1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
03.07.2013 № 232
Про затвердження Порядку взаємодії між підрозділами територіальних органів Міндоходів щодо організації та контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати платниками акцизного податку
З метою налагодження взаємодії між підрозділами територіальних органів Міндоходів для забезпечення належної організації та контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати платниками акцизного податку, контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів, упорядкування функцій і процедур, що покладені на територіальні підрозділи контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії між підрозділами територіальних органів Міндоходів щодо організації та контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати платниками акцизного податку.
2. Начальникам головних управлінь і митниць Міндоходів, Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників (далі - Центральний офіс Міндоходів) затвердити відповідні порядки у межах обов'язків та функцій, покладених на підрозділи.
3. Координація роботи та взаємодія між підрозділами територіальних органів Міндоходів здійснюється у терміни, визначені цим Порядком.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Ігнатова А.П.
Міністр О.В. Клименко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства доходів
і зборів України
03.07.2013 № 232
ПОРЯДОК
взаємодії між підрозділами територіальних органів Міністерства доходів і зборів України щодо організації та контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати платниками акцизного податку
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає механізм взаємодії між структурними підрозділами територіальних органів Міністерства доходів і зборів України (далі - територіальні підрозділи Міндоходів) під час виконання визначених нормативно-правовими актами завдань та закріплених функцій із організації та контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати платниками акцизного податку, контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, здійснення заходів щодо виявлення порушень законодавства у сфері виробництва, переміщення через державний кордон та обігу на внутрішньому ринку підакцизних товарів, організації та контролю за погашенням податкового боргу, організації роботи з ризиками несплати акцизного податку для формування плану-графіка проведення планових документальних перевірок суб'єктів господарювання.
1.2. Дія цього Порядку поширюється на підакцизні товари, визначені в статті 215 Податкового кодексу України та товари, які є сировиною для їх виробництва.
1.3. Форми взаємодії територіальних підрозділів Міндоходів під час роботи із організації та контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати платниками акцизного податку:
проведення спільних заходів територіальними підрозділами Міндоходів, погашення податкового боргу, розвиток IT та облік платників, митний контроль та митне оформлення товарів, оперативними підрозділами та підрозділами контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів у частині контролю за достовірністю, повнотою та своєчасністю нарахування та надходження акцизного податку;
створення спільних робочих груп для проведення контролю за виявленням необлікованого (незаконного) виробництва, порушень митного законодавства, ухилень від оподаткування акцизним податком та вирішення (у разі потреби) робочих питань, пов'язаних із контролем за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати платниками акцизного податку;
своєчасний обмін інформацією між територіальними підрозділами Міндоходів з метою виявлення платників акцизного податку, визначення об'єктів оподаткування, виявлення ухилення від оподаткування акцизним податком та мінімізації його сплати, а також достовірністю відображення розрахунків з бюджетом в ІС "Податковий блок";
визначення головними управліннями Міндоходів, Центральним офісом Міндоходів причин недотримання підпорядкованими ДПІ (СДПІ) та суб'єктами господарювання вимог законодавства України при проведенні роботи із забезпечення повноти та своєчасності надходження акцизного податку;
підбиття підсумків роботи за результатами виконання спільних заходів та розробка нових форм взаємодії.
II. Взаємодія територіальних підрозділів Міндоходів щодо перекриття каналів потрапляння в незаконний обіг підакцизних товарів та підроблених марок акцизного податку
Державні податкові інспекції, представники яких діють на акцизних складах та контрольних постах підприємств-виробників спирту та алкогольної продукції, у разі необхідності, але не рідше одного разу на місяць направляють до оперативних підрозділів головних управлінь Міндоходів, Центрального офісу Міндоходів інформацію стосовно діяльності спиртових заводів та підприємств - виробників алкогольної продукції для проведення аналізу криміногенної ситуації у вказаній сфері.
Митниці Міндоходів, оперативні підрозділи головних управлінь Міндоходів та Центрального офісу Міндоходів, у разі виявлення товарно-матеріальних цінностей підакцизної групи, що мають ознаки безхазяйного майна, передають у встановлені нормативно-правовими актами терміни належно оформлені матеріали та ТМЦ до підрозділів обслуговування платників податків, фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку (у межах компетенції) та інформують про вказані факти підрозділи контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів головних управлінь Міндоходів.
У разі виникнення у працівників оперативних підрозділів головних управлінь та Центрального офісу Міндоходів, підрозділів митниць Міндоходів під час здійснення оперативно-службової діяльності, митного контролю та митного оформлення товарів підозри у маркуванні алкогольних напоїв та тютюнових виробів підробленими марками акцизного податку, фактів незаконного виробництва та обігу спиртовмісної продукції, тютюнової продукції (товарів), для проведення подальших заходів щодо ідентифікації такої продукції (товарів), автентичності марок акцизного податку, залучаються працівники підрозділів контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів головних управлінь Міндоходів.
У разі необхідності оперативними підрозділами, підрозділами податкового та митного аудиту, підрозділами контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів, підрозділами митниць Міндоходів направляються запити про проведення досліджень зразків продукції (товарів) до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Міндоходів.
Результати лабораторних досліджень доводяться до територіального підрозділу Міндоходів, який ініціював проведення дослідження продукції (товарів).
Для встановлення коду товару згідно з УКТ ЗЕД запити направляються до уповноваженого підрозділу митниці Міндоходів.
Підрозділом митниці Міндоходів надається довідка щодо класифікації товару згідно з УКТ ЗЕД до територіального підрозділу Міндоходів, який направив запит.
За результатами проведених будь-якими підрозділами Міндоходів перевірок обігу підакцизної продукції (товарів, сировини), що ввозились на територію України, відповідні матеріали перевірок, незалежно від їх результатів, передаються до митниці Міндоходів, у зоні діяльності якої проводилася перевірка.
Підрозділи контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів, податкового та митного аудиту територіальних органів Міндоходів у разі виявлення у ході перевірок суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері обігу підакцизних товарів, ознак вчиненого кримінального правопорушення, спрямовують відповідні матеріали до слідчих підрозділів фінансових розслідувань у порядку, визначеному окремим наказом Міндоходів.
Підрозділи контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів головних управлінь Міндоходів надають до оперативних підрозділів головних управлінь Міндоходів та Центрального офісу Міндоходів інформацію про анулювання, призупинення ліцензій суб'єктам господарської діяльності на виробництво та оптову торгівлю алкогольної і тютюнової продукції не пізніше наступного робочого дня від дня отримання такої інформації, а про анулювання, призупинення ліцензій суб'єктам господарювання роздрібної торгівлі, не пізніше наступного робочого дня від дня прийняття відповідного письмового розпорядження. Інформації щодо виданих ліцензій на виробництво, оптову та роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами надається щомісячно не пізніше 10 числа оперативним підрозділам головних управлінь Міндоходів та Центрального офісу Міндоходів.
Підрозділи контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів головних управлінь Міндоходів, Центрального офісу Міндоходів щомісячно надають оперативним підрозділам головних управлінь Міндоходів та Центрального офісу Міндоходів інформацію щодо виробленої та реалізованої, в тому числі на експорт, підакцизної продукції в розрізі суб'єктів господарювання та сплачених сум акцизного податку.
Спеціальні заходи щодо суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та обігу підакцизних товарів, проводяться за участю оперативних підрозділів, підрозділів митниць Міндоходів (в частині обігу підакцизних товарів, які переміщувалися через митний кордон України) та підрозділів контролю за обігом та оподаткування підакцизних товарів.
III. Взаємодія територіальних підрозділів Міндоходів щодо повноти обліку платників акцизного податку
З метою виявлення платників акцизного податку та контролю за його сплатою підрозділи податкового та митного аудиту щомісячно до 10 числа надають до підрозділів контролю за обігом та оподаткування підакцизних товарів інформацію про платників акцизного податку, яких виявлено в ході проведення перевірок.

................
Перейти до повного тексту