роботи з адаптації законодавства складається з переліку проектів законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України, які відповідальний орган на виконання актів або доручень Президента України і Кабінету Міністрів України або за власною ініціативою розроблятиме з урахуванням основних положень законодавства ЄС (далі - проекти нормативно-правових актів).
Проекти нормативно-правових актів включаються до плану роботи з адаптації законодавства, якщо вони відповідають таким вимогам:
1) загальний термін розроблення проекту, установлений актами або дорученнями Президента України і Кабінету Міністрів України або планом роботи відповідального органу, є не меншим, ніж шість місяців*;
____________
* Якщо при розробленні плану роботи з адаптації законодавства на
2000 рік термін, який залишився для розроблення проекту
нормативно-правового акта в цьому році, становить менше ніж шість
місяців, то такий проект до плану не вноситься.
2) предмет правового регулювання будь-якого положення цього проекту:
- стосується виконання зобов'язань, що випливають з Угоди про партнерство і співробітництво між Україною і європейськими Співтовариствами та їх державами-членами від 14 червня 1994 р. (далі - УПС), інших міжнародних договорів з питань співробітництва України з ЄС, або відповідно до Концепції адаптації законодавства України до законодавства європейського Союзу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16 серпня 1999р. N 1496 (далі - Концепція), або рішення Міжвідомчої координаційної ради з адаптації законодавства України до законодавства ЄС (далі - МКР) віднесено до пріоритетних сфер адаптації законодавства.
4. У другому розділі плану роботи з адаптації законодавства вказуються підстави для внесення до нього відповідного проекту нормативно-правового акта України із зазначенням:
- відповідних положень УПС, на виконання яких розробляється проект або які встановлюють зобов'язання України, що стосуються предмета правового регулювання проекту, або
- належності предмета правового регулювання проекту до пріоритетних сфер адаптації законодавства відповідно до Концепції або рішення МКР;
- інших підстав.
5. У третьому розділі плану роботи з адаптації законодавства зазначаються перелік та реквізити (назва, дата прийняття, номер, орган, що затвердив акт, та джерело офіційної публікації) актів законодавства ЄС, що мають відповідний проекту нормативно-правового акта предмет регулювання і положення яких можуть бути враховані при його розробці.
Відповідальний орган здійснює відбір відповідних актів законодавства ЄС на підставі попереднього аналізу їх змісту з урахуванням рекомендацій Мін'юсту та експертів Українсько-Європейського консультативного центру з питань законодавства або виходячи з їх назви та преамбули.
Зазначений перелік є орієнтовним для розробника і може бути доповнений під час безпосередньої роботи над проектом нормативно-правового акта.
6. У четвертому розділі плану роботи з адаптації законодавства зазначаються терміни подання проекту нормативно-правового акта на правову експертизу до Мін'юсту та Кабінету Міністрів України.
При визначенні цих термінів необхідно враховувати, що проект нормативно-правового акта подається до Мін'юсту на правову експертизу після його узгодження з іншими зацікавленими центральними органами виконавчої влади за місяць до внесення на розгляд Кабінету Міністрів України.
7. Проект плану роботи з адаптації законодавства подається до 1 грудня поточного року на розгляд МКР, а також надсилається для ознайомлення відповідним центральним органам виконавчої влади, які будуть залучені до розроблення відповідних проектів нормативно-правових актів, передбачених планом роботи з адаптації законодавства.
8. Допрацьований з урахуванням рекомендацій МКР план роботи з адаптації законодавства, затверджений керівником відповідного центрального органу виконавчої влади або особою, що його заміщує, подається до 15 грудня поточного року на розгляд до Мін'юсту.

................
Перейти до повного тексту