1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
25.07.2013 № 59
Про підготовку до опалювального сезону 2013 - 2014 років, тарифну політику у регіонах та стан погашення заборгованості із заробітної плати на підприємствах житлово-комунального господарства
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 352 від 30.07.2013 )
Заслухавши питання "Про підготовку до опалювального сезону 2013 - 2014 років, тарифну політику у регіонах та стан погашення заборгованості із заробітної плати на підприємствах житлово-комунального господарства" колегія відзначає, що Мінрегіоном разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями забезпечено підготовку житлово-комунального господарства та об'єктів соціальної сфери до роботи в осінньо-зимовий період 2013 - 2014 років відповідно до планових показників.
Водночас, незважаючи на те, що загалом у всіх підгалузях житлово-комунального господарства підготовчі роботи виконано в середньому на 54,8%, що перевищує плановий показник, який на 1 липня ц.р. становив 50%, з відставанням здійснюються роботи з підготовки об'єктів соціальної сфери у Чернівецькій області (дитячі садки підготовлено на 49,6%, школи - на 49,7%, лікарні - на 49,8%) та у Сумській області (підготовка дитячих садків - на рівні 49,5%), з капітального ремонту котлів у Луганській області (41,2%), із заміни теплових мереж у Волинській (48,6%) області та м. Севастополі (49%), з підготовки центральних теплових пунктів у Волинській області (45,9%), із заміни водопровідних мереж у Волинській (47,3%) та Сумській (4%) областях, з підготовки водопровідних насосних станцій у Волинській області (47,4%), каналізаційних насосних станцій у Волинській (48,1%) та Чернівецькій (46,7%) областях, з ремонту вулиць і доріг у Вінницькій (39,8%), Кіровоградській (35,4%), Сумській (45,5%), Тернопільській (42%), Херсонській (30%) областях та у м. Севастополі (27%), із заготівлі посипкового матеріалу у Вінницькій (40,4%), Херсонській (48%) областях та м. Києві (4,9%), з підготовки спеціалізованої техніки у Вінницькій області (41%) та м. Києві (35%).
Колегія також зазначає, що питання формування і встановлення економічно обґрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги є надзвичайно важливим та соціально значущим.
Чинною нормативно-правовою базою встановлено, що виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
Сьогодні повноваження щодо встановлення тарифів на комунальні послуги (теплова енергія, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення) розподілено між Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (далі - Комісія), та органами місцевого самоврядування.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг" Комісія встановлює тарифи на комунальні послуги лише тим суб'єктам природних монополій та суб'єктам господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких вона здійснює.
У свою чергу, органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на комунальні послуги для решти підприємств, які не підпадають під регулювання Комісії, а також тарифи на послуги з централізованого опалення (грн./м-2) та постачання гарячої води (грн./м-3) кінцевим споживачам на основі тарифів, затверджених Комісією.
Повноваження щодо встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій відповідно до законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про житлово-комунальні послуги" надано виключно органам місцевого самоврядування.
З початку 2013 року в окремих населених пунктах перегляд тарифів здійснювався лише органами місцевого самоврядування.
Так, станом на 19.07.2013 тарифи на житлово-комунальні послуги підвищено:
- на послуги з теплопостачання - у 5 областях: Волинській, Донецькій, Івано-Франківській, Київській, Сумській;
- на послуги з водопостачання - у 22 областях та АР Крим (тарифи не підвищувалися лише на території Дніпропетровської, Луганської областей, а також у містах Києві та Севастополі);
- на послуги з водовідведення - у 20 областях та АР Крим (тарифи не підвищувалися лише на території Дніпропетровської, Запорізької, Луганської, Херсонської областей, а також у містах Києві та Севастополі);
- на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій - у 21 області та АР Крим (тарифи не переглядалися лише на території Дніпропетровської, Херсонської, Черкаської областей, а також у м. Севастополі. У місті Києві встановлювалися тарифи тільки для будинків, які вперше введено в експлуатацію).
Згідно з дорученнями Уряду Мінрегіонові, іншим заінтересованим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів АР Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям необхідно забезпечити перевірку економічної обґрунтованості тарифів на житлово-комунальні послуги, які були підвищені органами місцевого самоврядування, та вжити відповідно до закону заходів щодо скасування органами місцевого самоврядування відповідних рішень.
На виконання доручень Кабінету Міністрів України Мінрегіоном:
- здійснюється щотижневий моніторинг зміни тарифів на житлово-комунальні послуги;
- відслідковуються випадки порушення законодавства щодо введення в дію тарифів на житлово-комунальні послуги та надсилаються відповідні листи до обласних державних адміністрацій;
- надано Держцінінспекції та Антимонопольному комітету інформацію щодо зміни, зокрема підвищення протягом 2013 року органами місцевого самоврядування тарифів на житлово-комунальні послуги;
- надіслано до Ради міністрів АР Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій листи з вимогою забезпечити утворення на місцях постійно діючих робочих груп з питання перевірки економічної обґрунтованості тарифів на житлово-комунальні послуги, до складу яких входитимуть, у тому числі, представники Державної інспекції України з контролю за цінами та представники територіальних відділень Антимонопольного комітету України;
- підготовлено проект наказу Мінрегіону "Про утворення робочої групи щодо аналізу ситуації зі встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги".
Розглянувши питання про стан погашення заборгованості із виплати заробітної плати на підприємствах житлово-комунального господарства, колегія констатує, що за даними проведеного аналізу стану погашення заборгованості із виплати заробітної плати у розрізі підгалузей житлово-комунального господарства та регіонів, на початок червня 2013 року найбільші обсяги заборгованості із виплати заробітної плати мають підприємства Луганської (2,6 млн.грн.), Миколаївської (2,5 млн.грн.), Донецької (2,1 млн.грн.) та Львівської (1,97 млн.грн.) областей.
Разом з тим з початку року заборгованість із виплати заробітної плати зменшилась у 14 регіонах, зокрема у Закарпатській - на 62%, Вінницькій - на 54% та Тернопільській - на 34 відсотки.
Водночас борги з виплати заробітної плати працівникам підприємств галузі зросли у 3 регіонах: у Миколаївській - на 1,7 млн.грн. (або в 3 рази), Черкаській - на 253,0 тис.грн. (або в 4 рази) та Полтавській - на 62 тис.грн. (або на 22%) областях.

................
Перейти до повного тексту