- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
21.02.2013 № 6
Про підсумки роботи Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України у 2012 році та основні завдання на 2013 рік
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства
№ 75 від 27.02.2013 )
Колегія Мінрегіону відзначає, що протягом 2012 року органами виконавчої влади та місцевого самоврядування загалом проводилася послідовна та цілеспрямована робота щодо формування та реалізації державної політики у сфері регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства.
З метою підтримки регіонального економічного зростання, зокрема, підвищення рівня конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості регіонів, узгодження пріоритетів та дій центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо регіонального розвитку, зміцнення міжрегіональних зв'язків розроблено критерії оцінки ходу реформ на регіональному та місцевому рівнях за ключовими напрямами, визначеними Главою держави на Раді регіонів 15 вересня 2011 року, на підставі яких здійснюється щоквартальний аналіз.
Здійснено підготовку до законодавчого забезпечення розбудови раціональної просторової основи територіальної організації публічної влади, наближення надання соціальних та адміністративних послуг до споживача, ефективного використання потенціалу територій, сталого розвитку всіх регіонів України.
За рахунок усіх джерел фінансування будівельного комплексу в 2012 році освоєно капітальних інвестицій на суму 219 млрд. гривень.
Обсяг виконаних будівельних робіт за звітний період становить 62,3 млрд.грн., що на 1,8 млрд.грн. більше проти 2011 року.
За 2012 рік в Україні прийнято в експлуатацію 10,75 млн.кв. метрів загальної площі житла, що на 14,2 відсотка більше порівняно з відповідним періодом попереднього року та є найвищим показником за останні 20 років.
Забезпечується реалізація низки державних житлових програм. У програми будівництва доступного житла, здешевлення вартості іпотечних кредитів, молодіжне кредитування, програму "Власний дім" та придбання житла інвалідам війни у звітному періоді інвестовано 353 млн. гривень з державного бюджету.
Загалом за рахунок реалізації усіх житлових програм у минулому році отримали можливість поліпшити житлові умови більше 4-х тис. сімей.
Протягом минулого року Міністерством здійснювався моніторинг введення в експлуатацію об'єктів незавершеного будівництва. Так, у 2011 - 2012 роках введено в експлуатацію 1854 таких об'єктів усіх форм власності, що складає лише 17,7 відсотків від загальної кількості недобудов в країні, які планувалося добудувати (понад 10 тис. об'єктів).
За результатами моніторингу використання державних капітальних видатків, що спрямовувалися у 2012 році на соціально-економічний розвиток, в загальному обсязі понад 6,3 млрд. гривень освоєно підрядними організаціями - 3,7 млрд. гривень, що складає 67 відсотків від профінансованих коштів. Ці асигнування спрямовувалися на більш ніж 4 тисячі об'єктів та заходів.
Слід зазначити, що по країні заборгованість за виконані у 2012 році роботи на об'єктах соціального значення становить близько 1 млрд. гривень.
З метою раціонального та ефективного витрачання державних коштів, які спрямовувалися на ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру, встановлено дієвий контроль, за результатами якого відхилено як необґрунтовані 3 звернення, за 27 зверненнями виявлено завищення вартості робіт. Загальна сума зменшення становить 117,9 млн. гривень.
Так, Мінрегіоном продовжується у межах своїх повноважень нормативне, науково-технічне та експертне супроводження будівельних робіт на об'єкті "Укриття" та інших об'єктах Чорнобильської АЕС.
Зросло виробництво основних будівельних матеріалів та виробів будівельного призначення, експорт основних будівельних матеріалів перевищив імпорт порівняно з 2011 роком на 6,4 млрд. гривень.
Підвищено вимоги до максимальних тепловитрат житлових будинків на опалення.
Суттєвим кроком у напрямі євроінтеграції стали перетворення, здійснені у Системі оцінки відповідності будівельних виробів. Зокрема, впроваджено пакет національних стандартів, спрямованих на нормативно-методичне забезпечення реалізації вимог Технічного регламенту, розробленого на основі відповідної Європейської директиви, завершено роботу з прийняття національних стандартів як ідентичних до єврокодів з проектування будівельних конструкцій.
Разом з тим, за результатами діяльності будівельної галузі у 2012 році відбулося падіння обсягів робіт на 13,8 відсотка порівняно з 2011 роком.
Основний стримуючий фактор сьогодення є відсутність інвестицій, що прямо не залежить від будівельної галузі.
Незадовільною є робота з імплементації положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" в частині врегулювання питань залучення замовників будівництва до пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів.
Окремим питанням є незадовільна якість складання проектів будівництва та їх реалізація, що підтверджується перевірками, які забезпечувалися Мінрегіоном протягом року.
Результати проведеного моніторингу свідчать про недостатні зусилля місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з розроблення містобудівної документації та створення служб містобудівного кадастру, а також прийняття ними Порядків залучення замовників до пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури.
Повільна реалізація повною мірою норм Закону України
"Про регулювання містобудівної діяльності" на місцях не сприяє адаптації регуляторної політики країни до європейських стандартів та забезпеченню сприятливих умов ведення бізнесу і гармонізації розвитку територій.
Крім того, регіонами на недостатньому рівні забезпечується включення до переліків об'єктів, що фінансувалися та фінансуватимуться у 2013 році, об'єктів незавершеного будівництва, які вирішують актуальні соціально-економічні проблеми регіонів.
Протягом звітного періоду не покращилася ситуація у житлово-комунальному господарстві. Незважаючи на вжиття заходів з покращення технічного стану житлового фонду та формування інституту ефективного власника житла, не вдалося подолати негативні тенденції та знизити гостроту проблем у житловій сфері, пов'язаних з незадовільним технічним станом більшої частини багатоквартирних будинків масових серій забудови, низькою якістю житлово-комунальних послуг, а також незадоволеним попитом на житло передусім серед соціально незахищених верств населення.
Досягнуте скорочення на 4 відсотка кількості ветхих та аварійних будинків загалом не вплинуло на технічний стан житлового фонду.
Місцевими органами влади не забезпечено належного виконання заходів зі створення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків та з розв'язання проблем мешканців гуртожитків.
Вкрай незадовільним є технічний стан водопровідно-каналізаційного господарства.
Витоки та невраховані витрати води в системах водопостачання залишилися на рівні минулого року і склали 28,9 відсотків.
Завдання Уряду щодо обов'язкового технологічного обліку на всіх етапах виробництва та транспортування теплової енергії (до 1 вересня 2012 року) повністю не виконано.
Фінансово-економічний стан підприємств житлово-комунального господарства залишається кризовим. Станом на 01.01.2013 підприємства галузі отримали збитки у сумі 1,5 млрд. гривень.
Найбільш збитковими були підприємства Дніпропетровської, Донецької, Луганської областей, м. Києва та АР Крим, найменші збитки - у підприємств Тернопільської, Чернівецької та Закарпатської областей.
Загальна сума дебіторської заборгованості підприємств галузі зменшилася за 2012 рік на 335,3 млн. гривень (або на 2,5 відсотка) і станом на 01.01.2013 становить 13,2 млрд. гривень. Найбільший обсяг дебіторської заборгованості у Донецькій, Харківській, Дніпропетровській, Луганській областях та м. Києві, найменший - у Чернівецькій та Тернопільській.
Станом на 01.01.2013 сума кредиторської заборгованості зменшилася за 2012 рік на 14,3 відсотків або на 2,8 млрд. гривень і становить 17,0 млрд. гривень. Заборгованість за енергоносії у загальній сумі кредиторської заборгованості сягнула рівня 10,1 млрд. гривень, у тому числі за газ - 7,9 млрд. гривень, за електроенергію - 2,1 млрд. гривень. Найбільший обсяг кредиторської заборгованості у Харківській, Луганській, Донецькій, Дніпропетровській областях та м. Києві, найменший - у Київській, Тернопільській та Херсонській областях.
З метою прискорення розв'язання проблем регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства колегія Мінрегіону
ВИРІШИЛА:
1. Визначити основними напрямами роботи Міністерства в 2013 році:
- підвищення ефективності функціонування органів місцевого самоврядування та забезпечення сталого розвитку територій шляхом створення умов для покращення спроможності територіальних громад;
- сприяння соціально-економічному розвитку регіонів України та наближенню соціальних стандартів життя їх населення до Європейського рівня на основі синергетичного ефекту міжрегіонального співробітництва та інтенсифікації міжрегіональної кооперації;
- розвиток та реалізація державних житлових програм, спрямованих на поступовий перехід від безоплатного отримання житла до вирішення житлової проблеми громадян за рахунок власних коштів та надання їм державної підтримки;
- підвищення рівня конкурентоспроможності вітчизняних будівельних матеріалів;
- формування прозорої тарифної політики в житлово-комунальній галузі, забезпечення відкритості та доступності інформації про структуру цін/тарифів для споживачів і суспільства;
- створення конкурентного середовища у житлово-комунальному господарстві, дерегуляція, енерго- та ресурсозбереження.
2. Відповідно до основних напрямів роботи схвалити:
Пріоритети діяльності Мінрегіону України та завдання на 2013 - 2015 роки (додаток 1);
Орієнтовний план нормотворчої роботи Мінрегіону України у 2013 році (додаток 2);
Перелік семінарів, конференцій, виставок та інших науково-технічних заходів на 2013 рік (додаток 3).
3. Рекомендувати Раді міністрів АР Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування:
передбачати у місцевих бюджетах кошти для забезпечення житлом громадян, будівництва доступного житла, кредитування молодих сімей та індивідуальних сільських забудовників;
організувати виділення земельних ділянок для будівництва доступного житла, забезпечених необхідною інженерно-транспортною та соціальною інфраструктурою;
вживати невідкладних заходів з метою виконання замовниками зобов'язань перед інвесторами;
забезпечити включення до переліків об'єктів, фінансування яких буде здійснено у 2013 році за рахунок коштів державного бюджету, об'єктів незавершеного будівництва, які вирішують актуальні соціально-економічні проблеми регіонів, а також заходів з погашення кредиторської заборгованості за виконані роботи у попередніх роках;
під час формування місцевих бюджетів на відповідний рік пріоритетними напрямами вважати реалізацію державних та регіональних програм, спрямованих на реформування, модернізацію і розвиток житлово-комунального господарства, зокрема реалізацію заходів щодо поліпшення якості питної води та стану систем централізованого водопостачання та водовідведення;
під час підготовки пропозицій до включення проектів до бюджетних програм з модернізації і розвитку житлово-комунального господарства відповідно до встановлених критеріїв надавати пріоритет проектам, що комплексно вирішують проблеми території;
розробити та подати на розгляд (погодження) ефективні проекти строком окупності до 7 років для залучення кредитних ресурсів під державні гарантії;
забезпечити сталу роботу систем теплозабезпечення та впровадження (реалізацію) заходів, спрямованих на ресурсо- та енергозбереження;
переглянути регіональні програми енергоефективності у житлово-комунальному господарстві у частині доповнення їх заходами, направленими на стимулювання населення до здійснення енергоощадних заходів;
посилити претензійно-позовну роботу щодо стягнення заборгованості за оплату житлово-комунальних послуг;
продовжити роботу по впровадженню роздільного збирання побутових відходів;
активізувати роботу по залученню додаткових інвестиційних ресурсів у сферу поводження з побутовими відходами;
забезпечити застосування енергозберігаючих джерел світла на об'єктах зовнішнього освітлення;
забезпечити проведення інвентаризації зелених насаджень, оформлення паспортів на об'єкти зелених насаджень, ведення реєстру зелених насаджень та винесення в натурі меж об'єктів зелених насаджень;
вживати заходів щодо:
- забезпечення організаційної підтримки процесу створення та діяльності об'єднань співвласників багатоквартирних будинків;
- забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків шляхом прийняття гуртожитків з державної власності у власність територіальних громад з наступним наданням права приватизації кімнат громадянам, які мають законні підстави;
- підвищення якості надання послуг з утримання багатоквартирних будинків та прибудинкових територій;
- розроблення проектів щодо енергоефективної реконструкції житлових будинків;
- погашення підприємствами житлово-комунального господарства дебіторської, кредиторської заборгованості за спожиті енергоносії та заборгованості з виплати заробітної плати;
термін - до 1 липня 2013 року
- розроблення та затвердження схем планування територій областей, генеральних планів обласних центрів;
термін - до 1 грудня 2013 року
- проведення процедури актуалізації наявної містобудівної документації на регіональному та місцевому рівнях;
термін - до 1 травня 2013 року
- завершення формування містобудівного кадастру на регіональному рівні та організації його роботи.
термін - до 1 липня 2013 року
4. Департаменту регіонального розвитку (Кофанова Н.П.):
здійснювати аналіз ходу реформ на регіональному та місцевому рівнях за ключовими напрямами, про результати інформувати Кабінет Міністрів України;
термін - щоквартально до 10 числа
місяця, що наступає за звітним
розробити та подати в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проект Указу Президента України "Про затвердження Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади";
термін - І півріччя 2013 року
розробити та подати в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проект розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження Плану заходів реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади";
термін - І півріччя 2013 року
розробити та подати Кабінету Міністрів України пропозиції щодо законодавчого врегулювання правових, економічних, соціальних та організаційних відносин у сфері міжмуніципального співробітництва для більш ефективного виконання органами місцевого самоврядування власних повноважень, надання якісних та ощадливих послуг місцевому населенню, розвитку територіальних громад, що сприятиме зростанню якості життя мешканців громад;
термін - II півріччя 2013 року
розробити та подати в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проект Закону України "Про співробітництво територіальних громад";
термін - II півріччя 2013 року
розробити та подати Кабінету Міністрів України пропозиції щодо створення правових умов та можливостей для: укрупнення шляхом добровільного об'єднання територіальних громад, що є важливим фактором посилення гарантій місцевого самоврядування; підвищення його ролі у вирішенні питань місцевого значення;
термін - II півріччя 2013 року
розробити та подати Кабінету Міністрів України пропозиції щодо законодавчого забезпечення вирішення питань стосовно порядку набуття структурними підрозділами місцевої державної адміністрації статусу юридичних осіб публічного права, а також визначення суб'єкта призначення на посаду та звільнення з посади працівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій;
................Перейти до повного тексту