- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ ВІД НЕЩАСНИХ
ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ ТА ПРОФЕСІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Про затвердження Програми робіт Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України на 2013 рік
1. Затвердити Програму робіт Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України на 2013 рік (додається).
2. Контроль за виконанням постанови покласти на виконавчу дирекцію Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
Голова правління |
Б. Райков |
Додаток
ПРОГРАМА
робіт Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України на 2013 рік
Розділ I. Загальна частина
Метою цієї Програми є підвищення ефективності роботи Фонду щодо реалізації завдань загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, та основних статутних завдань Фонду.
Програма містить аналіз проблемних питань, визначає пріоритетні завдання діяльності Фонду та заходи щодо їх реалізації згідно з додатком .
Розділ II. Пріоритетні напрями, завдання та механізми їх реалізації
1. Профілактика нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань
а) аналіз проблемних питань за напрямом
Принципи державної політики у галузі охорони праці, які визначено законодавством України, спрямовані на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням, адаптацію трудових процесів до спроможностей працівника з урахуванням стану його здоров'я і психологічного стану. Одним з основних показників стану охорони праці є рівень виробничого травматизму та профзахворюваності.
Відповідно до проведеного аналізу стану виробничого травматизму протягом останніх років намітилась тенденція до зниження виробничого травматизму (щорічно від 6 до 12%).
Так, у 2002 році робочими органами виконавчої дирекції Фонду зареєстровано 28105 потерпілих від нещасних випадків на виробництві (з них - 1130 смертельно), у 2003 році - 26209 осіб (з них - 1061 смертельно), у 2004 році - 24571 особа (з них - 1123 смертельно), у 2005 році - 22801 особа (з них - 1033 смертельно), у 2006 році - 21163 особи (з них - 1064 смертельно), у 2007 році - 20178 осіб (з них - 1069 смертельно), у 2008 році - 17951 особа (з них - 1107 смертельно), у 2009 році - 13633 особи (з них - 702 смертельно), у 2010 році - 13109 осіб (з них - 645 смертельно), у 2011 році - 11640 осіб (з них - 651 смертельно), за 9 місяців 2012 року - 7947 осіб (з них - 472 смертельно). Переважна більшість нещасних випадків (понад 70%) сталася через організаційні причини, усунення яких не потребує ніяких матеріальних затрат, а тільки підвищення технологічної і трудової дисципліни, приведення у відповідність до вимог нормативних актів умов праці, належної організації виконання робіт та контролю з боку безпосередніх керівників робіт, а також вжиття дієвих заходів щодо підвищення рівня професійної підготовки працівників та їх навчання з питань організації та безпечного виконання робіт.
В Україні ще досить високий рівень професійної захворюваності, який безпосередньо пов'язаний з важкими та шкідливими умовами праці на виробництві, роботою в умовах, що не відповідають санітарно-гігієнічним правилам і нормам за рівнями або концентраціями небезпечних і шкідливих виробничих факторів.
Так, у 2002 році зареєстровано 6447 випадків профзахворювання, у 2003 році - 6537 випадків, у 2004 році - 6589 випадків, у 2005 році - 5931 випадок, у 2006 році - 6138 випадків, у 2007 році - 5947 випадків, у 2008 році - 6793 випадки, у 2009 році - 6046 випадків, у 2010 році - 4965 випадків, у 2011 році - 5396 випадків, за 9 місяців 2012 року - 4014 випадків.
Динаміка рівня виробничого травматизму та професійної захворюваності не в повній мірі висвітлює фактичний стан промислової безпеки. Адже кількість робочих місць, що не відповідають санітарно-гігієнічним нормам, залишається значною.
Аналіз засвідчує, що системи управління охороною праці на більшості підприємств не впроваджені або впроваджені формально, і тому вони фактично є недієздатними.
Плани заходів з охорони праці, що розробляються роботодавцями, в цілому спрямовані на вирішення локальних, здебільшого технічних завдань, і не вирішують корінні причини незадовільних умов праці та безпеки виробництва.
Нормативна база з охорони праці, не дивлячись на її значний обсяг, не є досконалою й не вирішує питання, що виникають у зв'язку з розвитком нових економічних відносин, появою нових форм власності. Значна частина державних нормативних актів з охорони праці застаріла та потребує перегляду.
б) пріоритетні завдання:
1) здійснити аналіз причин нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;
2) забезпечити організацію проведення навчання та підвищення рівня знань страхових експертів з охорони праці робочих органів виконавчої дирекції Фонду;
3) забезпечити організацію проведення та фінансування навчання спеціалістів з питань охорони праці підприємств, установ і організацій, технічних інспекторів праці та інших представників профспілок, спеціалістів служби охорони праці міністерств та інших центральних органів виконавчої влади;
4) здійснити систему комплексних заходів з пропаганди безпечних та нешкідливих умов праці;
5) підвищити ефективність діяльності страхових експертів з охорони праці.
в) механізми реалізації:
1) підготувати та внести на розгляд правління Фонду проекти постанов:
- про затвердження заходів з профілактики нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань на 2013 - 2014 роки Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України;
2) забезпечити організацію підготовки та проведення навчання і перевірку знань страхових експертів з охорони праці робочих органів виконавчої дирекції Фонду;
3) забезпечити організацію підготовки та проведення навчання спеціалістів з питань охорони праці підприємств, установ і організацій, технічних інспекторів праці та інших представників профспілок, спеціалістів служби охорони праці міністерств та інших центральних органів виконавчої влади;
4) забезпечити організацію підготовки та проведення заходів з пропаганди безпечних та нешкідливих умов праці;
5) збільшити штатну чисельність страхових експертів з охорони праці в межах граничної чисельності.
2. Розвиток сфери медико-соціальних послуг і страхових виплат потерпілим на виробництві
2.1. Надання медико-соціальних послуг потерпілим на виробництві
а) аналіз проблемних питань за напрямом
З метою виконання Фондом своїх обов'язків щодо медико-соціальної реабілітації потерпілих необхідно провести роботу щодо покращення якості надання послуг, створення усіх можливих умов для усунення обмежень життєдіяльності потерпілих, відновлення і компенсації їх порушених або втрачених здатностей до побутової, професійної, суспільної діяльності.
Доцільно провести удосконалення механізму забезпечення потерпілих на виробництві медико-соціальними послугами шляхом впровадження заходів з інформатизації медико-соціальних послуг, а також залучення їх до участі у громадському житті.
В частині забезпечення потерпілих на виробництві технічними та іншими засобами реабілітації необхідно привести діючий порядок забезпечення цим видом медико-соціальних послуг у відповідність із чинними нормативно-правовими актами.
б) пріоритетні завдання:
2) забезпечити організацію закупівлі послуг із санаторно-курортного лікування потерпілих; забезпечення спеціальним автотранспортом; страхування автотранспорту;
3) забезпечити організацію підготовки та впровадження заходів з інформатизації медико-соціальних послуг;
4) забезпечення залучення інвалідів до участі у громадському житті.
в) механізми реалізації:
1) підготувати та внести на розгляд правління Фонду проект постанови "Про внесення змін до Положення про забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації потерпілих унаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання", затвердженого постановою правління Фонду від 25.03.2008 № 23, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.06.2008 за № 545/15236;
2) укласти договори із переможцями конкурсних торгів щодо закупівлі послуг із санаторно-курортного лікування потерпілих, спеціального автотранспорту та послуг із страхування автотранспорту;
3) організувати впровадження функціональних підсистем забезпечення потерпілих на виробництві медико-соціальними послугами (лікуванням, санаторно-курортним лікуванням, протезно-ортопедичними виробами, колясками та ін.) шляхом здійснення контролю за введенням робочими органами виконавчої дирекції Фонду даних, необхідних для формування вищенаведених функціональних підсистем, та запровадження статистичної звітності щодо забезпечення потерпілих на виробництві медико-соціальними послугами;
4) забезпечити організацію та проведення Всеукраїнської спартакіади серед інвалідів праці.
2.2. Забезпечення страхових виплат потерпілим на виробництві
а) аналіз проблемних питань за напрямом
Врегулювання цього питання дозволить провести перерахунок щомісячних страхових виплат потерпілим та членам їх сімей з 1 березня 2013 року на коефіцієнт росту середньої заробітної плати в Україні, затверджений правлінням Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
б) пріоритетні завдання:
1) вдосконалити нормативну базу щодо перерахунку щомісячних страхових виплат потерпілим та членам їх сімей з 1 березня шляхом внесення доповнень до
Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат , затвердженого постановою правління Фонду від 27.04.2007 № 24, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.06.2007 за № 715/13982.
в) механізми реалізації:
1) підготувати та внести на розгляд правління Фонду проект постанови "Про внесення доповнень до Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат", затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 27.04.2007 № 24, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.06.2007 за № 715/13982.
3. Забезпечення надходження доходів
3.1. Тарифна політика
а) аналіз проблемних питань за напрямом
Основними проблемними питаннями в тарифній політиці Фонду є встановлення економічно обґрунтованих розмірів страхових внесків за класами професійного ризику виробництва та поглиблення диференціації розмірів страхових внесків в залежності від стану виробничого травматизму на кожному підприємстві.
б) пріоритетні завдання:
1) розроблення проектів нормативно-правових документів щодо встановлення економічно обґрунтованих розмірів страхових внесків за класами професійного ризику виробництва та поглиблення диференціації розмірів страхових внесків в залежності від стану виробничого травматизму на кожному підприємстві;
2) вдосконалення та підтримка в актуальному стані інформаційної (доказової) бази даних про страхову діяльність Фонду (на базі ПК "Тариф").
в) механізми реалізації:
1) підготувати та внести на розгляд правління Фонду проект постанови "Про пропозиції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України щодо розмірів страхових внесків за класами професійного ризику виробництва";
2) внести на розгляд правління Фонду проект постанови щодо механізмів стимулювання роботодавців до створення безпечних і нешкідливих умов праці;
3) забезпечити супровід та модернізацію програмного комплексу "Тариф".
3.2. Робота із страхувальниками
а) аналіз проблемних питань за напрямом
В умовах дії Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" актуальним є питання забезпечення функціонування інформаційного обміну між Пенсійним фондом України і Фондом відповідно до підписаних протоколів.
З набранням чинності з 01.01.2013 Закону України від 16.10.2012
№ 5455-VI "Про внесення змін до статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (щодо сплати єдиного внеску) встановлено фіксований розподіл єдиного внеску до Фонду, який становитиме 3,6354 відсотка.
б) пріоритетні завдання:
1) удосконалення функціонування інформаційного обміну між Пенсійним фондом України і Фондом в умовах дії Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування";
2) проведення заходів, пов'язаних із запровадженням Національного класифікатора України "Класифікація видів економічної діяльності" (ДК 009:2010);
3) проведення заходів, пов'язаних із забезпеченням виконання Закону України від 16.10.2012 № 5455-VI "Про внесення змін до статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (щодо сплати єдиного внеску).
в) механізми реалізації:
1) внесення змін до протоколів обміну інформацією між Пенсійним фондом України та Фондом;
3) розроблення та опрацювання нормативно-правових актів, пов'язаних з введенням в дію норм Закону України від 16.10.2012
№ 5455-VI "Про внесення змін до статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (щодо сплати єдиного внеску).
4. Удосконалення управління Фондом
4.1. Управління фінансами і ресурсами
а) аналіз проблемних питань за напрямом
Необхідність своєчасного планування фінансових ресурсів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердження бюджету Фонду на плановий рік, здійснення контролю за його виконанням.
б) пріоритетні завдання:
1) підготовка звіту про виконання бюджету Фонду за 2012 рік, подання його Верховній Раді України, центральним органам виконавчої влади, опублікування та оприлюднення відповідно до законодавства;
2) формування бездефіцитного бюджету Фонду на 2014 рік для забезпечення виконання основних завдань страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.
в) механізми реалізації:
1) підготувати та внести на розгляд правління Фонду проекти постанов:
- про затвердження Звіту про виконання бюджету Фонду за 2012 рік;
- про схвалення проекту бюджету Фонду на 2014 рік;
- про затвердження бюджету Фонду на 2014 рік.
4.2. Розвиток інформатизації
а) аналіз проблемних питань за напрямом
Основними проблемами на даному етапі є складний механізм внутрішнього інформаційного обміну та опрацювання інформації щодо єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування; дублювання інформації; наявність ризиків, пов'язаних з неконтрольованим втручанням в технології опрацювання інформації; відсутність необхідної кількості фахівців з організації використання та адміністрування комп'ютерних технологій.
б) пріоритетні завдання:
1) забезпечення реалізації Концепції розвитку інформаційно-аналітичної системи Фонду;
2) забезпечення впровадження та розвитку елементів ЦІАСФ (Централізована інформаційно-аналітична система Фонду);
3) розвиток корпоративної мережі Фонду;
4) створення комплексної системи захисту інформації;
5) підтримка працездатності інформаційно-аналітичної системи Фонду та забезпечення постійної актуалізації інформаційних баз даних;
6) забезпечення на основі інформаційно-аналітичної системи Фонду ефективного обміну інформацією між виконавчою дирекцією Фонду та її робочими органами; обміну інформацією з Державним реєстром загальнообов'язкового державного соціального страхування; інформаційно-аналітичної підтримки для ситуативного аналізу та прийняття рішень керівництвом Фонду; технічної підтримки корпоративної мережі Фонду.
в) механізми реалізації:
1) розробити та забезпечити виконання плану заходів з реалізації Концепції розвитку інформаційно-аналітичної системи Фонду;
2) здійснювати постійний аналіз результатів проведених перевірок баз даних та вживати заходи щодо усунення виявлених недоліків;
3) аналізувати квартальну звітність щодо ведення баз даних робочими органами виконавчої дирекції Фонду.
................Перейти до повного тексту