1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Повідомлення


МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
ПОВІДОМЛЕННЯ
Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну легкових автомобілів незалежно від країни походження та експорту
Відповідно до вимог Закону України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну" (далі - Закон) Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі - Комісія) розглянула поданий Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Міністерство) звіт та матеріали про результати проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну легкових автомобілів (далі - Товар) незалежно від країни походження та експорту, що було порушено рішенням Комісії від 30.06.2011 № СП-259/2011/4402-27.
За результатами розгляду вказаних матеріалів Комісією було встановлено, що публічне акціонерне товариство з іноземними інвестиціями "Запорізький автомобілебудівний завод", приватне акціонерне товариство "Єврокар", дочірнє підприємство "Автоскладальний завод" № 2 ПАТ "Автомобільна компанія "Богдан Моторс" є належним національним товаровиробником відповідно до пункту 11 статті 1 Закону.
Товар вітчизняного виробництва має ознаки, подібні до ознак імпортованого Товару, тому він є подібним у розумінні положень пункту 13 статті 1 Закону.
1. Щодо наявності факту зростання обсягів імпорту в Україну та ступеня зростання обсягів експорту Товару в Україну
Протягом періоду розслідування у 2010 році порівняно з 2008 роком відносно до виробництва національного товаровиробника і споживання на внутрішньому ринку імпорт в Україну легкових автомобілів незалежно від країни походження та експорту зріс на 37,9 і 37,1% відповідно.
Наявність факту "непередбачуваних обставин" полягає у збільшенні питомої ваги імпортованої продукції стосовно виробництва заявником легкових автомобілів в Україні протягом 2010 року порівняно з 2008 роком на 37,9%, незважаючи на скорочення обсягів імпорту в кількісному еквіваленті та загальне скорочення споживання легкових автомобілів на внутрішньому ринку України у згаданий період.
2. Дослідження експортного потенціалу країн походження або країн експорту, який уже склався або ймовірно складеться в майбутньому, а також можливість того, що зазначений потенціал використовуватиметься для експорту Товару в Україну
Відповідно до даних Світової організації виробників автомобілів (OICA) у 2008 та 2010 роках жодна з країн, що виробляла автомобілі, не скоротила обсягів виробництва автомобілів, як Україна (на 79%). Беручи до уваги, що деякі країни скоротили обсяги власного виробництва, вони мають значні вивільнені потужності, що можуть бути переорієнтовані на зовнішні ринки, зокрема України.
Згідно з даними Турецької асоціації виробників автомобілів (Otomotiv Sanayi Derne i) обсяги виробництва легкових автомобілів у Турецькій Республіці протягом 2008 року становили 622 тис. штук, обсяги експорту - 526 тис. штук, або 85% загального виробництва, у 2010 році при скороченні виробництва - до 603 тис. штук, обсяги експорту легкових автомобілів також зменшилися до 440 тис. штук, що становить 73%.
Питома вага Товару походженням з Турецької Республіки у загальному імпорті в Україну у 2010 році порівняно з 2008 роком збільшилася на 17%, що підтверджує привабливість українського ринку для турецьких виробників.
Відповідно до даних Корейської асоціації виробників автомобілів (KAMA) обсяги виробництва легкових автомобілів у Корейській Республіці протягом 2008 року становили 3450 тис. штук, обсяги експорту - 2509 тис. штук, або 73% загального виробництва, у 2010 році при збільшенні виробництва до 3866 тис. штук обсяги експорту легкових автомобілів також збільшилися до 2611 тис. штук, що становить 68%.
Питома вага Товару походженням з Корейської Республіки в загальному імпорті в Україну у 2010 році порівняно з 2008 роком збільшилася на 79%, що підтверджує привабливість українського ринку для корейських виробників.
Згідно з даними Європейської асоціації виробників автомобілів (ACEA) з посиланням на дані, підготовлені Румунською асоціацією виробників автомобілів (ACAROM), обсяги виробництва легкових автомобілів у Румунії протягом 2008 року становили 231 тис. штук, обсяги експорту - 154 тис. штук, або 67% загального виробництва, у 2010 році при збільшенні виробництва до 324 тис. штук обсяги експорту легкових автомобілів також збільшилися до 290 тис. штук, що становить 90%.
Наведені показники засвідчують, що в Румунії не тільки збільшились обсяги виробництва легкових автомобілів на 40%, але і значно зросла питома вага експортних операцій у структурі виробництва, що підтверджує експортну орієнтованість румунської галузі. Водночас питома вага Товару походженням з Румунії в загальному імпорті в Україну у 2010 році порівняно з 2008 роком збільшилася на 33%.
Відповідно до даних Європейської асоціації виробників автомобілів (ACEA) з посиланням на дані, підготовлені Асоціацією виробників автомобілів Федеративної Республіки Німеччина (VDA), обсяги виробництва легкових автомобілів у Федеративній Республіці Німеччина протягом 2008 року становили 5532 тис. штук, обсяги експорту - 4132 тис. штук, або 75% загального виробництва, у 2010 році при збільшенні виробництва до 5552 тис. штук обсяги експорту легкових автомобілів також збільшилися до 4239 тис. штук, що становить 76%.
Наведені показники засвідчують, що Федеративна Республіка Німеччина у 2010 році порівняно з 2008 роком наростила обсяги виробництва та експорту легкових автомобілів. Окремо слід відзначити, що питома вага Товару виробництва Федеративної Республіки Німеччина в загальному імпорті в Україну у 2010 році порівняно з 2008 роком збільшилася на 197% та досягла 12%.
Відповідно до даних Японської асоціації виробників автомобілів (JAMA) обсяги виробництва легкових автомобілів у Японії протягом 2008 року становили 9916 тис. штук, обсяги експорту - 5915 тис. штук, або 60% загального виробництва, у 2010 році обсяги виробництва зменшились до 8307 тис. штук, обсяги експорту легкових автомобілів - до 4272 тис. штук, що становить 51%.
Питома вага імпорту в Україну Товару походженням з Японії протягом 2010 року становила 15%. Зазначені показники дають підстави стверджувати, що японські виробники мають можливість збільшити виробництво продукції та, ймовірно, використати наявний виробничий потенціал для постачання легкових автомобілів на експортні ринки, зокрема в Україну.
Відповідно до даних Державного комітету статистики Російської Федерації обсяги виробництва легкових автомобілів у 2008 році становили 1470 тис. штук, у 2010 році - 1210 тис. штук.
Згідно з даними Стратегії розвитку автомобільної промисловості Російської Федерації на період до 2020 року виробничі потужності з виробництва легкових автомобілів у Російській Федерації на початок 2009 року становили 1979,6 тис. штук.
Стратегією розвитку автомобільної промисловості Російської Федерації передбачено збільшення до 2020 року виробничих потужностей з виробництва легкових автомобілів до 3150 тис. штук з одночасним підвищенням рівня локалізації виробництва. При цьому передбачається близько 8% обсягів виробництва (252 тис. штук) постачати на експортні ринки, переважно на ринки країн СНД.

................
Перейти до повного тексту