- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
25.02.2013 № 2/4
Про підсумки роботи Державного комітету телебачення і радіомовлення України у 2012 році та основні завдання на 2013 рік
( Рішення введено в дію Наказом Державного комітету телебачення і радіомовлення
№ 46 від 01.03.2013 )
Заслухавши та обговоривши доповідь Голови Держкомтелерадіо України Курдіновича О.В., колегія відзначає, що впродовж 2012 року Держкомтелерадіо України спрямовував свою діяльність на забезпечення реалізації конституційних прав громадян на свободу слова та інформацію, розвиток державного інформаційного ресурсу, утвердження національних інтересів в інформаційній сфері, інтеграцію України у світовий інформаційний простір.
Продовжувалася робота з удосконалення медійного законодавства. Загалом в 2012 році підготовлено 52 проекти нормативно-правових актів.
На розгляд парламенту внесено проекти законів України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про інформацію" (у новій редакції) та Закону України "Про доступ до публічної інформації", "Про внесення змін до Закону України "Про видавничу справу", "Про суспільне телебачення і радіомовлення України".
Прийнято Концепцію діяльності та розвитку Державної телерадіокомпанії "Культура". Затверджено План заходів щодо реалізації Концепції. Зокрема, вжито заходів щодо модернізації апаратно-студійного комплексу ДТРК "Культура".
У сфері телебачення і радіомовлення результати проведеної роботи у 2012 році свідчать про збільшення частки постійної аудиторії державних мовників:
- "Перший Національний" - збільшення частки в 3,2 рази (постійна аудиторія не менше 1,6 млн. глядачів), разом з тим аудиторія випусків новин зросла у 4 рази. Канал впевнено входить у шістку найпопулярніших каналів країни;
- Українське радіо за даними "TNS Ukraine" досягло частки 17 % (аудиторія 35+);
- обласні телерадіокомпанії збільшили аудиторію в 1,8 рази.
З початку 2012 року всі державні телерадіоорганізації перейшли на цілодобове мовлення у цифровому стандарті. У зв'язку з цим здійснено значний обсяг робіт щодо покращення взаємодії між ОДТРК, а також вдосконалення формування державного замовлення на виробництво та трансляцію телерадіопрограм, вироблених для державних потреб.
Державне замовлення у 2012 році передбачало одночасне виробництво і трансляцію телепрограм як в аналоговому, так і цифровому стандартах у річних обсягах 129656,6 годин та 229852,4 години відповідно; на супутникове телемовлення - 35098,1 годин; на виробництво і трансляцію радіопрограм - 137681,0 година.
У 2012 році продовжено надання інформаційної підтримки відповідальним за напрями реформ центральним органам виконавчої влади в частині широкого висвітлення заходів, що реалізуються, анонсування подій щодо стану реалізації етапів конкретної реформи, розміщення в ефірі державних телерадіокомпаній соціальної реклами, спрямованої на популяризацію і роз'яснення суті, а також позитивних наслідків від впровадження реформ та інших заходів, спрямованих на соціально-економічне зростання країни.
Щоденне інформування забезпечується в рамках інформаційних випусків новин, окремих рубрик та циклових інформаційно-аналітичних програм тощо.
Налагоджено ефективну систему обміну контентом між всіма державними телерадіокомпаніями для оперативного формування новин, яка не поступається жодному комерційному каналу.
У вечірньому прайм-таймі всіх каналів запроваджено лінійки щоденних інформаційно-аналітичних програм про впровадження економічних реформ та соціальних ініціатив Президента України. Загалом цій тематиці у минулому році було присвячено майже 31 тисячу матеріалів.
Разом з тим створено спеціальні тематичні інформаційно-публіцистичні та науково-просвітницькі програми, в яких участь беруть як представники влади так і фахівці галузей, експерти, науковці, громадськість.
В 2012 році в рамках державного замовлення обсяг програм, адаптованих для сприйняття особами з вадами слуху, було збільшено в порівнянні з 2011 роком. Крім інформаційних випусків новин, жестовою мовою або субтитруванням у 2012 році забезпечено також виробництво інформаційно-аналітичних, тематичних і дитячих програм. Загальний обсяг виробленого власними силами телепродукту у 2012 році склав: з перекладом жестовою мовою - 5247,6 годин та з субтитруванням 1006,9 годин (разом - 6254,5 години). Обсяги показу цих телепрограм державними телерадіокомпаніями у 2012 році становив з перекладом жестовою мовою - 13347,7 годин, з субтитруванням - 3135,7 годин (разом - 16483,4 години). Це складає 12 % і 7,2 % від обсягів державного замовлення в аналоговому і цифровому стандартах відповідно.
Проведено технічний аудит ОДТРК та визначені основні напрями технічної модернізації компаній. Придбані та введені в експлуатацію найсучасніші комплекти обладнання великих апаратно-студійних блоків Луганської, Кіровоградської, Черкаської ОДТРК, ДТРК "Крим". Побудовано та оснащено нову радіостудію Черкаської ОДТРК. Відремонтовано та оснащено новий комплекс виробництва новин Львівської ОДТРК. Побудовано нову, пересувну телевізійну станцію Кіровоградської ОДТРК, що дозволить оперативно та якісно висвітлювати будь-які події центральної частини країни. Найсучаснішим обладнанням модернізовано ПТС для каналу "Культура".
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.03.2012
№ 245 "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення населення засобами приймання сигналів цифрового телерадіомовлення" у 2012 році відбувалося забезпечення окремих категорій громадян засобами приймання сигналів цифрового телевізійного мовлення. Всього було придбано та доставлено 792250 приладів.
Проводилася широка інформаційна кампанія щодо переходу України на цифрові стандарти мовлення. Загальна кількість відповідних матеріалів в ефірі державних телерадіоорганізацій склала більше 53 тисяч.
З метою сприяння забезпеченню умов для рівного доступу учасників виборчого процесу до засобів масової інформації під час виборів до Верховної Ради України було організовано роботу Організаційно-моніторингового центру "ЗМІ на виборах 2012", який проводив моніторинг ефірів провідних телекомпаній, інформаційних інтернет-ресурсів країни та аналіз судових рішень за участю суб'єктів виборчого процесу та ЗМІ.
В ефірі державних телерадіокомпаній транслювалися рекламні відео- та аудіоролики, надані представниками ОБРЄ. Ролики виходили не менше шести разів на добу та сприяли чесному і прозорому процесу волевиявлення громадян, підвищували їх правову обізнаність. Соціальні рекламні ролики демонструвалися в ефірі державних телерадіокомпаній більше 4000 разів.
У 2012 році показники книговидання в Україні порівняно з минулим роком значно зросли. За даними Державної наукової установи "Книжкова палата України імені Івана Федорова", зареєстровано 26104 назв книг і брошур тиражем 62120,5 тис. примірників.
У порівнянні з аналогічним періодом 2011 року випущено книг і брошур більше на 3278 друк. од., або на 14,4 %, тиражі збільшились на 15554,8 тис. пр., або на 33,4 %. Книг і брошур українською мовою надійшло 16341 назва тиражем 31569,6 тис. пр., що становить 62,6 % загальної кількості назв і 50,8 % загального тиражу; російською - 7104 назви (27,2 %), тиражем 26544,9 тис. пр. (42,7 %).
На сьогодні до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції внесено 5338 суб'єктів видавничої справи.
Одним із дієвих важелів стимулювання видавничої справи в Україні є реалізація бюджетної програми "Українська книга".
З метою забезпечення прозорості у формуванні переліку книжкових видань, передбачених до випуску за програмою "Українська книга", у Національній парламентській бібліотеці України вперше відбулася презентація видавничих проектів, які запропоновано видавництвами та видавничими організаціями до проекту переліку книжкових видань, передбачених до випуску у 2012 році. Участь у презентації взяли понад 50 видавництв та видавничих організацій різних форм власності.
В рамках Програми забезпечено випуск низки соціально значущих видань. Зокрема, випущено видання для осіб з вадами зору, які віддруковано шрифтом Брайля, також побачили світ 49 видань для дітей та юнацтва, 54 твори класиків української літератури та лауреатів Національної премії імені Тараса Шевченка, 14 видань творів класиків зарубіжної літератури (в перекладі українською мовою), 86 науково-популярних видань, 25 довідкових та інформаційних і 13 видань мовами національних меншин.
В Україні функціонує 8579 об'єктів роздрібної торгівлі книжковою продукцією, в т. ч. книжкових магазинів - 1470, книжкових кіосків та книжкових прилавків - 7109.
На сьогодні в Україні налічується близько 8 тисяч кіосків з продажу преси. Крім того, преса реалізується через мережу об'єктів поштового зв'язку Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта". За даними УДППЗ "Укрпошта" мережа об'єктів поштового зв'язку, що надають послуги поштового зв'язку користувачам у 2012 році складалася з 14463 об'єктів поштового зв'язку, а саме: 3550 одиниць міських, 9396 одиниць сільських, 471 одиниці пересувних та 8 одиниць сезонних відділень поштового зв'язку та 1065 інших точок присутності.
Водночас, передплата залишається одним з основних і найбільш зручних для споживача каналів отримання періодики. У зв'язку з цим держава надає підтримку розповсюдженню вітчизняних періодичних друкованих видань.
У 2012 році Держкомтелерадіо України забезпечив участь вітчизняних видавців у XIX Мінській та XXV Московській міжнародних книжкових виставках-ярмарках, 64 Франкфуртському міжнародному книжковому ярмарку, VII Міжнародній книжковій виставці-ярмарку "Книга - шлях до співпраці" в м. Ашгабат (Туркменістан). Проведено VIII Київську міжнародну книжкову виставку та III Київську міжнародну книжкову виставку "Книжкові контракти". За підтримки Держкомтелерадіо України було проведено 19 "Форум видавців у Львові" та XVIII Міжнародну спеціалізовану виставку "Поліграфія-2012".
У минулому році тривала реорганізація державних видавництв, зокрема, завершено реорганізацію Спеціалізованого видавництва літератури мовами національних меншин України "Етнос" та Інформаційно-аналітичного центру "Донбасінформ".
Одним із основних офіційних джерел інформації про діяльність Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади залишається Українське національне інформаційне агентство "Укрінформ".
На сьогодні затверджено Редакційний кодекс Агентства і Методику дотримання стандартів інформаційних повідомлень. Під час їх створення проаналізовано стандарти ВВС, ТАСС, РІА "Новости", Reuters, Bloomberg та інших. Сформовано сучасну маркетингову службу. Підписано понад 30 угод про співпрацю з іноземними ЗМІ. Укрінформ має 257 передплатників, платні послуги надано у 2012 році понад 300 споживачам. Крім того, 150 споживачам інформація надається безкоштовно.
................Перейти до повного тексту