1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
Г-к В. В.
Про надання роз'яснень
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (далі - Комісія), розглянула Ваше звернення і в межах компетенції повідомляє.
Щодо повноважень державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальні послуг
Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1073/2011, Комісія є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президентові України і підзвітним Верховній Раді України.
Повноваження Комісії у сфері житлово-комунальні послуг закріплені статтею 6 Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг".
Статтею 7 Конституції України встановлено, що в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування.
Згідно зі статтею 140 Основного Закону України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Відповідно до пункту 2 статті 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Згідно зі статтею 17 зазначеного Закону відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
Статтею 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" визначено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг, зокрема належить:
- встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону;
- затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням;
- визначення виконавця житлово-комунальних послуг відповідно до цього Закону в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства;
- управління об'єктами у сфері житлово-комунальних послуг, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації;
- забезпечення населення житлово-комунальними послугами необхідних рівня та якості;
- встановлення зручного для населення режиму роботи виробників та виконавців;
- інформування населення відповідно до законодавства про реалізацію місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства, а також щодо відповідності якості житлово-комунальних послуг нормативам, нормам, стандартам та правилам;
- укладання договорів з підприємствами різних форм власності на вироблення та/або виконання житлово-комунальних послуг;
- здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг.
Відповідно до статті 20 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" державний контроль за діяльністю органів і посадових осіб місцевого самоврядування може здійснюватися лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, і не повинен призводити до втручання органів державної влади чи їх посадових осіб у здійснення органами місцевого самоврядування наданих їм власних повноважень.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Щодо встановлення органами місцевого самоврядування двоставкового тарифу на послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води та справляння плати за їх споживання.
Додатково інформуємо, що листом Комісії від 21.03.2012 № 221/0/4-12-Г Вам було надано обґрунтовану відповідь стосовно питання встановлення органами місцевого самоврядування двоставкового тарифу на послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води.

................
Перейти до повного тексту