- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
15.02.2013 № 47
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки територіальними органами Держфінінспекції України інформації про результати контрольно-ревізійної роботи
З метою забезпечення єдиного методологічного підходу до порядку інформування органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування про стан фінансово-бюджетної дисципліни у регіоні, сфері (галузі) або на окремому підприємстві, установі, організації
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо підготовки територіальними органами Держфінінспекції України інформації про результати контрольно-ревізійної роботи (додається).
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ ГоловКРУ від 17.03.2006
№ 94 "Про затвердження Методичних рекомендацій з питань підготовки органами державної контрольно-ревізійної служби інформації про результати контрольно-ревізійної роботи".
3. Відділу організації документообігу Департаменту адміністративно-господарського забезпечення довести цей наказ до відома першого заступника Голови та керівників структурних підрозділів Держфінінспекції України, державних фінансових інспекцій в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Держфінінспекції України
15.02.2013 № 47
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо підготовки територіальними органами Держфінінспекції України інформації про результати контрольно-ревізійної роботи
1. Ці Методичні рекомендації розроблено з метою визначення єдиних підходів до порядку підготовки і надання держфінінспекціями в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах або міжрайонними, об'єднаними в райони та міста держфінінспекціями (далі - органи Держфінінспекції) інформації про стан фінансово-бюджетної дисципліни у регіоні, сфері (галузі), за окремою тематикою (напрямом) або на окремому підприємстві, установі чи організації (далі - інформація) органам державної влади і місцевого самоврядування та розробки пропозицій щодо прийняття ними управлінських рішень з метою усунення виявлених порушень і недоліків, забезпечення ефективного використання державних і комунальних ресурсів та підвищення фінансово-бюджетної дисципліни.
Види та строки подання інформації про результати контрольно-ревізійної роботи
2. Інформування органів державної влади та місцевого самоврядування (далі - органи влади) за термінами подання інформації поділяється на:
періодичне інформування - за узагальненими результатами контрольно-ревізійної роботи наростаючим підсумком на відповідні дати з початку року;
поточне інформування:
- за результатами ревізії виконання місцевих бюджетів;
- за результатами контролю окремої теми відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи органу Держфінінспекції;
- за результатами одного чи декількох контрольних заходів у разі виявлення фактів неефективного використання державних ресурсів, значних сум порушень чи загрози їх допущення, що потребує невідкладного прийняття відповідними органами влади управлінських рішень з метою усунення і попередження у подальшому таких фактів та підвищення ефективності управління державними ресурсами;
- за дорученнями органів влади.
3. Періодичне інформування органів влади здійснюється за узагальненими результатами роботи в термін протягом десяти робочих днів після формування звітності про контрольно-ревізійну роботу за відповідний звітний період у такому порядку та строки:
державні фінансові інспекції в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Інспекції) про стан фінансово-бюджетної дисципліни в регіоні інформують відповідно Раду міністрів АР Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації, Верховну Раду АР Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські ради - не рідше, ніж один раз у квартал;
державні фінансові інспекції у районах, містах та міжрайонні, об'єднані в районах та містах державні фінансові інспекції (далі - підрозділи) про стан фінансово-бюджетної дисципліни на відповідній території інформують відповідно районні, районні у містах державні адміністрації, виконавчі органи міських рад, районні та міські ради - не рідше, ніж один раз у півріччя.
Періодичне інформування може здійснюватися і в інші строки, визначені розпорядчими документами відповідних органів влади.
4. Поточне інформування органів влади про результати контрольних заходів здійснюється у термін не пізніше 10-ти робочих днів після реєстрації документа, складеного за результатами контрольного заходу, а у разі надходження зауважень (заперечень) до нього - не пізніше 3-х робочих днів після надіслання висновків на них.
Органи Держфінінспекції здійснюють поточне інформування тих органів влади, до компетенції яких віднесено прийняття управлінських рішень щодо вирішення викладених в інформації проблем фінансово-бюджетної дисципліни, чи інформування яких передбачено планом контрольно-ревізійної роботи.
При цьому Інспекції можуть направляти інформації до органів влади на рівні області, району або окремого міста, села чи селища, а підрозділи - лише на рівні району або окремого міста, села чи селища.
Порядок підготовки інформації за результатами контрольно-ревізійної роботи
5. При підготовці інформації органам влади використовуються звітні дані про результати контрольно-ревізійної роботи, інформації про результати окремих контрольних заходів, проведених у звітному періоді, інші відомості про результати контрольно-ревізійної роботи.
6. Інформація викладається стислою і простою мовою та повинна містити чіткі, лаконічні, узагальнені відомості без нагромадження тексту описом методів здійснення контролю, здійснення об'єктом контролю бухгалтерських операцій, зазначенням реквізитів листів та іншою зайвою інформацією.
Інформація не має бути перевантажена численними прикладами щодо результатів контрольних заходів - тенденції щодо рівня фінансово-бюджетної дисципліни, проблеми при використанні державних ресурсів повинні підтверджуватись 2 - 3 вагомими прикладами. Загальний обсяг інформації не повинен перевищувати, як правило, 7 сторінок.
З метою кращого сприйняття інформації разом з аналітичною інформацією може подаватися довідковий матеріал (у вигляді графіків, діаграм та таблиць), на які слід робити посилання у тексті документа.
7. Інформація, як правило, має складатись з аналітичної частини та рекомендацій.
Аналітична частина повинна містити визначення проблеми, розв'язання якої пропонується для розгляду органу влади, та загальну інформацію про неї.
У рекомендаціях наводиться обґрунтування доцільності прийняття рекомендованого варіанту розв'язання порушеної проблеми, визначення механізму його впровадження, а також механізму моніторингу виконання встановлених завдань та результатів їх впровадження.
8. Аналітична частина періодичної інформації містить такі умовні розділи:
8.1. Загальні дані про результати проведених за звітний період контрольних заходів, що включає:
- кількість проведених за звітний період контрольних заходів - ревізій, державних фінансових аудитів, перевірок державних закупівель; кількість об'єктів, за результатами контролю яких виявлені порушення законодавства; перелік сфер (галузей), в яких виявлено неефективне використання державних та комунальних ресурсів (далі - державні ресурси);
- загальні обсяги виявлених порушень законодавства, в тому числі за їх видами - нецільове, незаконне використання державних ресурсів, їх недостачі та недоотримання, інші порушення фінансово-бюджетної дисципліни, які обов'язково повинні бути розшифровані не менше ніж на 60% їх суми, для прикладу - заниження в обліку вартості активів, взяття до сплати зобов'язань понад затверджені асигнування, порушення процедур державних закупівель тощо.
................Перейти до повного тексту