- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА ЕКСПЕРТНА КОМІСІЯ УКРАЇНИ
З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ СУСПІЛЬНОЇ МОРАЛІ
Р І Ш Е Н Н Я
З метою удосконалення проведення перевірок, Національна експертна комісія України з питань захисту суспільної моралі
ВИРІШИЛА:
Внести до Інструкції про порядок проведення перевірок Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі, затвердженої рішенням Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі від 26.03.2009
N 4 (у редакції рішення Національної комісії від 06.12.2012
N 28, такі зміни та доповнення:
1. В абзаці п'ятнадцятому пункту 5.1 слова "структурним підрозділом апарату Національної комісії, відповідальним" замінити словами "представниками Національної комісії в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, а у разі проведення перевірки посадовою особою структурного підрозділу апарату Національної комісії - особою відповідальною".
2. У пункті 5.5:
- абзац перший після слова "припис" доповнити текстом "(додаток 5)";
- після абзацу другого доповнити новим абзацом третім у такій редакції:
"Кожний припис має свій власний номер та дату. Приписи реєструються представниками Національної комісії в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, а у разі проведення перевірки посадовою особою структурного підрозділу апарату Національної комісії - особою відповідальною за документообіг, у книзі обліку приписів (додаток 6), яка прошнуровується, пронумеровується та скріплюється печаткою Національної комісії".
У зв'язку з цим абзаци третій - тринадцятий вважати абзацами четвертим - чотирнадцятим.
3. Доповнити Інструкцію додатками 5, 6 (додатки 1, 2 до рішення).
Голова Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі | В.В.Костицький |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної
експертної комісії України
з питань захисту
суспільної моралі
26.03.2009 N 4
( vr_04623-09 ),
протокол
26.03.2009 N 16-09-к
(із змінами і доповненнями,
внесеними рішенням
Національної експертної
комісії України
з питань захисту
суспільної моралі
09.04.2013 N 40)
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок проведення перевірок Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція, відповідно до Закону України
"Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон), визначає порядок організації, проведення та оформлення результатів перевірок Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі (далі - Національна комісія) діяльності засобів масової інформації, установ і організацій всіх форм власності, що займаються діяльністю з обігу продукції і видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру, а також продукції, що містить елементи насилля і жорстокості (далі - суб'єкт господарювання).
1.2. Проведення перевірок згідно із Законом України
"Про захист суспільної моралі" є правом Національної комісії, яке реалізується з метою здійснення державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства у сфері захисту суспільної моралі щодо виявлення і запобігання порушенням вимог законодавства у цій сфері суб'єктами господарювання, а також забезпечення інтересів суспільства.
1.3. Перевірки поділяються на планові та позапланові.
1.4. Перевірки здійснюються за принципами:
пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров'я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності;
рівності прав і законних інтересів усіх суб'єктів господарювання;
гарантування прав суб'єкту господарювання;
об'єктивності та неупередженості проведення перевірок;
наявності підстав, визначених чинним законодавством України та цією Інструкцією, для проведення перевірок;
відкритості, прозорості, плановості й системності перевірок;
неприпустимості дублювання повноважень державних органів, уповноважених здійснювати нагляд і контроль у сфері захисту суспільної моралі;
невтручання Національної комісії у статутну діяльність суб'єкта господарювання, якщо вона здійснюється в межах закону;
відповідальності Національної комісії та її посадових осіб за шкоду, заподіяну суб'єкту господарювання внаслідок порушення вимог законодавства.
1.5. Перевірки здійснюються за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні Національної комісії у випадках, передбачених законом.
1.6. Перевірки можуть здійснюватися Національною комісією разом з іншими державними органами, уповноваженими здійснювати нагляд і контроль у сфері захисту суспільної моралі, якщо їхні повноваження на проведення чи участь у комплексних перевірках передбачені законодавством. Такі перевірки проводяться за спільним рішенням керівників відповідних державних органів.
1.7. Планові чи позапланові перевірки здійснюються у робочий час суб'єкта господарювання, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку.
1.8. Посадовій особі Національної комісії забороняється здійснювати перевірки щодо суб'єктів господарювання, з якими (або із службовими особами яких) посадова особа перебуває в родинних стосунках.
1.9. Національна комісія та суб'єкти господарювання мають право фіксувати процес проведення планової або позапланової перевірки чи кожну окрему дію засобами аудіо- та відеотехніки, не перешкоджаючи здійсненню такої перевірки.
1.10. Посадові особи Національної комісії з метою з'ясування обставин, які мають значення для повноти проведення перевірки, здійснюють у межах повноважень, передбачених законом, огляд територій або приміщень, які використовуються для провадження господарської діяльності, а також будь-яких документів чи предметів, якщо це передбачено законодавством про захист суспільної моралі.
1.11. Планові чи позапланові перевірки повинні здійснюватися у присутності керівника або його заступника, або уповноваженої особи суб'єкта господарювання.
1.12. Перед початком проведення перевірки посадова особа Національної комісії вносить запис до відповідного журналу суб'єкта господарювання (за його наявності).
1.13. Діяльність Національної комісії, пов'язана зі збором інформації, метою якого є отримання відомостей про масові явища та процеси, що відбуваються у сфері захисту суспільної моралі, не вважається перевіркою.
1.14. Під час проведення перевірок посадові особи Національної комісії зобов'язані зберігати комерційну таємницю суб'єкта господарювання.
Інформація, доступ до якої обмежено законом, одержана посадовою особою Національної комісії під час проведення перевірки, може використовуватися виключно в порядку, встановленому законом.
Національна комісія забезпечує спеціальний режим захисту та доступу до інформації, що є комерційною таємницею, згідно з вимогами закону.
1.15. Національна комісія на письмовий запит суб'єкта господарювання надає йому письмові консультації з питань проведення перевірок щодо вимог чинного законодавства у сфері захисту суспільної моралі, додержання яких перевіряється Національною комісією.
2. Планові перевірки
2.1. Планові перевірки здійснюються відповідно до квартальних планів, які затверджуються Національною комісією до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
2.2. Щорічно до 15 січня Національна комісія готує звіт про виконання квартальних планів перевірок суб'єктів господарювання за попередній рік і оприлюднює його в мережі Інтернет.
2.3. Національна комісія здійснює планові перевірки за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення перевірки не пізніш як за десять днів до дня її проведення.
Повідомлення повинно містити:
дату початку та дату закінчення планової перевірки;
найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється перевірка;
найменування Національної комісії.
Повідомлення надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою за рахунок коштів Національної комісії або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку.
Суб'єкт господарювання має право не допускати посадову особу Національної комісії до проведення планової перевірки в разі неодержання повідомлення про її проведення.
2.4. Строк проведення планової перевірки не може перевищувати п'ятнадцяти робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва - п'яти робочих днів, якщо інше не передбачено законом.
Продовження строку проведення планової перевірки не допускається.
2.5. Планова перевірка діяльності суб'єкта господарювання здійснюється не частіше одного разу на п'ять років.
3. Позапланові перевірки
3.1. Підставами для проведення позапланових перевірок є:
подання суб'єктом господарювання письмової заяви до Національної комісії про проведення перевірки за його бажанням;
перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері захисту суспільної моралі, виданих за результатами проведення планових перевірок;
звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства України у сфері захисту суспільної моралі. Позапланова перевірка у цьому разі проводиться тільки за наявності відповідного рішення Національної комісії про її проведення;
настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання.
Під час проведення позапланової перевірки з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для її проведення, з обов'язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення перевірки.
3.2. Проведення позапланових перевірок з інших підстав, крім передбачених пунктом 3.1 цієї Інструкції, забороняється, якщо інше не передбачається чинним законодавством України.
3.3. Суб'єкт господарювання, відповідно до
Закону, повинен ознайомитися з підставою проведення позапланової перевірки з наданням йому копії відповідного документа.
3.4. Строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва - двох робочих днів, якщо інше не передбачено законом.
Продовження строку проведення позапланової перевірки не допускається.
4. Розпорядчі документи
4.1. Для проведення планової або позапланової перевірки Національна комісія видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися перевірка, та її предмет.
4.2. На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення перевірки, яке підписується Головою або заступником Голови Національної комісії (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою (додаток 1).
4.3. У посвідченні (направленні) на проведення перевірки зазначаються:
найменування Національної комісії;
найменування суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких проводиться перевірка;
місцезнаходження суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких проводиться перевірка;
номер і дата наказу, на виконання якого проводиться перевірка;
перелік посадових осіб, які беруть участь у проведенні перевірки, із зазначенням їх посади, прізвища, ім'я та по батькові;
дата початку та дата закінчення перевірки;
тип перевірки (планова або позапланова);
підстави для проведення перевірки;
предмет проведення перевірки;
інформація про проведення попередньої перевірки (тип перевірки і строк її проведення).
4.4. Посвідчення (направлення) на проведення перевірки реєструється в книзі обліку посвідчень (направлень) на проведення перевірок (далі - Книга) (додаток 2).
Аркуші Книги мають бути пронумерованими, Книга - прошнурованою та скріпленою печаткою.
Книга ведеться та зберігається працівниками структурного підрозділу апарату Національної комісії, відповідального за напрямок її діяльності щодо проведення перевірок.
4.5. Посвідчення (направлення) є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку проведення перевірки.
4.6. Перед початком проведення перевірки посадові особи Національної комісії зобов'язані пред'явити керівнику суб'єкта господарювання або уповноваженій ним особі посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу Національної комісії, і надати суб'єкту господарювання копію посвідчення (направлення).
Посадова особа Національної комісії без посвідчення (направлення) на проведення перевірки та службового посвідчення не має права проводити перевірку суб'єкта господарювання.
Суб'єкт господарювання має право не допускати посадових осіб Національної комісії до проведення перевірки, якщо вони не пред'явили документів, передбачених цим пунктом.
5. Порядок оформлення та розгляду результатів перевірки
5.1. За результатами проведення планової або позапланової перевірки посадова особа Національної комісії складає акт перевірки (додаток 3), який повинен містити такі відомості:
дата складання акта перевірки;
тип перевірки (планова або позапланова);
предмет перевірки;
найменування Національної комісії, а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка провела перевірку;
найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких була проведена перевірка.
Посадова особа Національної комісії зазначає в акті перевірки стан виконання вимог законодавства у сфері захисту суспільної моралі суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства у цій сфері.
В акті перевірки зазначаються всі документи (або їх відсутність), на підставі яких робляться висновки щодо дотримання суб'єктом господарювання вимог чинного законодавства у сфері захисту суспільної моралі, відомості про надані для перегляду матеріали та проведення фото- і відеозйомки.
У разі відсутності у суб'єкта господарювання документів, пов'язаних із предметом перевірки, його керівник або уповноважена особа повинні надати письмове пояснення щодо причин їх відсутності, про що зазначається в акті перевірки.
В останній день перевірки два примірники акта перевірки підписуються посадовими особами Національної комісії, які проводили перевірку, та суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Повноваження щодо підписання акта перевірки особи, уповноваженої суб'єктом господарювання, посвідчуються відповідним документом, який додається до акта перевірки.
................Перейти до повного тексту