1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПЕНІТЕНЦІАРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.07.2011 № 271
Про затвердження Порядку ведення договірної роботи у Державній пенітенціарній службі України, органах і установах виконання покарань, слідчих ізоляторах, навчальних закладах, підприємствах установ виконання покарань, інших підвідомчих підприємствах, установах та організаціях
З метою впорядкування договірної роботи, урегулювання відносин, пов'язаних з організацією договірно-правового забезпечення, визначення процедури погодження, укладення, реєстрації та зберігання договорів, контрактів, угод, що укладаються від імені Державної пенітенціарної служби України, органів і установ виконання покарань, слідчих ізоляторів, навчальних закладів, підприємств установ виконання покарань, інших підвідомчих підприємств, установ та організацій,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок ведення договірної роботи у Державній пенітенціарній службі України, органах і установах виконання покарань, слідчих ізоляторах, навчальних закладах, підприємствах установ виконання покарань, інших підвідомчих підприємствах, установах та організаціях (далі - Порядок), що додається.
2. Першому заступнику, заступнику Голови, керівникам структурних підрозділів, управління капітального будівництва та розвитку, Центральної бази забезпечення, територіальних органів управління, установ виконання покарань, слідчих ізоляторів, підприємств установ виконання покарань, навчальних закладів Державної пенітенціарної служби України, інших підвідомчих підприємств, установ та організацій забезпечити дотримання у своїй діяльності вимог Порядку.
3. Начальникам територіальних органів Державної пенітенціарної служби України:
3.1. Розробити та затвердити Порядок погодження договорів, які укладаються підпорядкованими установами виконання покарань, слідчими ізоляторами, підприємствами установ виконання покарань, іншими підвідомчими підприємствами, установами та організаціями.
3.2. Інформацію про результати проведеної роботи надати до відділу правового забезпечення Департаменту організаційно-аналітичного, документального та правового забезпечення до 30 серпня поточного року.
4. Установити, що підпункт 7.1 пункту 7 Порядку набирає чинності з 1 січня 2012 року.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Державної пенітенціарної служби України генерал-майора внутрішньої служби Сидоренка С.М. та відділ правового забезпечення Департаменту організаційно-аналітичного, документального та правового забезпечення (Мотлях С.Г.).
6. Наказ оголосити персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України.
Виконуючий обов'язки
Голови генерал-майор
внутрішньої служби

С.М. Сидоренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
пенітенціарної служби України
28.07.2011 № 271
ПОРЯДОК
ведення договірної роботи у Державній пенітенціарній службі України, органах і установах виконання покарань, слідчих ізоляторах, навчальних закладах, підприємствах установ виконання покарань, інших підвідомчих підприємствах, установах та організаціях
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок регулює відносини, пов'язані з організацією договірно-правового забезпечення в Державній пенітенціарній службі України (далі - ДПтСУ), органах і установах виконання покарань, слідчих ізоляторах, навчальних закладах, підприємствах установ виконання покарань, інших підвідомчих підприємствах, установах та організаціях (далі - органи (установи)) і визначає процедуру укладення, реєстрації та зберігання договорів, контрактів, угод, меморандумів тощо (далі - договори), що укладаються від імені ДПтСУ, органів (установ).
1.2. Дія Порядку поширюється:
1.2.1. На договори, які укладаються в порядку та на умовах, передбачених законодавством про здійснення державних закупівель (далі - договори про закупівлю).
1.2.2. На договори, які укладаються відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України .
1.2.3. На зовнішньоекономічні договори (контракти).
1.2.4. На договори, які не містять фінансових зобов'язань.
1.3. Дія Порядку не поширюється на договори, порядок укладення яких регулюється законодавством про працю.
1.4 Укладення договорів здійснюється відповідно до положень Цивільного , Господарського , Бюджетного кодексів України , Законів України "Про державне оборонне замовлення" та "Про здійснення державних закупівель" , інших нормативно-правових актів та цього Порядку.
1.5. До договірної роботи належить:
підготовка та оформлення документів, необхідних для укладання договорів;
підготовка проектів договорів;
урегулювання розбіжностей, що виникають при укладанні договорів;
розгляд договорів у частині дотримання вимог законодавства України;
робота з укладання договорів;
реєстрація та облік договорів;
контроль за виконанням договорів;
виконання договірних зобов'язань;
аналіз й узагальнення практики укладання договорів, підготовка висновків та пропозицій щодо її вдосконалення.
2. Загальні вимоги до договорів
2.1. Договори укладаються за правилами, установленими Цивільним кодексом України , з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України , іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.
2.2. Договори про закупівлю укладаються після затвердження відповідного бюджету.
2.3. Проект договору повинен містити такі умови:
місце укладання договору;
повне найменування сторін договору;
повноваження осіб, які представляють сторони, на підписання договору із зазначенням документів, що свідчать про такі повноваження;
предмет договору (найменування, номенклатура, асортимент);
кількість товарів, робіт і послуг та вимоги щодо їх якості;
порядок здійснення оплати (розрахунків);
ціна договору;
термін та місце поставки товарів, надання послуг, виконання робіт;
порядок прийняття-передачі товарів (робіт, послуг);
гарантійні зобов'язання (у разі необхідності);
способи забезпечення виконання зобов'язань за договором (неустойка, завдаток, порука, гарантія, застава) (у разі необхідності);
строк дії договору;
права та обов'язки сторін договору;
відповідальність сторін договору;
порядок внесення змін і доповнень до договору, його розірвання, припинення;
порядок вирішення спорів;
обставини непереборної сили (у разі потреби);
місцезнаходження, банківські та поштові реквізити сторін договору.
2.4. Невід'ємною частиною проекту договору можуть бути:
специфікація;
протокол про договірну ціну та калькуляція кошторисної вартості з розрахунками відповідно до статей витрат;
графік виконання робіт;
технічні вимоги;
інша документація, що є підставою підписання договору чи його невід'ємною складовою.
2.5. Крім умов, зазначених у підпункті 2.3, проектом договору можуть бути передбачені інші умови, погоджені сторонами та такі, що не суперечать чинному законодавству.
2.6. Товари, що закуповуються, повинні відповідати стандартам, технічним умовам та іншій документації, що встановлює вимоги до якості такого товару.
3. Особливості укладення договорів за результатами проведених процедур, передбачених Законом України "Про здійснення державних закупівель" ( 2289-17 )
3.1. Підготовка проектів договорів про закупівлю товарів, робіт і послуг, які підпадають під сферу застосування Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон), та їх укладення здійснюються з урахуванням вимог цього Закону.
3.2. Не допускається укладання договорів, які передбачають витрачання державних коштів та/або оплату ДПтСУ, органами (установами) товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, передбачених Законом , крім випадків, передбачених статтею 2 Закону.
3.3. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю продукції) переможця процедури закупівлі та не повинні змінюватися після підписання договору про закупівлю до повного виконання зобов'язань сторонами, крім випадків зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків та узгодженого зменшення сторонами договору ціни договору про закупівлю.
3.4. Типовий договір про закупівлю затверджений наказом Міністерства економіки України від 27.07.2010 № 925 "Про затвердження Типового договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти та Інструкції щодо заповнення Типового договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти" і є обов'язковим до виконання.
4. Особливості укладення зовнішньоекономічних договорів (контрактів)
4.1. Підготовка проектів зовнішньоекономічних договорів (контрактів) здійснюється з урахуванням вимог ІНКОТЕРМС "Офіційні правила тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати" (редакція 2000 року), постанови Кабінету Міністрів України від 21 червня 1995 р. № 444 "Про типові умови зовнішньоекономічних договорів (контрактів) і типові форми захисних застережень до зовнішньоекономічних договорів (контрактів), які передбачають розрахунки в іноземній валюті", наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 06.09.2001 № 201 "Про затвердження Положення про форму зовнішньоекономічних договорів (контрактів)" та інших нормативно-правових актів з цього питання.
5. Порядок опрацювання, узгодження та укладання договорів
5.1. Підготовка та узгодження проектів договорів здійснюється окремим структурним підрозділом ДПтСУ, органу (установи) (далі - відповідальний підрозділ):
5.1.1. Проектів договорів про закупівлю - підрозділом, визначеним відповідальним згідно з річним планом закупівель ДПтСУ, органу (установи) на відповідний рік.
5.1.2. Проектів інших договорів, що укладаються від імені ДПтСУ, органу (установи) - підрозділом, визначеним відповідальним керівництвом ДПтСУ, органу (установи), відповідно до компетенції.
5.2. Відповідальний підрозділ:
5.2.1. Проводить попередню перевірку умов проекту договору, його економічної ефективності та доцільності, копій статутних документів підприємства-контрагента та здійснює підготовку проекту договору разом з техніко-економічним обґрунтуванням, в якому мають бути відображені підстави щодо необхідності укладання та істотні умови договору.
До проекту договору додаються такі документи:
виписка з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ);
витяг із Статуту підприємства-контрагента щодо юридичного статусу підприємства та його місцезнаходження;
копія свідоцтва про реєстрацію платника податку;
довідка від банківської установи, в якій офіційно відкрито рахунок підприємства-контрагента, із зазначенням банківських реквізитів (поточний рахунок; МФО; код ЄДРПОУ).
5.2.2. Надає договір для опрацювання:
а) департаменту виробничої діяльності та ресурсного забезпечення ДПтСУ, службі матеріально-побутового забезпечення органу (установи) для перевірки проекту договору у частині:
- відповідності кошторису та річному плану закупівель;
- відповідності умовам конкурсної пропозиції учасника - переможця процедури закупівлі;
- відповідності цін ринковим цінам (при укладенні договорів, які не підпадають під дію Закону України "Про здійснення державних закупівель" );
б) департаменту бухгалтерського обліку та фінансового забезпечення ДПтСУ, фінансовій, бухгалтерській службам органу (установи) у частині відповідності:
- видатків кошторисним призначенням;
- нормативним актам щодо порядку розрахунків за договором;
г) управлінню внутрішньої безпеки та протидії корупції ДПтСУ, службі внутрішньої безпеки та протидії корупції органу (установи):
у частині відсутності в умовах договору корупціогенних чинників;
д) юридичній службі ДПтСУ, юридичній службі органу (установи):
у частині відповідності договору чинному законодавству.
Проект договору з додатками до нього опрацьовується юридичною службою і за відсутності заперечень до нього та наявності віз керівників відповідних структурних підрозділів візується юридичною службою.
У разі невідповідності проекту договору законодавству юридична служба, не візуючи проект, надає письмові пропозиції та зауваження до нього.
Після внесення зроблених юридичною службою зауважень та врахування пропозицій проект договору візується юридичною службою.
У ході опрацювання (розгляду) проекту договору юридична служба має право в установленому порядку отримувати від інших структурних підрозділів додаткові матеріали й консультації, що стосуються предмета договору та інших його умов.
5.3. Строк узгодження проекту договору не повинен перевищувати трьох робочих днів з дня його отримання відповідним структурним підрозділом.

................
Перейти до повного тексту