- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
Народному депутату України
Код-й В.П.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (далі - Комісія), розглянула Ваше звернення від 02.04.2012 № 10-174-04-01, яке надійшло від Інспекції з питань захисту прав споживачів у Харківській області, та в межах своїх повноважень повідомляє наступне.
У своїй заяві від 02.03.2012 (далі - Заява) Код-й В.П., посилаючись на норми постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.2005
№ 560 (далі - Постанова № 560), вважає, що витрати на періодичну повірку, обслуговування і ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) квартирних засобів обліку води та теплової енергії є складовою відповідного тарифу і зазначені роботи повинні здійснюватися за рахунок виконавця таких робіт, а саме КП "Харківські теплові мережі".
Слід зазначити, що Постанова
№ 560 втратила чинність згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 року
№ 529.
Згідно з положеннями статті
28 Закону України
"Про місцеве самоврядування в Україні" до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг), транспортні та інші послуги. Крім того, статтею
7 Закону України
"Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить також визначення виконавця житлово-комунальних послуг.
На сьогодні механізм формування тарифів визначено Порядком формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011
№ 869 (далі - Порядок). Його дія поширюється на суб'єктів господарювання всіх форм власності, які надають послуги, суб'єктів господарювання всіх форм власності, що спеціалізуються на виконанні окремих послуг, на умовах субпідрядних договорів з виконавцями, органи місцевого самоврядування, власників (наймачів) квартир.
Відповідно до
Порядку тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій - це вартість надання таких послуг, розрахована на основі економічно обґрунтованих планованих (нормативних) витрат з урахуванням планового прибутку та податку на додану вартість.
З власниками (наймачами) квартир укладається договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (далі - Договір про надання послуг).
Послуги надаються з урахуванням встановленого рішенням органу місцевого самоврядування тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг. Копія такого рішення є невід'ємною частиною Договору про надання послуг.
Пунктом 13
Порядку визначено, що однією із складових витрат тарифу на послуги є витрати з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення і зливової каналізації та з ліквідації аварій у внутрішньоквартирних мережах і визначаються за кожною інженерною системою окремо. Крім того, абзацом третім пункту 13 Порядку визначено, що внутрішньобудинковою системою гарячого, холодного водопостачання та централізованого опалення є система від зовнішньої стіни будинку (крім транзитних трубопроводів) до першої запірної арматури на відгалуженні від стояка або (у разі її відсутності) трійника (врізки) включно, що знаходиться у квартирі споживача.
................Перейти до повного тексту