- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
НАКАЗ
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій
№ 199 від 29.03.2019 )
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації правової роботи в головних управліннях (управліннях) ДСНС України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, на підприємствах, в установах, організаціях і спеціальних формуваннях сфери управління ДСНС України
З метою належної реалізації вимог
постанови Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2001 року № 1693 "Про вдосконалення організації правової роботи в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади",
Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040, забезпечення організації та удосконалення правової роботи в головних управліннях (управліннях) ДСНС України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, підприємствах, установах, організаціях та спеціальних формуваннях сфери управління ДСНС України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо організації правової роботи в головних управліннях (управліннях) ДСНС України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, на підприємствах, в установах, організаціях і спеціальних формуваннях сфери управління ДСНС України , що додаються.
2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДСНС України
25.04.2013 № 186
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації правової роботи в головних управліннях (управліннях) ДСНС України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, на підприємствах, в установах, організаціях і спеціальних формуваннях сфери управління ДСНС України
1. Методичні рекомендації щодо організації правової роботи в головних управліннях (управліннях) ДСНС України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, на підприємствах, в установах, організаціях і спеціальних формуваннях сфери управління ДСНС України (далі - органи і підрозділи ДСНС України) розроблено відповідно до
постанови Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2001 року № 1693 "Про вдосконалення організації правової роботи в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади",
Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040,
рекомендацій Міністерства юстиції України від 15.01.96 № 2 "Про порядок ведення претензійної та позовної роботи на підприємстві, в установі, організації", Порядку організації та проведення перевірок правової роботи в органах і підрозділах ДСНС України, затвердженого наказом ДСНС України від 14.03.2013 № 81, Порядку ведення претензійної та позовної роботи в системі ДСНС України, затвердженого наказом ДСНС від 15.03.2013 № 82, Порядку ведення договірної роботи в ДСНС України, затвердженого наказом ДСНС від 14.03.2013 № 80, з метою надання правової допомоги, сприяння ефективній діяльності та вдосконаленню роботи юридичних служб органів і підрозділів ДСНС України.
2. Основним завданням юридичної служби органів і підрозділів ДСНС України є організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування органами і підрозділами ДСНС України нормативно-правових актів та інших документів, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів їх керівниками та працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків, а також представлення інтересів органів і підрозділів ДСНС України у судах.
3. Організація правової роботи спрямована на:
забезпечення дотримання принципів законності та верховенства права у всіх сферах діяльності;
забезпечення виконання договірних зобов'язань;
економію і раціональне використання матеріальних, трудових, фінансових та інших видів ресурсів;
зниження непродуктивних витрат та усунення причин і умов, що їх спричиняють;
забезпечення захисту і відновлення порушених майнових прав та законних інтересів відповідного органу чи підрозділу ДСНС України.
4. До правової роботи відносяться:
погодження (візування), реєстрація договорів та інших документів, що видаються органом чи підрозділом ДСНС України;
організація претензійно-позовної роботи та здійснення контролю за її проведенням;
захист прав та законних інтересів органів і підрозділів ДСНС України, відповідно до компетенції, у судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів;
проведення правового навчання працівників та осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів ДСНС України, надання юридичних консультацій та допомоги працівникам інших структурних підрозділів;
ведення індивідуальної номенклатури справ;
розгляд, аналіз, узагальнення результатів правової роботи, складання та подання відповідних звітів до Юридичного управління ДСНС України;
забезпечення контролю за виконанням судових рішень, взаємодія з органами виконавчої служби та проведення щомісячної взаємної звірки виконавчих документів, що знаходяться на виконанні;
відповідно до компетенції розгляд звернень громадян, депутатських запитів та звернень;
складання щоквартальних планів роботи юридичної служби, планів правового навчання працівників та осіб рядового і начальницького складу структурних підрозділів відповідних органів чи підрозділів ДСНС України;
інші питання, що не суперечать чинному законодавству.
5. Методичне керівництво правовою роботою органів і підрозділів ДСНС України здійснюється шляхом перевірок стану правової роботи та подання пропозицій щодо її поліпшення, усунення недоліків у правовому забезпеченні діяльності органів і підрозділів ДСНС України, вжиття заходів до впровадження новітніх форм і методів діяльності юридичної служби, виконання актів Міністерства юстиції України та його територіальних органів, а також підвищення кваліфікації працівників юридичної служби органу чи підрозділу ДСНС України.
6. У своїй діяльності юридична служба органів і підрозділів ДСНС України керується
Конституцією та законами України, міжнародними договорами, ратифікованими Україною, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України,
Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040, актами ДСНС України, положенням (статутом) органу чи підрозділу ДСНС України, іншими нормативно-правовими актами.
7. Юридична служба органів і підрозділів ДСНС України утворюється як самостійний структурний підрозділ, вид якого залежить від обсягу, характеру та складності правової роботи (управління, відділ, сектор), або вводиться посада юрисконсульта відповідної категорії.
8. Юридична служба органів і підрозділів ДСНС України підпорядковується безпосередньо керівнику органу чи підрозділу ДСНС України.
Порядок взаємодії юридичної служби з іншими структурними підрозділами органів і підрозділів ДСНС України визначається керівником органу чи підрозділу ДСНС України.
9. На посаду керівника юридичної служби органу чи підрозділу ДСНС України призначається особа з вищою юридичною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом не менш як три роки.
10. Призначення на посаду керівника юридичної служби (юрисконсульта) органу чи підрозділу ДСНС України погоджується з Юридичним управлінням ДСНС України.
11. Видання нормативного акта, а також подання проекту такого акта керівнику органу чи підрозділу ДСНС України для його прийняття чи погодження без попереднього розгляду та погодження з юридичною службою не допускається.
Працівники юридичної служби несуть відповідальність за відповідність чинному законодавству завізованих ними проектів документів правового характеру, порушення порядку пред'явлення і розгляду претензій та позовів.
12. Юридична служба органів і підрозділів ДСНС України постійно співпрацює з Юридичним управлінням ДСНС України, отримує методичну допомогу, консультації та роз'яснення з правових питань, що належать до компетенції ДСНС України, тощо.
Орган чи підрозділ ДСНС України з метою підвищення професійного рівня працівників юридичної служби може подавати пропозиції Юридичному управлінню ДСНС України щодо рекомендованої тематики семінарів, що регулярно проводяться для працівників юридичних служб органів і підрозділів ДСНС України.
13. Орган чи підрозділ ДСНС України зобов'язаний створювати умови для належної роботи і підвищення кваліфікації працівників юридичної служби органу чи підрозділу ДСНС України, забезпечувати їх окремим приміщенням, телефонним та електронним зв'язком, сучасними комп'ютерами та оргтехнікою, транспортом для виконання службових обов'язків, нормативно-правовими актами і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з правових питань, електронною системою інформаційно-правового забезпечення, а також доступом до інформаційних баз.
14. Юридична служба органу чи підрозділу ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань:
забезпечує правильне застосування і виконання нормативно-правових актів та інших документів в органах чи підрозділах ДСНС України, подає керівнику органу чи підрозділу ДСНС України пропозиції щодо вирішення правових питань, пов'язаних з діяльністю органу чи підрозділу ДСНС України;
розробляє та бере участь у розробленні проектів актів та інших документів з питань діяльності органу чи підрозділу ДСНС України;
проводить юридичну експертизу проектів актів та інших документів, підготовлених структурними підрозділами органу чи підрозділу ДСНС України, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів або осіб, що їх заміщують. У разі виявлення невідповідності проекту акта чи іншого документа вимогам законодавства подає заінтересованому структурному підрозділу вмотивовані пропозиції щодо приведення його у відповідність із законодавством;
проводить у межах компетенції разом із структурними підрозділами органу чи підрозділу ДСНС України роботу з перегляду актів та інших документів з метою приведення їх у відповідність із законодавством;
інформує керівника органу чи підрозділу ДСНС України про необхідність вжиття заходів для внесення змін до актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування;
організовує роботу, пов'язану з укладенням договорів (контрактів), бере участь у їх підготовці та здійсненні контролю за виконанням, дає правову оцінку проектам таких договорів (контрактів). Проекти договорів (контрактів) погоджуються (візуються) юридичною службою за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів або осіб, які їх заміщають;
бере участь у забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів органу чи підрозділу ДСНС України в разі невиконання чи неналежного виконання договірних зобов'язань;
організовує претензійну та позовну роботу, проводить аналіз її результатів;
здійснює контроль за дотриманням структурними підрозділами встановленого в органах та підрозділах ДСНС України порядку пред'явлення і розгляду претензій;
сприяє своєчасному вжиттю заходів до усунення порушень, зазначених у документах прокурорського реагування, судових рішеннях, відповідних документах правоохоронних і контролюючих органів;
подає керівникові органу чи підрозділу ДСНС України пропозиції щодо вдосконалення правового забезпечення діяльності органу чи підрозділу ДСНС України, висновки стосовно правомірності списання матеріальних цінностей, дебіторської заборгованості, непродуктивних витрат та правову оцінку фактам нестач, крадіжок, безгосподарності, випуску недоброякісної продукції, псування майна;
розглядає матеріали про відшкодування матеріальної шкоди за рахунок винних осіб, що готуються відповідними структурними підрозділами на основі економіко-правового аналізу даних бухгалтерського обліку і статистичної звітності, інших документів фінансово-господарської діяльності органу чи підрозділу ДСНС України та матеріалів перевірок, проведених правоохоронними і контролюючими органами;
сприяє дотриманню законності у реалізації прав трудового колективу органу чи підрозділу ДСНС України під час вирішення виробничих та соціальних питань;
разом із заінтересованими структурними підрозділами органу чи підрозділу ДСНС України бере участь у підготовці заходів щодо зміцнення трудової дисципліни, забезпечення охорони праці;
надає правову допомогу працівникам органу чи підрозділу ДСНС України, які потребують соціального захисту;
забезпечує правильне застосування норм трудового, житлового, пенсійного та іншого законодавства, що стосуються прав і законних інтересів працівників та осіб рядового і начальницького складу органу чи підрозділу ДСНС України, подає пропозиції керівникові щодо поновлення порушених прав;
................Перейти до повного тексту