- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного агентства земельних ресурсів
№ 83 від 31.03.2015 )
Про деякі питання реалізації повноважень з питань передачі земель сільськогосподарського призначення державної власності для всіх потреб
( Дію пункту 1 зупинено згідно з Наказом Державного агентства земельних ресурсів
№ 94 від 27.03.2014 )
1. Довести до відома головних управлінь Держземагентства в областях, містах Києві та Севастополі і рекомендувати для використання в роботі методичні рекомендації щодо реалізації головними управліннями Держземагентства в областях, містах Києві та Севастополі повноважень з передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування (на безконкурентних засадах) для всіх потреб та методичні рекомендації щодо порядку реалізації головними управліннями Держземагентства в областях, містах Києві та Севастополі повноважень з поновлення договорів оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та/або внесення змін до них в новій редакції, що додаються.
2. Департаменту землеустрою, використання та охорони земель надавати головним управлінням Держземагентства в областях, містах Києві та Севастополі методичну допомогу щодо реалізації ними повноважень з передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування для всіх потреб.
3. Департаменту землеустрою, використання та охорони земель спільно з Управлінням запобігання та протидії корупції і Юридичним департаментом забезпечувати контроль та координацію діяльності головних управлінь в областях, містах Києві та Севастополі під час реалізації ними повноважень з питань передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування для всіх потреб, зокрема, шляхом проведення вибіркових перевірок рішень територіальних органів Держземагентства щодо реалізації ними вищезазначених повноважень. У разі виявлення порушень вимог земельного законодавства під час реалізації територіальними органами цих повноважень інформувати керівництво Держземагентства України.
( Пункт 4 втратив чинність на підставі Наказу Державного агентства земельних ресурсів
№ 94 від 27.03.2014 )
( Пункт 5 втратив чинність на підставі Наказу Державного агентства земельних ресурсів
№ 94 від 27.03.2014 )
6. Державному підприємству "Центр державного земельного кадастру" спільно з Управлінням інформаційних технологій та технічного захисту інформації забезпечити розроблення програмного забезпечення, необхідного для реалізації повноважень з передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для всіх потреб, його дослідну експлуатацію й впровадження.
7. Начальникам головних управлінь Держземагентства України в областях, містах Києві та Севастополі забезпечити:
( Дію підпункту 7.1 пункту 7 зупинено згідно з Наказом Державного агентства земельних ресурсів
№ 94 від 27.03.2014 )
7.1. Використання програмного забезпечення, визначеного в пункті 4 цього наказу, під час реєстрації наказів щодо передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність чи користування для всіх потреб.
7.2. Можливість прийому звернень чи клопотань, які подаються до головного управління, з питань передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення для всіх потреб через територіальні органи нижчого рівня, в межах області.
8. Контроль за виконанням пунктів 1 - 3 цього наказу залишаю за собою, а пунктів 4 - 7 - покласти на першого заступника Голови Кадомського А.М.
В.о. Голови |
Є.С. Бердніков |
( Текст взято з сайту Держземагентства України http://www.dkz.ck.ua )
Додаток 1
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо порядку реалізації головними управліннями Держземагентства в областях, містах Києві та Севастополі повноважень з передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування (на безконкурентних засадах) для всіх потреб
(нова редакція)
1. Загальні положення
1.1. Ці методичні рекомендації визначають рекомендований механізм порядку реалізації головними управліннями Держземагентства в областях, містах Києві та Севастополі (далі - територіальні органи) повноважень з передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування (на безконкурентних засадах) для всіх потреб.
1.2. Рішення територіальних органів про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою чи про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність або користування рекомендується приймати у вигляді наказу (далі - наказ).
Наказ рекомендується приймати по кожній земельній ділянці окремо.
Заявнику рекомендується надавати завірену належним чином копію наказу.
1.4. Реєстрацію наказу рекомендується здійснювати в єдиному програмному забезпеченні з присвоєнням реєстраційного номера за наступною структурою:
УУ/ХХХХХХХХХХ:ХХ:ХХХ/ХХХХХХХХ, де
УУ - дві українські літери, що визначають приналежність до відповідної області або міста Києва чи Севастополя і містять наступну кодифікацію:
Вінницька область - ВН;
Волинська область - ВЛ;
Дніпропетровська - ДН;
Донецька область - ДЦ;
Житомирська область - ЖТ;
Закарпатська область - ЗК;
Запорізька область - ЗП;
Івано-Франківська область - ІФ;
Київська - КИ;
Кіровоградська область - КР;
Луганська область - ЛГ;
Львівська область - ЛВ;
Миколаївська область - МК;
Одеська область - ОД;
Полтавська область - ПЛ;
Рівненська область - РВ;
Сумська область - СМ;
Тернопільська область - ТН;
Харківська область - ХА;
Херсонська область - ХС;
Хмельницька область - ХМ;
Черкаська область - ЧК;
Чернівецька область - ЧВ;
Чернігівська область - ЧН;
м. Київ - КВ;
м. Севастополь - СВ;
ХХХХХХХХХХ:ХХ - номер кадастрової зони;
ХХХ - номер кадастрового кварталу;
ХХХХХХХХ - цифри порядкового номера наказу, які формуються за допомогою програмного забезпечення.
1.5. Реєстрацію наказів рекомендується здійснювати головними управліннями Держземагентства в областях, містах Києві та Севастополі в окремому журналі реєстрації наказів по розпорядженню землями сільськогосподарського призначення державної власності (далі - журнал).
1.6. Журнал рекомендується вести помісячно у електронному та паперовому вигляді: у паперовому вигляді журнал складається з аркушів формату А4, які формуються з використанням програмного забезпечення та пронумеровуються, прошнуровуються і скріплюються печатками.
1.7. Для ведення журналу наказом територіального органу призначається відповідальна особа та особа, яка буде заміщувати відповідальну особу у разі її відсутності.
1.8. Записи до журналу вносяться державною мовою. Навпроти кожного запису відповідальна особа ставить свій підпис, який засвідчує правильність зробленого запису. В кінці кожен аркуш засвідчується підписом керівника територіального органу Держземагентства та скріплюється печаткою.
1.9. Достовірність, повноту та актуальність відомостей журналу у паперовому та електронному вигляді, а також за їх збереження забезпечує керівник відповідного територіального органу Держземагентства.
1.11. У разі якщо проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення державної власності розроблені на підставі рішень, прийнятих до 01.01.2013 року органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування, які на той час відповідно до повноважень, встановлених статтею
122 Земельного кодексу України, розпоряджалися земельними ділянками, рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності та надання її у власність або користування рекомендується приймати відповідним територіальним органом.
1.12. У разі якщо рішення про надання у оренду земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення державної власності прийняті органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування до 01.01.2013 року, але відповідні договори оренди не були укладені, їх укладання рекомендується приймати відповідними територіальними органами.
2. Рекомендаційний механізм прийняття рішення про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою
2.1. При надходженні до територіального органу клопотання громадянина, зацікавленого в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення із земель державної власності у межах норм безоплатної приватизації, або клопотання особи, зацікавленої в одержанні у користування земельної ділянки сільськогосподарського призначення із земель державної власності відповідному територіальному органу безпосередньо в момент звернення рекомендується здійснити реєстрацію такого клопотання у відповідності до вимог
Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року № 1242, а також рекомендується вносити відомості про реєстрацію клопотання (дату реєстрації та вхідний номер) до програмного забезпечення.
2.2. Після реєстрації клопотання відповідний територіальний орган зобов'язаний у строк, що не перевищує двадцяти днів, перевірити:
2.2.1. У разі якщо земельна ділянка передається у власність у межах норм безоплатної приватизації:
- наявність викопіювання з кадастрової карти (плану) або інших графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, та документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві, або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства) (частина шоста статті
118 Земельного кодексу України);
- відсутність передачі земельної ділянки безоплатно у власність відповідному громадянину по зазначеному виду використання (частина четверта (п'ята) статті
116 Земельного кодексу України);
- чи відносяться землі, за рахунок яких планується формування земельної ділянки, до земель сільськогосподарського призначення державної власності (частина четверта статті
122 Земельного кодексу України);
- відповідність бажаного місця розташування земельної ділянки схемі землеустрою і техніко-економічним обґрунтуванням використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці, проектам землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затвердженим у встановленому законом порядку (частина сьома статті
118 Земельного кодексу України);
- чи не порушуватиме бажане місце розташування земельної ділянки вимог раціональної організації території (шляхом створення черезсмужжя) та компактності землекористування (у разі розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки) (частина друга статті
29 Земельного кодексу України).
2.2.2. У разі якщо земельна ділянка передається у користування:
- наявність викопіювання з кадастрової карти (плану) або інших графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки) (частина друга статті
123 Земельного кодексу України);
- чи відносяться землі, за рахунок яких планується формування земельної ділянки, до земель сільськогосподарського призначення державної власності (частина четверта статті
122 Земельного кодексу України);
- чи має право особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки, набувати права постійного користування земельною ділянкою (у разі передачі земельної ділянки у постійне користування) (стаття
92 Земельного кодексу України);
- чи підлягає продажу земельна ділянка (право на неї) на конкурентних засадах (земельних торгах) (у разі надання земельної ділянки в оренду) (стаття
134 Земельного кодексу України);
- відповідність бажаного місця розташування земельної ділянки схемі землеустрою і техніко-економічним обґрунтуванням використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектам землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затвердженим у встановленому законом порядку (у разі розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки) (частина третя статті
123 Земельного кодексу України);
- чи не порушуватиме бажане місце розташування земельної ділянки вимог раціональної організації території (шляхом створення черезсмужжя) та компактності землекористування (частина друга статті
29 Земельного кодексу України);
- наявність нормативної грошової оцінки земель.
2.3. Для отримання додаткової інформації, необхідної для перевірки вимог, зазначених у пункті 2.2 цих Методичних рекомендацій, територіальні органи можуть звертатися до відповідних управлінь (відділів) Держземагентства у районах (містах), міжрайонних, міжміських, міськрайонних управлінь (відділах) Держземагентства.
2.4. У разі дотримання вимог, зазначених у пункті 2.2 цих Методичних рекомендацій, відповідному територіальному органу у строк, що не перевищує п'яти днів, рекомендується готувати за допомогою програмного забезпечення проект наказу про надання дозволу на розроблення відповідної документації із землеустрою.
2.5. Територіальному органу у строк, що не перевищує п'яти днів, після підписання та реєстрації наказу з урахуванням вимог пунктів 1.3 - 1.10 цих Методичних рекомендацій рекомендується надсилати заявнику лист, до якого додається належним чином завірена копія наказу, у разі якщо протягом зазначених п'яти днів фізична чи юридична особа не звернулася безпосередньо.
У разі наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою, необхідної для передачі земельної ділянки в оренду, в листі можуть зазначатися також пропозиції щодо істотних та інших умов майбутнього договору.
2.6. При недотриманні однієї із вимог, зазначених у пункті 2.2 цих Методичних рекомендацій, відповідному територіальному органу у строк, що не перевищує п'яти днів, рекомендується інформувати заявника про відмову у наданні відповідного дозволу із зазначенням конкретних причин відмови.
3. Здійснення реєстрації земельної ділянки та державної реєстрації права держави
3.1. При надходженні до відповідного територіального органу документації із землеустрою, погодженої у встановленому законодавством порядку, державна реєстрація земельної ділянки здійснюється відповідно до вимог статті
24 Закону України "Про Державний земельний кадастр".
3.2. Для здійснення реалізації права власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності територіальним органам рекомендується здійснити державну реєстрацію такого права у відповідному органі Укрдержреєстру.
4. Рекомендаційний механізм прийняття рішення про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність або користування
4.1. При надходженні (після державної реєстрації земельної ділянки та права власності держави на неї) до територіального органу проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) разом із проектом договору оренди земельної ділянки, підписаного юридичною або фізичною особою (у разі передачі земельної ділянки в оренду), відповідному територіальному органу рекомендується у строк, що не перевищує п'яти днів, перевірити:
- зміст технічної документації із землеустрою на відповідність вимогам статті 55 Закону України "Про землеустрій" та Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Держкомзему від 18.05.2010 № 376, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 червня 2010 року за № 391/17686;
- наявність витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (у разі передачі земельної ділянки у користування).
4.2. У разі відсутності зауважень до матеріалів, зазначених у пункті 4.1 цих Методичних рекомендацій, відповідному територіальному органу у строк, що не перевищує чотирьох днів, рекомендується підготувати за допомогою програмного забезпечення проект наказу про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність або користування.
4.3. Територіальному органу у строк, що не перевищує п'яти днів, після підписання та реєстрації наказу з урахуванням вимог пунктів 1.3 - 1.10 цих Методичних рекомендацій, рекомендується надіслати заявнику лист, до якого додається належним чином завірена копія наказу, у разі якщо протягом зазначених п'яти днів фізична чи юридична особа не звернулася безпосередньо.
4.4. У разі передачі земельної ділянки в оренду територіальному органу рекомендується здійснити заходи щодо організації підписання договору оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності.
................Перейти до повного тексту